حدود 40 نفر از خبرنگاران مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی این شهرستان که در انجمن صنفی خبرنگاران و خانه مطبوعات عضویت داشتند در فضایی صمیمی قبل آغاز سال جدید گردهم آمدند.

رییس هیات مدیره  انجمن صنفی خبرنگاران آمل در این نشست صمیمی بیان کرد: خبرنگاران از اقشار پرتلاش، ساعی و توانمند جامعه هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی در بین مردم زندگی کرده و مشکلات آنها را منعکس می‌کنند.

نعمت قربانی افزود: خبرنگاران حلقه واقعی اتصال بین مردم و مسئولان بوده و همیشه خود را از جنس مردم می‌دانند.

وی با اعلام اینکه همیشه خبرنگاران در راه رضایت خداوند برای گره‌گشایی از دردها و مشکلات جامعه دست به قلم می‌برند، گفت: متاسفانه برخی مسئولان در مقابل نقدهای منصفانه، بی‌طرفانه و واقعی خبرنگاران گریزان بوده و جانب‌داری می‌کنند.

قربانی با اعلام اینکه مسئولان و مدیران دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید بدانند خبرنگاران پله‌های نردبان ترقی آنها برای رسیدن به منافع و مقاصد مادی‌شان نیستند، تصریح کرد: خوشبختانه خبرنگاران آملی برای منافع شهرستان قلم می‌زنند و در این راه وام‌دار شخص، گروه و یا حزبی نیستند.

رابط خانه مطبوعات آمل با اعلام اینکه سراغ نداریم مسئولی از قلم‌فرسایی و انتقاد صادقانه خبرنگاران خوشحال شده و دست به اصلاح خود ببرد، گفت: انجمن صنفی خبرنگاران آمل با مجوز رسمی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی این شهرستان دست به فعالیت زده و هم‌اکنون نیز از حمایت‌های رییس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برخوردار است.

قربانی با تاکید بر اینکه این انجمن جلوی پیشرفت خبرنگاری را نمی‌گیرد بلکه در جهت رشد و پیشرفت خبرنگاران تلاش دارد، عنوان کرد: باید خبرنگاران اطلاعات عمومی و علمی خود در بخش‌های مختلف را بالا ببرند زیرا این عرصه انسان‌های آگاه، بینا، بصیر و متفکر می‌خواهد.

رییس  انجمن صنفی خبرنگاران آمل با اعلام اینکه اگر خبرنگاران با یکدیگر همبستگی، اتحاد و انسجام داشته باشند می‌توانند جامعه‌ای را در مسیر پیشرفت هدایت کرده و مسئولان وادار به کار، تلاش و فعالیت می‌کنند، گفت: ما جلوی برخی بداخلاقی‌های خبری در این شهرستان ایستادگی کرده و با افرادی که به قصد فعالیت در خبرنگاری دست به سوءاستفاده بزنند برخورد می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه خبرنگاران این شهرستان از افراد پرتلاش و ساعی هستند که در جشنواره رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مازندران توانستند رتبه‌های برتر زیادی را به نام خود ثبت کنند، یادآور شد: برگزاری کلاس‌های آموزشی خبرنگاری، خبرنویسی و تحلیل اخبار در دستورکار این انجمن صنفی برای خبرنگاران قرار دارد ولی هم‌اکنون از لحاظ بودجه دچار مشکل هستیم زیرا انجمن صنفی خبرنگاران در بخش مالی وابسته به هیچ نهاد و اگرانی نیست.

قربانی شهرستان آمل را مهد خبرنگاران بزرگ عرصه اطلاع‌رسانی و چهره‌های بین‌المللی و کشوری دانست که در این عرصه فعالیت دارند و بیان کرد: باید از پیشکسوتان خود درس اخلاق، کار صادقانه و نیک‌رفتاری بیاموزیم.

وی گفت: سال گذشته نشست‌های استانی خبرنگاران دو خبرگزاری فارس و مهر در مازندران با همکاری این انجمن برگزار شده و در روز 17 مرداد ماه که با نام و یاد خبرنگاران نامگذاری شده است نیز آئین تجلیل و قدردانی از تلاش این اقشار زحمت‌کش برگزار کردیم.

قربانی بیان کرد: برگزاری همایش بزرگ تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان آملی عرصه خبر از دیگر برنامه‌های قدرشناسی از تلاش چندین دهه بزرگمردان خبری بوده که در سال آینده نیز برای حمایت از خبرنگاران و پیشکسوتان برنامه‌های زیادی در دستور کار داریم.

در این گردهمایی صمیمانه از سوی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل به فعالان عرصه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به مناسبت فرا رسیدن سال جدید هدیه‌ای به عنوان عیدی اختصاص یافت.

گزارش از قربانعلی مسافر

عکس حسین جباری

1 احسان محمدی 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29  31

3 thoughts on “نشست صمیمی 40 خبرنگار آمل برگزار شد +عکس”
  1. اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

    سلام و درود خدا بر حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها

  2. ” فرارسیدن بهار طبیعت و سال نو مبارک ”

    با سلام و تبریک سال نو بر همه خبرنگاران عزیز و ارجمند شهرستان آمل ، سالی خوب خوش و خرم را برای شما آرزو مندیم
    ضمنا” فرصت را غنیمت شمرده و از همکاری همراهی و همدلی این عزیزان در برنامه های فرهنگی هنری سال گذشته نهایت تشکر و امتنان را داریم .

    با احترام

  3. باسلام به همه شما سال خوبی را برای شما ارزو دارم بخصوص آقای نعمت قربانی مرد زحمت كش و بی ادعا شهر ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *