هراز نیوز: رستم قاسمي گزينه پيشنهادي براي وزارت نفت گفت: من به هيچ جناحي وابسته نيستم به همين دليل سعي مي‌كنم تخصص را سرلوحه كارم قرار دهم تا بتوانم پروژه‌هاي نفتي را هر چه زودتر به اتمام رسانم.

به گزارش فارس رستم قاسمي در جلسه‌اي كه عصر امروز با مديران صنعت نفت داشت، گفت: بنده پيش از اين دوراني را در خدمت برادران رزمنده بودم كه در دوران جنگ در كنار هم مشغول دفاع از ميهن اسلامي‌مان بوديم.

وي ادامه داد: بعد از جنگ نيز در بخش سازندگي وارد و در عرصه صنعتي پروژه‌هاي كوچك و بزرگي را به خصوص در بخش نفت اجرا كرديم.

گزينه پيشنهادي وزارت نفت با اشاره به اينكه با اكثر دوستان و متخصصين نفتي آشنا است، خاطر نشان كرد: به طور كلي از كارهاي سياسي بيزارم به همين دليل در دوراني كه در قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء مشغول فعاليت بودم آنچه كه برعهده من قرار مي‌گرفت انجام مي‌دادم به همين دليل در بسياري از دولت‌ها با ديدگاه‌هاي سياسي متفاوت مشغول به كار بودم.

قاسمي تصريح كرد: من به هيچ جناحي وابسته نيستم به همين دليل سعي مي‌كنم تخصص را سرلوحه كارم قرار دهم تا بتوانم پروژه‌هاي نفتي را هر چه زودتر به اتمام رسانم.

وي با اشاره به اينكه وزراي نفت قبلي هر كدام به نوبه‌ خودشان تلاش‌هاي زيادي را انجام داده‌اند گفت: اكنون من به عنوان وزير پيشنهادي نفت به مجلس معرفي شده‌ام و در صورت كسب رأي اعتماد سعي مي‌كنم جلسات مختلفي را با كاركنان صنعت نفت بگذارم تا بتوانيم با هم در پيشبرد كارهاي نفتي سريع‌تر قدم برداريم.

وزير پيشنهادي نفت با اشاره به اينكه دو موضوع را سرلوحه كار خود بعد از كسب رأي اعتماد از مجلس قرار مي‌دهد گفت: اولين موضوع بخش داخلي نفت و ديگري نفت براي كشور است به اين مفهوم كه سعي مي‌كنم در ميادين مشترك به خصوص پارس جنوبي و ميادين مشترك ايران و عراق و صيانت از مخازن و جمع‌آوري گازهاي همراه فعاليت‌هاي چشمگيري داشته باشيم.

وي با اشاره به مسائل داخلي صنعت نفت گفت: مهمترين بحث در اين بخش احياء و بازسازي منابع انساني است كه بايد به طور جدي در اين عرصه وارد شويم.

قاسمي تصريح كرد: براي تقويت نيروي انساني برنامه ويژه‌اي داريم كه از جمله آن مي‌توان به بحث‌هاي آموزشي اشاره كرد.

وي تصريح كرد: خط قرمز ما در صنعت نفت نظام، رهبري و ولايت است به همين دليل از متخصصان و نيروهايي استفاده مي‌كنم كه هم توانمند باشند و هم اين خطوط قرمز را قبول داشته باشند.

وي با اشاره به وجود تحريم در صنعت نفت گفت: با كمك متخصصان صنعت نفت مي‌توانيم بر تحريم نيز فائق آييم به طوري كه در درجه اول بايد روابط بين‌المللي خود را بهبود بخشيم.

وي تصريح كرد: من انتقاد‌پذير و اهل مشورت هستم و سعي مي‌كنم تمام فعاليت خود را با مشورت انجام دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *