به گزارش هراز نیوز به نقل از فارس  حجت‌الاسلام و المسلمين عليرضا موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري از دشوار بودن رويت هلال ماه رمضان در روز يكشنبه خبر داد و افزود: بيش از 150 گروه در سراسر كشور با تجهيزات رصدي كامل در صدد رويت هلال ماه رمضان هستند.

وي ادامه داد: رويت هلال ماه در روز يكشنبه دشوار است و در چنين مواردي منتظر رسيدن گزارشات رصد خواهيم بود و به ياري خداوند متعال پس از جمع‌بندي نتايج را به اطلاع ملت شريف مي‌رسانيم.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري بيان كرد: تقريباً‌ در همه استان‌ها گروه‌هاي رصدي با تجهيزات كامل مشغول رصد هستند و تقريباً 100 تا 105 گروه مجهز به تلسكوپ هستند.

حجت‌الاسلام موحدنژاد مبناي اعلام ماه مبارك رمضان را رويت هلال ماه دانست و افزود: البته محاسبات نجومي در فقه در صورتي تأييد شده هستند كه با يقين انجام گيرد.

وي در مورد رويت هلال ماه شوال و فرارسيدن عيد فطر اظهار داشت: اين هلال زودتر از آنچه در تقويم نوشته شده است ديده نخواهد شد طبق تقويم ماه مبارك رمضان 30 روزه است و در صورتي كه يك روز ديرتر ماه مبارك رمضان آغاز شود اين ماه 29 روزه خواهد بود.

وي به كار بردن لغت يوم‌الشك را براي روز دوشنبه نادرست دانست و ابراز داشت:‌ تنها در صورتي اين لغت درست خواهد بود كه وضعيت جوي نامساعد حاكم باشد يا گزارشات بسيار ضعيفي حاصل شده باشد.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري توصيه كرد كه اخبار دقيق روز اول ماه مبارك رمضان از طريق دفتر مقام معظم رهبري اعلام خواهد شد و ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري در اين زمينه بسيار دقيق و حساس است.

وي در پايان خاطر نشان كرد كه اطلاع رساني اين ستاد بهترين منبع حتي براي دفاتر مراجع عظام تقليد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *