رحمانی امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلي رحماني آملي ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهرستان آمل با دعوت نمازگزاران به تقواي الهي بيان داشت: تقوا براي انسان اعتبار، آبرو و هويت وصف‌ناشدني را به ثمر ميآورد كه نه تنها از بين نمي‌رود بلكه تا روز رستاخيز و قيامت نيز با مومن همراه است.
وي با اشاره به نزديك شدن به ماه مبارك رمضان با تبريك ماه رحمت و مغفرت الهي به نمازگزاران افزود: ماه رمضان از بزرگ‌ترين ماه‌هاي خداوند است كه بهترين شب‌ها و روزهاي سال در دل آن جاي دارد.
خطيب نماز جمعه اين هفته آمل با اعلام اينكه شيطان در اين ماه به قل و زنجير گرفتار مي‌شود، گفت: از هرچه خير و بركت و رحمت الهي كه سراغ داريم در اين ماه براي عابدان و مومنان حقيقي درگاه خداوند مهيا و آماده است.
وي از مومنان خواست تا در اين ماه بزرگ كه سفره رحمت خداوند گسترده شده است هر كس به توان خود از آن استفاده كند و شب و روزهاي اين ماه به بهترين شكل با طاعت و بندگي سپري شود.
رحماني آملي با اعلام اينكه چه نعمتي بالاتر از اين كه خواب انسان عبادت، نفس‌اش تسبيح و ذكر و تلاوت يك آيه از قران برابر يك ختم كامل آن در اين ماه باشد، ابراز داشت: مومن زيرك كسي است كه بتواند از اين سفره بالاترين استفاده را ببرد.
امام جمعه آمل در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مقام امامت و ولايت در عصري كه جريان‌هاي مختلف در حال برنامه‌ريزي براي ضربه زدن به اسلام و مسلمين هستند، گفت: خداوند با پايان يافتن نبوت سلسله الطاف خود به بندگانش را قطع نكرد بلكه در بركه غديرخم در عيد بزرگ ولايت مقام نبوت را به امامت متصل كرد.
وي با اشاره به اينكه ولايت فقيه در عصر غيبت امام معصوم زمام رهبري جامعه اسلامي را برعهده دارد، گفت: در عصر غيبت نيز مقام امامت به ولايت گره خورده و ولايت فقيه زمام‌دار رهبري جامعه اسلامي در عصر غيبت منجي آخرالزمان است.
رحماني آملي با گراميداشت عمليات غرورآفرين مرصاد در سال 1367 و سالگرد شهادت شهيد قناعت عنوان كرد: عمليات مرصاد از عمليات‌هاي مهم روزهاي پاياني جنگ تحميلي بود كه منافقين نتوانستند در مقابل لشگر حق پايداري كنند و با شكست سنگيني روبرو شدند.
وي با اعلام مناسبت‌هاي اين هفته يادآور شد: حلول ماه پر بركت و مبارك رمضان، روز حقوق بشر اسلامي، كرامت اسلامي و صدور فرمان مشروطيت از مناسبت‌هايي است كه بايد در اين هفته گرامي داشته شود.منبع فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *