رييس‌جمهور گفت: اگر مشكلات اداري كشور را برطرف كنيم، كارها راحت‌تر پيش خواهد رفت.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در مراسم آغاز آبگيري سد گتوند در خوزستان، با تشريح روند طولاني و مشكل سدسازي درباره سد گتوند، گفت: اين سد يكي از مهم‌ترين سدهاي كشورمان است و در مقاطعي در كارگاه اين سد 10 هزار نفر در حال كار بودند، اين سد حاصل انديشه‌ها، تلاش‌ها و فداكاري‌هاي بسياري است و تاكنون 1700 ميليارد تومان براي آن هزينه شده است و تا تكميل آن، 700 الي 800 ميليارد تومان ديگر هزينه خواهد شد.

وي ادامه داد: اين سد به همت متخصصان ايراني ساخته شده است و تمام مراحل آن را متخصصان كشورمان ساخته‌اند، در حالي كه زماني بود كه ما نمي‌توانستيم بسياري از مراحل ساخت اين سد را خودمان انجام دهيم.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گفت: از آقاي وزير مي‌خواهم كه براي اين مجموعه كاري كه اين سد را ساخته‌اند، فرصت‌هاي كاري جديد تعريف كنند و اجازه ندهند كه فاصله بيافتد. سدهاي ديگري هست كه مي‌توان به اين مجموعه سپرد كه آن را بسازند.

وي تاكيد كرد: هر چه ظرفيت سدسازي در كشور است را فعال كنيد، در عين حال فرصت نامحدود ديگري در بين ما قرار دارد كه آن هم حضور در بازارهاي جهاني است.

رييس‌جمهور ادامه داد: زماني بود كه هر كس پول مي‌خواست، بايد در برابر خزانه صف مي‌كشيد و درخواست مي‌كرد، اما الان بودجه‌هاي عمراني پيش‌بيني شده است و چند برابر منابع عمراني مي‌توان منبع استحصال كرد. به عنوان مثال زمين‌ها و ساختمان‌هايي در كشور هست كه متعلق به وزارت نيروست و اگر فروخته شود مي‌توان با پول آن چند سد ساخت. صندوق توسعه ملي هم هست كه شركت‌ها و پيمانكاران و كار‌آفرينان مي‌توانند با استفاده از آن فعال شوند.

وي با رد مشكل كمبود منابع در كشور گفت: منابع به اندازه كافي وجود دارد، اما سيستم‌هاي اداري طوري است كه اگر كسي پشت ميز بنشيند، احساس مي‌كند يك امپراطوري به دست آورده است. اگر مشكلات اداري را برطرف كنيم، كارها راحت‌تر پيش خواهد رفت.

احمدي‌نژاد، خوزستان را پرچم عزت و شجاعت ملت ما عنوان و بر ساخت جاي‌جاي كشورمان تاكيد كرد و گفت: ما بايد ايران را بسازيم. زماني بود كه به ما القا مي‌كردند كه نمي‌شود ايران را ساخت، اما در اين دوره تلاش كرديم و معلوم شد كه مي‌شود. مقاطعي در تاريخ بر ما گذاشته‌اند كه وقتي مطالعه مي‌كنيم چيزي جز افسوس و حسرت باقي نمي‌ماند.

وي افزود: اخيرا چند جلد كتاب درباره اسناد جنگ جهاني دوم منتشر شد، كشورهاي سلطه‌گر كه براي پيروزي از ايران به عنوان پل استفاده و كشور ما را تصرف كردند، خودشان مي‌گويند كه ايران پل پيروزي بود اما حق وتو را براي خود برداشتند و ابزار تسلط‌شان را بيشتر كردند تا كشور ما هم بيشتر زير سلطه رفت.

رييس‌جمهور عنوان كرد: تجربه ما از مطالعه آن دوران اين است كه اگر مي‌خواهيم آن دوره تكرار نشود و در دنيا عزت داشته باشيم و صاحب اثر باشيم، بايد پيشرفته و قدرتمند باشيم و براي قدرتمندشدن بايد ايران را بسازيم و تبديل به قدرت‌هاي اول منطقه شويم و اين شدني است.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر وجود منابع ارزشمند در كشور گفت: همه جاي اين سرزمين طلاست، هم از نظر طبيعت و هم از نظر انساني، ايران كانون جوشش انسان‌هاي بزرگ است. حتي مي‌توان گفت، خوزستان به تنهايي مي‌تواند تمام ايران را اداره كند. بقيه نقاط كشور هم همين‌طورند. ما بايد از اين ثروت درست استفاده كنيم و ايران را بسازيم.

رييس‌جمهور با اشاره به صادرات غيرنفتي كشور، با بيان اين‌كه زماني بود كه ما آرزو داشتيم صادرات غيرنفتي ما به 15 ميليارد دلار برسد، تصريح كرد: در سال 83 صادرات غيرنفتي ما به هفت‌ميليارد و 300 ميليون دلار رسيد و اين رقم در سال گذشته به 300 ميليارد دلار رسيده است. از همه دلسوزان، سرمايه‌گذاران، كارآفرينان و گروه‌هاي حقيقي مي‌خواهم دست به دست هم دهيم و كشور را بسازيم تا به نقطه‌اي برسيم كه آرزوي دشمنان براي سلطه بر ملت ايران براي هميشه به تاريخ سپرده شود.

احمدي‌نژاد گفت: اگر ايران پيشرفته شود، باورهاي ملت ما دنيا را خواهد گرفت و سلطه‌گران هم از اين موضوع نگرانند. موضوع هسته‌اي براي آن‌ها يك بهانه است تا جلوي پيشرفت ما را بگيرند. اگر ايران پيشرفت كند، بساط سلطه آن‌ها در جهان جمع خواهد شد.

وي در ادامه تاكيد كرد: همه بايد دست به دست هم دهيم و كشور را بسازيم. هر كس در هر عنوان و جايگاهي بخواهد ذره‌اي اراده ملت ما را از پيشرفت كشور منحرف كند، او خائن به ملت است.

رييس‌جمهور تصريح كرد:‌ رقابت‌ها امروز در جهان ميلي‌متري شده است و آنچه از ما مي‌ماند، تلاش‌هاي سازنده است. اين يك عيب بزرگ است كه ما در كشور هنوز روستايي داشته باشيم كه آب نداشته باشد يا مردمي باشند كه در فقر زندگي كنند. ملت ما ظرفيت بالايي براي پيشرفت دارد و تلاش كنيم كه اين ظرفيت‌ها فعال شود.

احمدي‌نژاد درباره پلي كه بر روي اين سد ساخته شده است، نيز گفت: اين پل خود به تنهايي يك پروژه بزرگ است. همين جاده اهواز – اصفهان، از كنار اين سدها عبور خواهد كرد و يكي از زيباترين جاده‌هاي دنيا خواهد بود.

وي با اشاره به تحولات دنيا، گفت: دشمنان بشريت به شدت تضعيف شده‌اند، اما هنوز قدرت فريبكاري خود را دارند. آن‌ها مي‌خواهند در واپسين دوره عمر خود اختلاف و درگيري درست كنند تا بتوانند اقتصاد خود را و رژيم صهيونيستي را نجات دهند. ما بايد هوشيار باشيم اين حق ملت‌هاست كه آزادي و كرامت داشته باشند و عمل صالح هم زماني از افراد پذيرفته مي‌شود كه در آزادي انتخاب شود.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: همه بايد مراقب باشيم از دل تحولات، نجات رژيم صهيونيستي بيرون نيايد و پايه‌هاي سلطه آمريكا در منطقه تقويت نشود. كشورهاي سلطه‌گر، اسلحه مي‌فروشند و بعد دعوا راه مي‌اندازند تا آن اسلحه‌ها مصرف شود، همه بايد هوشيار باشيم تا اين حلقه شيطاني را در هم بشكنيم.

احمدي‌نژاد گفت: دشمن هميشه از مسير مديران و حاكمان كوچك، پست، خودخواه و دل‌سپرده به پستي‌هاي دنيا استفاده مي‌كند و وارد عمل مي‌شود. صد سال در منطقه ما از همين روش استفاده كرده‌اند. حالا مي‌خواهند همين روش‌ها را تجديد و نوسازي كنند. از دل تحولات منطقه نبايد اين تجديد قواي نظام سلطه بيرون بيايد، بلكه بايد تحولات منطقه، تجديد قواي ملت‌ها و بيداري و انتخاب تاريخ‌ساز و در صف شكستن سلطه استكبار را به همراه داشته باشد.

منبع: عصر ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *