هراز به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه دابو و دشت سر حضرت حجت الاسلام و المسلمین تقی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به تقوای الهی در ادامه مباحث سلسله ای خود در بیان سبک زندگی دینی فرموده اند:

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه اول :

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله

 

در این ایام اسارت باعزت و معنویت و با کرامت اهل بیت آل الله در این روز جمعه ، روز آدینه ، روزی که همه ی جان ها و قلب ها معطوف به امام رئوفمان ، امام زمانمان هست در ابتدای امر خودم و همه ی شما نمازگزاران عزیز و با کرامت ، برادران مؤمن و خواهران ایمانی را به تقوای الهی دعوت می کنم . حضور در ساحت مقدس تقوای الهی ، خلوتی که این عبد عبید ، مخلص و مؤمن با خدای خودش انجام می دهد . در بهترین لحظات عمر خودش از سحر گرفته تا اذان صبح و نماز های یومیه در ساحت مقدس خداوند متعال خدا خدا می کند که این لحظات از بهترین لحظات زندگی بشریت هست . پوشش تقوای الهی بهترین پوشش و لباس است . حضور در ساحت مقدس تقوای الهی و دور شدن از معاصی و گناه بهترین لحظات برای بشریت است . پس نوجوانان عزیز و جوانان عزیز ، پدران و مادران مؤمن و مؤمنه ، متدین و با بصیرت بیاییم بستر تقوا را در زندگی مان آماده کنیم . بیاییم مکتب تقوا را در زندگی مان ترویج دهیم . بیاییم فرزند متقی تربیت کنیم . فرزندی که خود را در محضر خدا می بیند و خدایی بار بیاید . زندگی ای که با محور تقوا باشد هیج اضطراب و هیچ دغدغه ی فکری ای در آن زندگی وجود ندارد و هیچ مشکلی وجود ندارد مگر آن که از روی آزمایش و ابتلاء است . آن کسی که در محضر خدا باشد خدا او را دوست دارد و خدا کسی را که دوستش دارد مورد آزمایش قرار میدهد . ولی پس آثار وضعی تقوا را در مکتبی که برای فرزندانمان ایجاد کرده ایم ، دست مهر و محبت مادری را بر سر فرزندانمان نوازش کرده ایم ، آنها را به آن یداللهی که دست او بر سر همه ی بندگانش است آشنا کنیم . آن دست زیبایی که روی سر بندگانش است . با دعوتی که فرموده «عبدی اطعنی حتی اجعل مثلی» بنده من اطاعتم بکن تا تو را مثل خودم قرار بدهم فرصت حضور در نماز جمعه و گوش دادن به خطبه های نماز جمعه و اقامه ی نماز جمعه بهترین فرصت است .

فرش دعوت خدا گسترانیده شده و دعوت کننده خود خدا است . در سوره ی جمعه دعوت کرد و فرموده اند: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ » و پیرو این ضیافت الهی ما آمده ایم این جا و در محضر خدا . و ما آمده ایم لبیک گفته ایم . چه خوب هست که طبق دستورالعمل خدا عمل کنیم . طبق آنچه را که خدا خواسته و تقوای الهی و مراعات آن . نه گفتن به هوای نفس و خواهش ها و تماناهای دنیوی ای که موجب به انحراف کشیدن بشریت می شود این خود خواسته ی خداوند متعال است که با پوشش این لباس زیبا که با بودن در محضر تقوا همه ی این امور محقق می شود . و عرض کرده ایم که خداوند متعال آیات و نشانه های فراوانی را برای حضور در محضر خودش و برای رسیدن به عبدی که مؤمن باشد ولی با بصیرت هم قرآن را فرستادند و هم اهل بیت معصومین علیهم السلام را و هم عارفان دینی ، سالکان الی الله و از بزرگان دینی مان هم آثاری به یادگار مانده است . و به لطف خداوند متعال حضور آیات اعظام آن چه را که ما شنیده ایم تا به امروز و آنچه را که بزرگان ما گفته اند تا به امروز چه در تبرستان ، چه در شهرستان آمل و امروز هم حضور دو ستاره ی بزرگ آموزگار اخلاق این مردان بی ادعا و سالکان الی الله . آثاری را گذاشته اند که هم خود و روش و منش شان آثار بزرگی و سبک زندگی است و هم آثارشان . دو اثر بزرگ مفاتیح الحیات و خانواده متعادل و حقوق آنها مورد بحث مان بوده در یک قسمت و قسمت دیگر رساله ی حقوق امام سجاد علیه السلام که تا به بحث نماز رسیدیم . اقامه ی نماز در رساله ی حقوق و ازدواج و مباحث خانواده در کتاب مفاتیح الحیات .

شکل گرفتن یک جامعه در مرحله ی اول نیاز به تشکیل خانه و خانواده دارد . چون اگر بخواهد اجتماعی محقق شود این اجتماع از فرد شروع می شود و این فرد باید در زیر سقف نعمت خداوند متعال به نام خانه وخانواده محقق شود . گذشته ها گذشت . به لطف خداوند متعال بیست و دوم آذر اولین سالروز محقق شدن نماز جمعه در این مکان است . حدود یک سال است که از عمر ما گذشته . حدود یک سال هست که عرض کرده ایم تا به امروز که رسیدیم به یکی از مباحثی که به خانواده مرتبط می شود . که ان شاء الله دربین این جمع این چنین نیست . یکی از مشکلات و بداخلاقی های زندگی بشریت خشونتی است که در خانه و خانوده محقق می شود . کسی که شیعه ی علی (ع) است ، کسی که امت پیغمبر است ، کسی که سالک الی الله است در هیچ جایی ما سراغ نداریم که آموزگاران ما بداخلاقی کرده باشند . شما ببینید پیغمبران تعدادی از آنها هم که در آیات قرآن آمده بداخلاقی هایی را از همسرانشان دیده اند ولی هیچ خشونتی از آنها روا نشد . جز با کردار و منش خوب ، با مهر و مودت و محبت کار دیگر انجام ندادند .

اگر بخواهیم خشونت را تفسیر بکنیم : خشونت به معنای عدم کنترل خشم است . این که انسان یک زمانی به خشم می آید و کنترل نمی کند و مطابق آیه نورانی قزآن « والکاظمین الغیظ و العافین عن الناس و الله یحب المحسنین» کظم غیض نمی کند و عافین عن الناس نیست . مردم را عفو نمی کند . این کظم غیض آثاری دارد و خشونت هم متأسفانه بعضی مواقع آثار وضعی دارد . اگر در خانه بداخلاقی و بدرفتاری باشد باعث می شود که آن فرزندی که تربیت می شود طبق همان الگوی رفتاری ما تربیت شود . ایشان هم بداخلاق و عصبانی و خشونت طلب بار می آید . آن وقت جامعه مان صدمه می بیند لذا اگر می خواهیم برای مدینه ی فاضله قدم برداریم اولین کاری که می کنیم باید مکتب خانه مان را مطابق اهل بیت چینش کنیم . بینیم وجود نازنین امیرالمؤمنین علی (ع) این آموزگار دینی چه موانعی را پیش رو گرفت . چه مکتبی را داشت . شیعه یعنی پیرو . گرچند که تعداد قلیلی هستند که متأسفانه دست بزن دارند و متاسفانه محبت ها کم شده و از مهر و مودت قدیم خبری نیست عرض کردم آن خانه های طویل تو در تویی که یک سفره گذاشته می شد همه آستین بالا می زدند و غذا می خوردند . آنجا کینه ، حسادت ، بغض نبود و انسانیت و بشریت موج می زد . هنوز آن سبک از خانه و خانواده است . ولی بعضی مواقع برخی از این خشونت های نامأنوس وجود دارد . بعضی از پدران روشی که فرزندان شما دارند را قبول نمی کنید که این نیاز است که اصلاح شود .

رسول مکرم اسلام در روایتی فرموده اند « که مردی که به صورت همسرش سیلی بزند خازن جهنم به او هفتاد سیلی داغ می زند . چون خازن جهنم آن ملک مقرب عذاب دستش با دست من و شما فرق دارد . به خاطر هر یک سیلی ای که به همسرش زده آن جا هفتاد سیلی می خورد» خیلی باید متوجه باشیم . بنده خدایی همسر خودش را می زد و بعد از او رضایت می گرفت اگر رضایت نمی داد دوباره می زد . این رضایت گرفتن نیست . این سبک زندگی دینی نیست . این روش و منش اسلامی نیست . تکریم همسر دستور العمل دینی است . در این روایت زیبا نبی مکرم اسلام فرمودند : «من اتخذ زوجة فلیکرمها» کسی که همسر می گیرد باید به او اکرام کند . باید مورد تکریم قرار بگیرد .

وجود نازنین امام صادق علیه السلام بیان فرموده اند: «من اخلاق الانبیاء صلی الله علیها حب النساء» از اخلاق انبیا این هست که زن هایشان را دوست دارند.

محبت به خانواده و همسر خانواده جزئی از آموزه های اسلام است . پس مادام این که محبت است خشونت نیست . و اگر زمانی که خشونت باشد صحبتی از مهر و محبت نیست .

خیلی از پیغمبران خشونت می دیدند ولی تحمل می کردند . یک زمانی بر اثر سختی ، مشکلات ، مریضی و کهولت سنی و مسائل دیگر همدیگر را درک کنیم و مسیر سعادت را پیش رو داشته باشیم .

ما آمدیم خانه و خانواده را شکل دادیم قدم به قدم داریم میرویم به سوی آن که یک خانه ی بسیار زیبا و مأنوس بدون اضطراب را داشته باشیم که در آن خشونت و نزاع و کشمکش نباشد . عده ای هم متأسفانه در خانه و خانواده آتش بیار معرکه هستند . این مزمت شده متوجه باشند . عذاب خداوند متعال در انتظار آنهایی است که می آیند در بین خانه و خانواده فتنه انگیزی می کنند و بین شوهر و همسر محترمانه عرض کنیم با افکار نامأنوسشان جدایی می اندازند . این را نه خدا قبول می کند و نه اهل بیت (ع) .

اما به حق نماز رسیدیم . عرض کردیم در رساله ی با عظمت حقوق امام سجاد (ع) آمده سبک زندگی دینی را به ما نشان داده . آمده بیان کرده که یک انسان در ساحت مقدس خدا چگونه باید حاضر شود . عمر خود را چگونه رقم بزند . یک یک حقوق را ورق زدیم تا به حق نماز رسیدیم . همان نمازی که وجود نازنین امام حسین (ع) یادتان هست که عرض کردیم در روز تاسوعا طبل جنگ نواخته شد . فرمود : عباس برو اجازه بگیر و مهلت بگیر یک نصفه روز را که جنگ عصر تاسوعا انجام نشود . چرا جوان ؟ به خاطر این که فرمود «انی احب الصلاة ». من نماز را دوست دارم . پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) که فرمود نماز نور چشم من است . حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام ) دعا می کند به حق کسی که به ایشان خبر اذان را در جنگ صفین می دهد . وجود نازنین امام حسن مجتبی (ع) که در مکتب نماز است . حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که می فرماید مهلت بدهید تا بتوانم در محضر نماز باشم چون «انی احب الصلاة» چون نماز را دوست دارم پس مکتب نماز است . هر چه هست در این نماز هست . هر چه فلاح و رستگاری است در این نماز است . کسی نمی تواند بگوید که من مؤمن هستم ولی اهل نماز نیستم . نشانه ی ایمان را در سوره ی مؤمنون بیان کردند که : «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ (1) الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ (2)» آن هایی که در نمازشان خضوع و خشوع دارند . هم اهل نماز هستند و هم خاضعانه و خاشعانه نماز می خوانند و این نماز خاضعانه و خاشعانه باعث می شود که «ان الصلاة تنهی عن الفحشا و المنکر» . این نماز این چنینی باعث می شود که سدی می شود در مقابل بنده و گناه ، منکرات . اگر بداخلاقی در جامعه وجود داشته باشد باید به نمازمان برگشت کنیم . اگر یک جامعه ی نماز با خضوع و خشوع داشته باشد آن جامعه عاری از هرگونه زشتی و پلیدی می شود . چون در ساحت مقدس نماز بودن تقرب را ایجاد میکند . نردبانی می شود برای رسیدن به معراج . لذا جوانان و نوجوانان عزیز مسیرتان را در مسیر نماز قرار دهید . بیایید زندگی تان را در ساحت مقدس نماز قرار دهید . هر چه می خواهید از نماز بخواهید . یک زمانی است که انسان در نماز از خدا می خواهد . یک زمانی است که انسان از خود نماز می خواهد . یادتان هست که عرض کردم این نماز انسان را دعا می کند . «سعدک الله سعدتنی » خدا تو را سعادت مند کند از این که مرا سعادت مند کردی . در زمانی که انسان در اول وقت نماز می خواند . یک زمانی است که نماز انسان را نفرین می کند «ضیعک الله ضیعتنی» . خدا تو را ضایع کند که من را ضایع کردی . انسان زمانی که نماز خود را در آخر وقت بخواند متأسفانه وقت گذشته برای همه چیز برنامه ریزی دارد به جز برای نماز . پس اگر انسان می خواهد در مسیر فلاح و رستگاری باشد ، اگر انسان می خواهد که سعادت مند شود ، اگر انسان می خواهد که در مسیر خداوند متعال قرار بگیرد باید خود را در مسیر نماز قرار دهد . چون هر چه هست در عبودیت و بندگی است . هر چه هست از فلاح و رستگاری در نماز است . عشق به نماز عشق به همه ی زیبایی ها است . حضور در ساحت مقدس نماز یعنی این که انسان لحظاتی را خلوت می کند و در یک جا هم هست که خداوند متعال انسان را نفرین می کند . آن هم آنهایی که نمازگزار هستند عده ای از انسانها با اینکه اهل نماز هستند مورد نفرین خداوند متعال قرار می گیرد آن هم در زمانی است که متأسفانه ارزش و قداستی برای نماز قائل نشود و آن را سبک بشمارد که این در شأن یک عبد مؤمن نیست .

خطبه دوم :

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله . در این خطبه نیز همانند خطبه اول در ابتدا خودم و نفس خودم را و بعد همه ی شما سروران عزیز را دعوت به تقوای الهی میکنم . مراعات تقوای الهی موجب تقرب به خداوند متعال می شود . حفظ کردن خود و نعمتهای الهی . اعضا و جوارحی که خداوند متعال به ما عنایت کرده دور کردن آن ها از گناه و نزدیک شدن به خدا و تقرب و مراعات تقوای الهی از برکات این حضور است . اگر در این حدیث قدسی نورانی آمده است «عبدی اطعنی حتی اجعل مثلی» بنده ی من اطاعتم کن تا تو را مثل خودم قرار دهم این اطاعت و بندگی و این عبودیت از طریق حضور در ساحت مقدس تقوا است . این که انسان با خودش خلوتی داشته باشد . این که انسان بداند که چه کسی هست . از کجا آمده . از چه تولد شده . ابتدای زندگی اش چیست . نهایت زندگی اش چگونه است .

مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک

دو سه روزی قفسی ساخته اندر بدنم

من که خود نامدم اینجا که خود باز روم

آنکه آورد مرا باز برد در وطنم

وجود نازنین حضرت امیرالمؤمنین بیان فرموده : انسان ، این عبد مؤمن و اگر که اهل ایمان باشد اهل تکبر نیست فرمود که «انسان ابوالبشر را چه به تکبر که اوله نطفه و آخره نطفه» . اولش از چه تولد یافتیم و بعدش هم کسی از دنیا برود بعد از سه روز دفعمان نکنند چه خواهد شد . پس واقعاً حیف است انسان چند سبایی که عمر گرفته از این فرصت و نعمت الهی استفاده نکند و در خدمت تقوای الهی قرار نگیرد .

خوب مناسبت هایی که پیش رو داریم یکی از این مناسبت های بزرگ هفته ی بسیج است .آیه ی نورانی ای که در قرآن بیان شده در مورد بندگان مؤمن «وعباد الرحمن الذین یمشون علی الارض هونا» این عبد مؤمنی که در ساحت مقدس خداوند متعال است کسی است که در کره زمین به حالت فروتنی و خضوع و خشوع مشیء می کند . اگر ما منش مان بر اساس منش اهل بیت است چون چند روز گذشته شهادت امام سجاد علیه السلام بوده بیائیم از آموزه های اخلاقی آنها بهره ببریم و از آنجائی که مکتب بسیجی مکتب اهل بیت است . بسیج به یک قشری که دارای پرونده در حوزه های مقاومت هستند گفته نمی شود . همه مان بسیجی هستیم . چون همه ی مان اهل ولایت و ولایت پذیر هستیم و در محضر ولی فقیه زمان هستیم . قطعا بسیجیان ارزشمند شنیدید شخصیتی که چندین مرتبه به حج رفت ولی ناشناخته و شرط می کرد که باید به عنوان خادم و خدمت کار در خدمت شما باشم . وقتی در یکی از این زیارت ها از ایشان سؤال شد که جریان چیست و چرا معرفی نمی کنید . فرمود یک بار معرفی کردم وقتی که به ساحت پیغمبر رسیدم دیدم آن طور که باید در محضر و ساحت مقدس نبی مکرم اسلام باید خضوع و خشوع داشته باشند ندارند ولی بیشتر نظرشان به تکریم و حالت خضوع و خشوع به من بوده است لذا معرفی نمی کنم این تواضع و فروتنی است که جزء آموزه های بسیجیان عزیز و ارزشمند و ولایتمدار می باشد و البته مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین توصیف های زیبائی در مورد این قشر عظیم الهی داشته اند در باب کرامت و ادب و علم و حلم این لشکر مخلص الهی که می توان یافت که پیرو اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

یکی از دستورالعمل های اهل بیت حضور در ساحت پدر و مادر است . امام سجاد (ع) در سر سفره با مادر خود قرار نمی گرفت . دلیل این کار را پرسیدند فرمود : می ترسم که دست به غذایی ببرم که مادر آن را انتخاب کرده باشد . این را باید الگو قرار دهیم . اگر فرمودند بسیج لشگر مخلص خداست باید یک سبکی را انتخاب کنیم تا موجب هدایت گری شود . خیمه ای زده شده در اسلام البته باز هم بنده در یکی از عرائضم عرض کردم که بسیج ریشه در اسلام دارد و نگاه زیباتر آن چه را که هر جا سخن از توحید است و کلمه ی لا اله الا الله در کنار آن عده ای از انسان ها بودند که در کنار خدا بودند به عنوان لشگر مخلص خدا . و این را می توان تفسیر به بسیج کرد و هر جایی که این عزیزان بودند مایه ی افتخار شدند . و بنده انتظاری که به عنوان خادم مردم از آن ها دارم حضور بیش تر بسیجیان در همه ی عرصه ها خصوصاً در نماز جمعه چون هر جایی که اینها بوده اند عزت آفریده اند چون نیت شان نیت خدایی و خدمات صادقانه و مخلصانه بوده است چه در ایام انقلاب و چه در جبهه حق علیه باطل واقعا چه زیبا درخشیده اند و چگونه حامی انقلاب و رهبری بوده اند و موجب عزت و سربلندی این نظام مقدس شده اند در همه عرصه ها بوده اند و امروز نیز در عرصه علم و فناوری و انرژی هسته این درایت شما دانشمندان بیسجی و لشکر مخلص خدا می باشد که موجب مبرات و خیرات گردیده و دشمنان قسم خورده ی مان این را نمی توانند ببینند و الا کشورهای زیادی انرژی هسته ای دارند اینکه در ایام تحریم و با این همه قدرت و قوت از سوی فرزندان امام و رهبری انجام گرفته این را نمی توانند تحمل بکنند. بنده این هفته ی بزرگ را به ساحت مقدس امام زمان و نائب برحقش ولی امر مسلمین که فرماندهی کل قوا را به عهده دارند و خدمت همه ی شما لشگران مخلص خدا عرض تبریک دارم .

یکی از برنامه های زیبایی که این بسیجیان در سراسر کشور ایران عزیز رقم زدند همایش بزرگ و مانوری بوده که به نام الی بیت المقدس و حرم امام حسین (ع) انجام پذیرفته است که ما چند دقیقه قبل از این که به خدمت شما برسیم این عزیزان در آن جا بودند بنده هم حضور یافتم واقعاً حضور پرشور فرزندان شما در این مانور عظیم و عزیز مایه ی افتخار است . و یک پیام دارد . این حضور همیشگی شما مردم پیام هست . حضور این بسیجیان در این مانور پیام دارد و متأسفانه بداخلاقی هایی که امروز دشمنان اسلام در جای جای جهان دارند انجام می دهند که در رأُس آن اسرائیل که باعث همه ی بداخلاقی ها و خشونت ها است . آمریکا و غرب و شنیدیم که بیت المقدس چه خبر است ولی این حضور پرشور و اتحاد و وحدت و وفاق و هم دلی ای که حاکم بوده برای من و شما پیامی و مشت محکمی بوده برای آنهایی که چشم دیدن وحدت اسلامی را ندارند . چشم دیدن اسلام ناب محمدی را ندارند . همانگونه که عرض کردیم وجود نازنین علامه جلیل القدر حضرت آیت الله العظمی حضرت جوادی آملی فرمودند که ما ابراهیم گونه داریم زندگی می کنیم . دور تا دورمان آتش و باروت است . ولی الحمدلله نعمت بزرگ رهبریت عزیز با محوریت خط و منش امام راحل (ره) ، معمار کبیر انقلاب موجب عزت و سربلندی ما شده است و هر کسی که در مسیر ولایت و رهبری باشد عزیز است . پس بتوانیم ان شاء الله در این راستا باشیم .

یکی از مسائلی که مختصر عرض کنم بحث مذاکرات هسته ای است که همه ی شما الحمدلله امروز به ریز این مذاکرات را پیگیر هستید . قطعاً آنهایی که به عنوان نماینده مان هستند همه ی این ها را جزئی از آموزه های خودشان می دانند . این حق مسلم ماست . بداخلاقی های آمریکا را دیدیم . آنهایی که می گویند انرژی هسته ای نباشد این ها یک سری بهانه است . یک سری می گفتند که ما اگر رابطه مان با آمریکا درست شود همه چیز حل می شود . لذا مقام عظمای ولایت جریان نرمش قهرمانانه و روش جوانمردی را بیان کرده اند آیا دشمنان مان آدم شدند یا نه . می دانستند که آدم نیستند . مردمی که می گفتند این شود برای آنها معلوم شد . آمریکا همان شیطان بزرگ است . با همان افکار شیطانی شان چون آموزگارشان اسرائیل است و چون افکارشان افکار اسرائیلی است . امروز هدف گرفتند بیت المقدس را و هیچ غلطی نمی توانند بکنند زیرا این رزمایش هشداری بوده و این که مقام معظم رهبری فرموده که موشک های بالستیک ما هدف می گیرد آنها را . و تازه در آنِ واحد اگر متوجه شوند که روی سرشان خراب شده هیچ غلطی نمی توانند بکنند . امروز شاید چکمه های خونین خود را بر تن پوشیدند و دارند بر روی جسد جوانان اسلام راه می روند . ولی اگر خدایی ناکرده به حیثیت اسلام خدشه ای وارد شود همان کفن پوشیدن ها است . اگر رهبر عزیز و عظیم الشأنمان فقط یک پیام بدهد از ایشان فقط اشاره از همه ی بسیجیان عزیز به سر دویدن . لذا به اخلاق مداری ، به انسانیت و بشریت توصیه می کنیم . از خلق و خوی انسانیت خارج شدند بیایند انسان شوند . بیایند همانند انسان های دیگر زندگی کنند . بیایند قلدر مئابانه حرکت نکنند . بد اخلاقی نکنند . این که آمدیم مذاکره ما هم امدیم با دست پر سر مذاکره . اگر می گویید ما جنگ را بر سر مذاکره داریم ما هم که الحمدلله در آن هشت سال دفاع مقدس هیچ چیز نداشتیم . خدا با ما بود و ماهم با خداوند متعال . خدا کمک مان کرد شما را به خاک سیاه نشاندیم . امروز با تمام قوا از همه ی ابعاد ، امروز جوانان مخلص و بسیجی مان واقعاً رشادت مندانه ، عالمانه و آگاهانه و با بصیرت ایستاده اند و دارند از همه ی حیثیت ما دفاع می کنند . پس لذا ما توصیه می کنیم . متأسفانه شنیده اید که یکی از وزرای عربستان دو سه روز گذشته در یک مجلس مخفیانه با جان کری و شاید با اوباما جلسه ای داشتند . ما دست مخفی شما را قطع می کنیم . اگر دست شما خدایی ناکرده به بیت المقدس برسد رهبر عزیز و عظیم الشأنمان حکم به جهاد دهد ما می دانیم که باید چه کنیم . لذا هم به عزیزان سفیر مذاکره کننده توصیه می کنیم که متوجه باشند که قطعاً متوجه هستند که جزء حقوق مسلم ما است و مسیر مذاکره را مطابق با حیثیت و شانیت ایران و شهدای مان رقم بزنند و مطابق با دستور فرامین ولی امر مسلمین باشد.

یکی از مسائلی که خدمت عزیزان عرض می کنیم همان گونه که مستحضر هستید امروز فقدان یک عالم ربانی منطقه در شهرستان آمل و در بخش دشت سر که منحصر به دشت سر نبوده . یکی از عالمان دینی ای که مشرب او مشرب اهل بیت بوده . دل سوز و با ادب بوده . اخلاق مداری یکی از آموزه های او بوده . و واقعاً در قلب ها و جانها قرار گرفته و هر کسی نام ایشان را می شنید تداعی می کرد علم و ادب و تواضع را . او ارداتی که نسبت به اهل بیت داشت این عالم ربانی فقید که در مسیر زیارت امام رضا (ع ) که به آن چه را که دلش می خواست رسید و امروز روز مشایعت و تشییع جنازه اش بوده و حضور با بصیرت مردم در این تشییع جنازه که یک صف چند کیلومتری را ایجاد کردند . بنده در ابتدا به ارتحال این عالم ربانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین صائمی را به ساحت مقدس امام زمان عج و ثانیاً خدمت مقام عظمای ولایت و ثالثاً به خانواده ی ایشان و رابعاً به همه ی شما عرض تسلیت دارم . واقعاً ثلمه بزرگی است که چنین عالمی را در منطقه از دست دادیم . ان شاءالله روح این فقید با اهل بیت محشور شود

و آخرین توصیه ای که دارم به همه عزیزان و مردم ایران خوب ما هفته ی گذشته یکی از هنرمندان عزیز ایران را از دست دادیم که به گفته ی پدرش یکی از مداحان اهل بیت بود . در روز مشایعت و تشییع جنازه ی ایشان پدر مداح ایشان ذکر مصیبت حضرت علی اکبر را می خواند . متأسفانه عده ای بداخلاقی می کنند . عده ای فتنه انگیزی می کنند . عده ای عزت ایرانیت را نمی خواهند . ایرانی ای که جمهوری اسلامی است در زیر چتر و بیرق امام زمان عج قرار دارد . لذا جوانان عزیز متوجه باشیم مملکت امام زمانی ای که به خون شهدا آغشته شده تا امنیت باشد کاری نکنیم تا بی امنی شود . متأسفانه اگر امروز رسانه های غربی برخی از مسائل را مطرح می کنند به خاطر دوست داشتن ما نیست به خاطر این است که چشم دیدن این عزت را ندارند موجی که راه انداختند نشأت گرفته از بداخلاقی هایشان هست نه دلسوزی نسبت به این جوان محب به اهل بیت و نظام و رهبری لذا ضمن درخواست غفران الهی برای این عزیز هنرمند به همه شما توصیه می کنم که کاری نکنیم خواسته دشمنانمان باشد که قطعا این خواسته این عزیز سفر کرده مان هم می باشد همانطور که والدین شریف ایشان نیز چنین درخواستی داشته اند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *