معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از تمامی فرمانداران منطقه غرب استان خواست تا در سه ماه آینده نسبت به پاکسازی ، بهسازي و بازسازي مناطق آلوده به مواد مخدر و معضلات اجتماعی حوزه فعالیتشان به طور جدی اقدام کنند.
علیرضا یونسی  درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در تنکابن گفت : بر اساس تاكيدات وزير محترم كشور در جلسه شوراي هماهنگي استان مازندران مقرر شد طرح مقابله با قاچاقچيان و عناصر مرتبط با زمانبندي معين تهيه و به ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور براي بررسي و اعلام نظر ارسال شود.

وي افزود : از فرماندار ان غرب استان انتظار مي رود در اين راستا نسب به تهيه طرح مقابله با فروشندگان و توزيع كنندگان مواد مخدر در شهرستانهاي خود در يك مقطع زماني معين اقدام نموده و جهت بررسي و تصويب نهايي به شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان ارائه نمايند.

وی افزود : همسو با اجرای این طرح ، در این مدت نباید هیچ نقطه ای از مناطق استان آلوده باشد و در این زمینه شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز باید در زیباسازی ساختار فیزیکی این مناطق همکاری همه جانبه با مسوولان امر داشته باشند.

یونسی با تاکید بر این که باید چنین جلساتی به صورت پیوسته و هرماه در شهرستان ها برگزار شود ، گفت : هرچند در این زمینه با مشکلاتی نظیر کمبود اعتبار مواجهیم ، اما در برنامه ریزی ها می توان با تدبیر ، مدیریت صحیح و هدفمند این مشکلات را بتدریج حل کرد.

معاون استاندار مازندران با تشریح چگونگی شکل گیری مناطق آلوده در استان ، افزود : چنین مناطقی در گذر زمان در برخی از شهرستان های مازندران شکل گرفته که اگر به موقع برابر قانون با مجرمان برخورد می شد ، امروز شاهد بسیاری از آسیب های اجتماعی در منطقه نبودیم.

وی با تاکید بر این که پاکسازی این مناطق با برنامه ریزی هدفمند ، برخورد عقلانی و فرهنگی و هم افزايي از سوی مسوولان ذیربط میسر است ، گفت : با اقداماتی نظیر شناسایی افراد نیازمند ، جداسازی معتادان ، توزیع کنندگان مواد مخدر ، زنان سرپرست خانوار و قراردادن آنان زیرپوشش نهادهای حمایتی ، شناسایی افراد فاقد شناسنامه و نیز بهسازی و زیبا سازی زیرساخت ها شهری و روستایی می توان در این زمینه گام های موثری برداشت.

یونسی افزود : امروز با تلاش های شبانه روزی اعضای شورای تامین در استان و شهرستان ها میزان جرائم در مقايسه با سال گذشته در بخش های مختلف از جمله سرقت های کلان ، خرد ، زورگیری ، تجاوز به عنف کاهش یافته و همچنین میزان کشفیات مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان نیز بشدت افزایش داشته است.

وی با اشاره به این که مازندران در زمینه ورزشی ، علمی و نیز کمک به عتبات عالیات در کشور جایگاه بسیار ممتازی دارد ، ابراز امیدواری کرد که با هم افزایی و همگرایی بیشتر مسوولان نهادهای ذیربط ، مردم در آینده نزدیک شاهد پیشگیری اساسی از پدیده اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از این بلای خانمانسوز در استان باشند.

يونسي بر برگزاري جلسات ماهانه شوراي هماهنگي شهرستان تاكيد نمود و گفت با توجه به عزم استان براي پاكسازي مناطق آلوده جلسات شوراي هماهنگي تا حصول نتيجه به صورت جدي و با جلسات فوق العاده براي اجراي دقيق طرح برنامه ريزي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *