فردی که با هک یک سایت موسسه آموزش زبان معتبر و نفوذ در آن اقدام به سرقت داده ها و نرم افزارهای موسسه نمود با تلاش پلیس فتا شهرستان آمل دستگیر شد.

“سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم” فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: در پی مراجعه مدیر موسسه آموزش زبان معتبر این شهرستان به پلیس فتا و اعلام اینکه از طریق نفوذ در وب سایت آن موسسه تعداد زیادی از نرم افزارها و داده ها به سرقت رفته و نقض حق مالکیت شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد سارق با نفوذ و حک موفق به سرقت داده ها و فورش آن با عناوین و نشانه های جعلی از طریق اینترنت شده است.

سرهنگ گنجیان اظهار داشت: با انجام اقدامات و شگردهای پلیسی، ماموران موفق شدند آدرس و مشخصات دقیق سارق را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: با دستگیری متهم “عبداله – ح” و انجام بازجوئی های پلیسی وی ضمن قبول بزه انتسابی اقرار نمود که با هک و نفوذ در وب سایت موسسه نرم افزارها را سرقت و با تغییرات مختصر آن را به نام خود ثبت و با آدرس مجعول به مبلغ دویست میلیون ریال به فروش رسانده ام.

گنجیان در انتها از شهروندان خواست اطلاعات و داده های خود را در حافظه  های جانبی مثل هارد اکسترنال نگهداری کنند و در رایانه های وصل به شبکه از نگهداری اینگونه اطلاعات مهم خودداری کنند وی فضای مجازی را محل امنی برای تصاویر و داده های شخصی اشخاص ندانسته و اذعان داشت فضای مجازی بستر برای نفوذ کاربران نا آشنا و بزهکاران فرصت طلب آماده است و نباید اعتماد کامل به این فضا داشت، فضای مجازی معبری عمومی است.

گفتنی است متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

One thought on “کشف سرقت اینترنتی درآمل”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *