در تاریخ 20/6/93 با یک ساعت و نیم تاخیر جلسه نشست با دکتر ابتکار معاونت ریاست جمهور در امور محیط زیست در سالن اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران شروع شد.

ابتدا دکتر فلاح مشاور استاندار در مورد مشکلات میانکاله و راه اندازی سایت آموزش سخن گفت  و خواستار آن شد که NGO ها در تصمیم گیری ها و اجرای پروژه نقش داشته باشند.

در ادامه  قلی پور از جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست قائمشهر هم در مورد مشکلات و حساسیت محیط کشور سخنرانی کرد.

 داریوش عبادی دبیر کمیته علمی سمن های زیست محیطی شمال کشور نیز از جمله سخنرانان این مراسم بود .

مولانا دبیر اجرایی سمن های زیست محیطی شمال کشور گفت:محیط زیست را در چند زاویه می توان به آن نگریست همه ما مشکلات آنرا می دانیم.محیط زیست و آب ایران در مرز فاجعه است.

وی با بیان اینکه روند سومالیزه شدن ایران شروع شده راه حل ها مشخص است  بیان داشت :  اداره امور  از طریق وضع قوانین و تخصیص  بودجه بیشتر امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: ده ها سد در حال ساخت و ده ها در وضیعت کارشناسی است.بودجه آن را هم دولت می دهد.چرا جلوی آن را نمی گیرند؟توپ در زمین دولت است.می گویند مردم صرفه جویی در آب داشته باشند در صورتیکه حداکثر آب مصرفی توسط مردم 5 درصد است 92 درصد در بخش کشاورزی مصرف می شود.که باید توسط دولت ساماندهی شود.

دکتر معصومه ابتکار به عنوان آخرین سخنران بیان داشت :دولت تدبیر و امید فضایی باز فراهم کرد تا صدای سازمان های مردم نهاد شنیده شود.باید از این فرصت ها برای حل معضلات محیط زیستی بهره ببریم و با نظر خلاقانه از آن استفاده کنیم.در وقت کوتاهی نمی توان محیط زیست کشور را سامان داد.

معاون رییس جمهور افزود : از طرف دولت اراده وجود دارد تا از محیط زیست حفاظت شود.اولین مصوبات دولت محیط زیستی بوده است.

وی تصریح کرد : دکتر روحانی از احیای شورای عالی محیط زیست حمایت کرده است.دولتی که اقتصاد را با 40 درصد تورم تحویل گرفته است باید حرکت خود را با توسعه اقتصادی و اجتماعی همراه با حفظ محیط زیست انجام دهیم.باید یکصدا برای ایران از طرف سازمان های مردم نهاد بلند شود.باید هم افزایی داشته باشیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

مقدمات شبکه سازی سمن ها در تدوین  برنامه های استانی در حوزه محیط زیست فراهم شده و برنامه ششم هم آماده می باشد و شبکه سمن ها می تواند به ما کمک کند.لازم به یاد آوریست در این نشست دکتر مهردادی مدیر کل محیط زیست استان و  فرشچی معاونت دریایی دکتر ابتکار هم حضور داشتند

               رضا طاهری*

495K2232 495K2252 495K2293 495K2296

 

One thought on “نشست هم اندیشی سازمان مردم نهاد با دکتر ابتکار در مازندران +عکس”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *