بیست و چهارمین یادواره 43 شهید گرانقدر سنگچال و گت کلا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حبیب الله حسنی، قائم مقام محترم ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور دکتر ربیع فلاح (استاندار محترم مازندران)، دکتر محمد محمدپورعمران (رئیس محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران) و خانواده های محترم شهدا، اهالی محترم روستاهای منطقه و دلسوختگان و عاشقان شهادت در مسجد جامع روستای سنگچال برگزار خواهد شد. لذا از کلیه عزیزان در این مراسم معنوی دعوت بعمل می آید.

زمان: روز جمعه 14 شهریور 1393

شروع مراسم از ساعت 10 صبح

مداح جناب سرهنگ محسن پور

7 thoughts on “بیست و چهارمین یادواره شهدای سنگچال و گت کلا با حضور استاندار +پوستر”
  1. با سلام از کی تا حالا گت کلا جز سنگچال شده که ما خبر نداریم .این روستا مال منطقه چلاو لطفا درست اطلاع رسانی کنید .با تشکر

  2. اولاً شهید شجاع باقی پور، شهید روستای گت کلا می باشد که همه ساله در یادواره شهدا سنگچال نام ایشان هست.
    ثانیاً سنگچال و گت کلا در گذشته جزء بندپی بابل بودند که چند سالی است جزء حوزه آمل شدند و به عنوان بالاچلاو محسوب میشوند.

  3. با سلام. مرز بین منطقه چلاو و سنگچال از 600 سال پیش تا کنون که اسناد ان نیز موجود است منطقه موسوم به من تلی با کسر میم و فتح ت میباشد. البته گت کلا در گذشته تاریخی خود همانند سنگچال جزء چلاو بود ولی بعد از ورود پسران کاظم کرد عمران و خرید ملک سنگچال از چلاویها در 600 سال قبل مرز بین سنگچال و چلاو مطابق سند فروشنامه ان زمان که موجود میباشد دره ابرفتی موسوم به من تلی میباشد. لذا از ان زمان روستای کرد نشین و چم بن به سمت غرب را چلاو و روستای دایو و گت کلا و سنگچال که در شرق این دره ابرفتی قرار دارد را سنگچال نامیدند. این تقسیم بندی برای مرز بین سنگچال و فیلبند نیز که دره ابرفتی چشمه کوچک بن یا در گویش محلی کچکی بن نیز صادق است.

  4. در چلاو ما یک روستا محسوب می شویم ولی در سنگچال مستعمره.

  5. جناب اقای بقایی راد عزیز سلام. به نظر میرسد نگاه شما به موضوع کمی جانبدارانه و اندکی هم حس ناسیونالیستی در ان دیده میشود. منطقه چلاو و سنگچال امروزه باید در برابر دیگر طوایف امل متحد باشند. همانطوری که اتحاد ما با هم توانست در 20 سال گذشته اب- برق- اسفالت- تلفن- مدرسه- و بسیار دیگر از امکاناتی که در گذشته برای اسکی ها و نیاکی ها و دیگران بود ولی برای ما نبود را به ارمغان بیاورد. از پل منگل تا حتی فیلبند ما جزو یک ناحیه محسوب میشویم و مستعمره ای در کار نبوده و نیست. با تشکر

  6. با سلام خدمت آقای بقایی راد
    دوست عزیز ما در چلاو یک روستا هستیم یعنی چی
    لطفأ کمی این مسأله رو باز کنید تا دوستان بهتر متوجه شوند
    و بعدی اینکه در سنگچال مستعمره منظورتون چی هست
    حداقل برای آملی ها مشخص هست که فرزندان سنگچال به چه رتبه هایی رسیدند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *