هراز نیوز : امیر نوری پور دانش آموز آملی که در کنکور سراسری سال 93 در رشته علوم ریاضی وفنی رتبه نهم کشوری را کسب کرد، درشکستن رکورد رتبه دوم کنکوری پدرش پس از 29سال ناکام ماند.
پدر امیر نوری پور در سال 1362 و 1364 در کنکور گروه آزمایشی ریاضی فیزیک و علوم تجربی در هر دو سال رتبه دوم کشوری را کسب کرد و فرزند او بعد از حدود 29 سال نتوانست رکورد پدرش را بهبود ببخشد.
آقا امیرسلام ، تبریک به خاطر موفقیتت در کنکور سراسری امسال؟
سلام خیلی ممنونم- امیر نوری پور هستم- 18سال سن دارم وساکن شهرستان آمل هستم.
خبرقبولی در کنکور از کی شنیدی؟
از سازمان سنجش در روز جمعه به ما اطلاع دادند.
اون لحظه شما وخانواده چه احساسی داشتین؟
خوب من هم مثل همه دانش آموزای دیگه خیلی خوشحال وهیجان زده شدم، البته اولش سخت بود قبول کردنش اما بعد با خوشحالی همه اعضای خانواده من هم خیلی خوشحال شدم.
آقا امیر دوست داری در کدام دانشگاه کشور ادامه تحصیل بدی؟
دانشگاه شریف و دوست دارم در رشته مهندسی برق تحصیلاتم را ادامه بدم.

امیر نوری پور
چند ساعت در روز درس می خوندی؟
در سالی که منتهی به کنکور بود، روزانه به طور میانگین تا 8 ساعت و تا پایان سال 92 به 10ساعت رساندم اما از اول سال تا قبل کنکور روزانه تا 12 ساعت مشغول درس خوندن بودم.
یعنی شما این مدت همه وقت وزندگیت درس خوندن بود؟
خوب بله، به خاطراینکه به دنبال هدف بزرگی بودم و قصد داشتم بهش برسم. اما باید بگم که برنامه مهمونی وبیرون هم برنامه ریزی شده بود.
برنامه سفر وگردش با دوستان چی؟
خیلی کم بود متاسفانه، اما به دانش آموزان دیگه این توصیه را نمی کنم که سفر وتفریحاتشونو بزنن ویه ریز درس بخونن. بهرحال باید یک کمی تفریح ونشاط کنار درس خوندن باشه چراکه به تمرکز واعصاب کمک زیادی می کنه.
خوب، آقا امیر کلاس های کمک آموزشی هم می رفتین؟
نه به هیچ عنوان. اما در آزمون های علمی  آزاد شرکت می کردم.
شما چه صحبت ویا نصیحتی با دانش آموزانی دارین که میخوان در آینده در کنکور شرکت کنند؟
دانش آموزانی که سال سوم هستند ، درس خوندن واقعا جدی بگیرن که در سال آخر منتهی به کنکور راحت باشند ودغدغه واسترسی نداشتن باشند.
وصحبت پایانی؟
درابتدا از پدر ومادرم که شرایط تحصیل ودرس خوندن منو شرایط منزل و امکانات لازم برای کنکور را به نحومطلوبی فراهم کردن و از آقای محمدی مدیرمدرسه تیزهوشان آمل که کمک زیادی به من کردند، صمیمانه تشکر می کنم.
در دوسال رتبه دوم کنکور سراسری را دو رشته را کسب کردم
اما پدر امیرنوری پور که اکنون به عنوان پزشک عمومی در یکی از بیمارستانهای شهر آمل مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستش، از قبولیش در کنکور و کسب رتبه دوم در گروه آزمایشی علوم تجربی درسال62 و رتبه دوم گروه ریاضی فیزیک درسال64 گفته واز تحقق آرزوهاش برای پسرش ابراز خوشحالی کرد.
خوب آقای نوری پور چی شد پسرتون در کنکور تونستن موفق بشن ، اما رتبه شما را نتونست بشکنه؟
( خنده) من هم مثل همه پدر ومادرهای دیگه ازاینکه تلاش های فرزندم در سالهای اخیر به نتیجه نشسته خوشحالم و به او می بالم وافتخار می کنم.
شما به عنوان پدرخانواده چه نقشی در موفقیت پسرتون داشتین ؟
همه چیز در درجه اول به توانایی فرد بستگی داره والبته ارثی بودن هم در کسب موفقیت ها می تواند دخیل باشه که اون ذاتی هست، البته بخشی که مربوط به خانواده بوده در حد توان انجام دادیم اما در مجموع تلاش های آقا امیر وسخت کوشی خودش بود که نتیجه داد.
دبیرشیمی بودم و با امیرشیمی کارمی کردم
مادر نفر نهم کنکور گروه ریاضی وفنی هم در ابتدا از بابت قبولی پسرش، به درگاه خداوند شکرگذاری کرد.
مادران پس از هر موفقیت فرزندانشان واکنش های خاصی دارند، شما چه واکنش وحسی پس ازشنیدن خبرقبولی کنکور داشتین؟
اول خیلی خوشحال شدم و خداوند را به خاطر این لطفش شکر کردم به خاطر اینکه پسرم رتبه تک رقمی که می خواست بهش برسه، موفق شد.
فضای خانه برای درس خوندن امیرفراهم بود؟
من خودم دبیرشیمی مدارس آمل هستم وسعی کردم لااقل در این مورد به پسرم کمک کنم، وجدای از آن در یک سال گذشته برنامه های میهمانی رفتن ومیهمان دعوت کردن هم بسیار کم بود.
به عنوان مادر چه آرزویی برای امیر دارین؟
آرزوی خیر وخوشبختی برای همه فرزندان ایران زمین، به خصوص پسرم و ادامه تحصیل امیر تا مدارج بالای علمی.
گفتگو از: مهدی غلامی

6 thoughts on “کنکوری که بعد از 29سال در شکستن رکورد پدرش ناکام ماند”
  1. انشالله در همه مراحل زندگی موفق و پیروز باشند و الگویی برای جوانان برومند آمل عزیز

  2. هراز نیوز عزیز از این عبارت خوشم نیامد آقا امیر خسته نباشی کارت خیلی خیلی بالاتر از عالی بوده انشاا…. موفق باشی به پدر و مادرش هم خسته نباشی می کویم وتبریگ ==یک همشهری

  3. امیر جان بابت تلاش تحسین آمیزت سپاس. شما با تلاش خود پرچم افتخار آمیز آمل وخانواده نوری پور را برافراشتی . خسته نباشی قهرمان.علم و دین پیشه راهت….

  4. اقا امیر گل کاشتی، با آرزوی پیروزی های بیشتر.
    بهترین ها رو برات آرزو دارم.
    همیشه شاد و پیروز باشی.

  5. سلام اقا امیر من هم تو مدرسه ی شم تحصیل میکنم و با شنیدن این خبر واقعا خوش حال شدم امیدوارم هر جا هستی موفق و سر بلند باشی رخصت بچه املی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *