هراز نیوز: استان مازندران علاوه بر جاذبه های گردشگری غنی و نقش برجسته ای که در عرصه صنعتی کشور دارد همواره درزمینه های فرهنگی و هنری نیز کوشا بوده و هنرمندان مستعد بسیاری به کشور معرفی کرده است. شهرهای بزرگی مانند آمل به دلیل موقعیت جغرافیایی، تمرکز صنعتی و قدمت تاریخی خود می توانند به الگویی برای سایر شهرها تبدیل شوند.
از آنجایی که آمل علاوه بر موفقیت های چشمگیری که درعرصه سیاسی و اقتصادی داشته، همواره  در امور فرهنگی و هنری نیزپیشرو بوده است، این بار« سید احمد رضوی نوا » آملی، قصد دارد با تیمی قوی ساخت سریالی طنز تحت عنوان « راه برگشت» را در آمل کلید بزند و در 26 قسمت 30 دقیقه ای بینندگان استانی و سراسری  را پای گیرنده های تلویزیون نشانده، لحظاتی شاد و مفرح را برای آنها رقم بزند.
سریال « راه برگشت» به کارگردانی« محمدرضا خسروی » اکنون در مراحل پیش تولید را می گذراند و فیلمبرداری قسمت های ابتدایی آن طی یک یا 2 ماه آینده آغاز می شود.
رضوی نوا  به عنوان نویسنده این مجموعه در گفتگو با همشهری با اعلام به اینکه این سریال علاوه بر شبکه های استانی در سایر شبکه های دیجیتال نیز پخش خواهد شد افزود : برای جذب حداکثر مخاطب از سراسر کشور، زبان فارسی را برای اکثریت شخصیت ها برگزیدیم.
وی درباره علت انتخاب شهر آمل برای فیلمبرداری  اظهار کرد : از آنجایی که شهر آمل از نظر قدمت تاریخی، زیباسازی شهری، کنترل ترافیکی، عبور رودخانه هراز ازمرکز شهر و وجود پل های متعدد در استان حرف اول را می زند بر آن شدیم 70 درصد صحنه های فیلم را در شهر آمل فیلمبرداری کنیم.
این هنرمند آملی بااشاره به اینکه قالب طنز اجتماعی سریال « راه برگشت» افزود : این سریال در مجموع پیام هایی همچون قدر نهادن به جایگاه و ارزش پدر و مادر و دوری از حرص و طمع در زندگی را به مخاطب منتقل می کند.
وی در پاسخ به این سوال که این سریال چقدر به سلیقه مردم نزدیک خواهد بود، گفت: فیلمسازان باید به بینش و سلیقه مخاطب احترام بگذارند چراکه بینندگان در هرجایگاه اجتماعی و فرهنگی که باشند، منتقد هستند.
این هنرمند  بااشاره به اینکه ما تاکنون درسریالهایی که در شبکه های خانگی ساخته شد، موفق عمل نکردیم گفت: مردم مخاطبی قوی هستند و تا زمانی که آنها از سریال لذت نبرند، پیام آن را به خوبی دریافت نکنند و ریتم طنز تا پایان حفظ  نشود، نمی توان ادعا کرد که سریال موفق بوده است.
نویسنده سریال« راه برگشت » همچنین درباره نحوه انتخاب بازیگران به خبرنگاران گفت: در این مجموعه 60 بازیگر از پایتخت و استان انتخاب خواهند شد. وی خاطر نشان کرد تاکنون همکاری سیروس گرجستانی، ارژنگ امیرفضلی، خشایار راد، محمدرضا خسروی قطعی شده است و سایر بازیگران بنام نیز از سراسر استان انتخاب خواهند شد.
لازم به ذکر است:رضوی در نظر دارد برای ساخت این سریال از فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل، شورای اسلامی، شهرداری آمل و حامیان مالی دعوت به همکاری کند.
خسرو ابراهیم زاده رئیس شورای اسلامی شهر آمل در نشستی که با عوامل سریال داشت، با اعلام همکاری در ساخت این سریال گفت: از آنجایی که انجام امور فرهنگی در شهر از جمله وظایف و دغدغه های شورا می باشد، همه توان خود را به کار می بندیم و بودجه ساخت این سریال را تا حدودی تامین خواهیم کرد. همشهری

فائزه سلیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *