مركز پژوهش‌هاي مجلس با آسيب‌شناسي ورزش بانوان، اعلام كرد كه قوانين و مقررات فدراسيون‌هاي ورزشي و انجمن‌هاي ورزشي بانوان، با هدف ارتقاي جايگاه ورزش بانوان بازنگري و مجدداً تدوين شود.

به گزارش گروه مجلس خبرگزاري فارس، مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي ورزش بانوان را مورد بررسي آسيب‌شناسانه قرار داده و نظر

دفتر مطالعات فرهنگي اين مركز در قالب يك فرا‌تحليل، 15 پژوهش انجام شده در خصوص آسيب‌شناسي ورزش بانوان را در فاصله سال‌هاي 1375 تا 1386 بررسي و بازنگري كرد‌ و افزود: نتايج اين فراتحليل نشان مي‌دهد كه كمبود بودجه و عدم تخصيص مناسب آن، ضعف زيرساخت‌ها و تجهيزات، ضعف منابع انساني و ضعف مديريت و برنامه‌ريزي در كنار مسائل و مشكلات فرهنگي از مهمترين و بزرگترين موانع براي توسعه و گسترش ورزش بانوان به شمار مي‌روند.

مركز پژوهش‌ها همچنين پيشنهاد كرد كه با توجه به خالي بودن جاي ورزش بانوان در سند چشم‌انداز و سياست‌هاي آتي كشور همچون برنامه پنجم توسعه و…، سياست واحدي (با رفع تناقضات فقهي، شرعي و اجتماعي) در زمينه ورزش بانوان (همگاني و قهرماني) اتخاذ و سند راهبردي و اجرايي توسعه ورزش بانوان تهيه شود.

در بخش ديگري از اين گزارش مندرج است: همچنين با توجه به مشخص نبودن سهم بودجه بانوان از بودجه ورزش كل كشور، رديف معيني براي ورزش بانوان در قانون بودجه هر سال لحاظ شود.

“در همين حال با توجه به تشكيل وزارت ورزش و جوانان، در هنگام تدوين اساسنامه، مسائل ورزش بانوان و قوانين و مقررات اجرايي آن با رويكرد ارتقاي جايگاه و رفع موانع، مد نظر قرار گيرد. ”

اين گزارش مي‌افزايد: از سوي ديگر در هنگام تدوين اساسنامه وزارت ورزش و جوانان، ترتيبي اتخاذ شود تا هر يك از ادارات كل استان‌ها، از يك معاونت ورزشي بانوان بهره‌مند شوند و آخرين نكته اينكه قوانين و مقررات فدراسيون‌هاي ورزشي و انجمن‌هاي ورزشي بانوان، با هدف ارتقاي جايگاه ورزش بانوان بازنگري و مجدداً تدوين شود.

خبرگزاري فارس

2 thoughts on “سند راهبردي و اجرايي توسعه ورزش بانوان تهيه شود”
  1. به نظر بنده كه سالهاي سال است در ورزش دستي دارم ايجاد معاونت براي ورزش بانوان نياز ضروري است بدليل اينكه در اسلام بايستي زن و مرد يكسان ديده شوند

  2. بايد بگويم كه اگر معاونت بانوان را يجاد كنيد كار بزرگي براي زنان كشورمان انجام داده ايد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *