هراز نیوز :پس از وعده دولت سوريه براي اصلاحات سياسي روز گذشته كابينه سوريه پيش‌نويس قانون جديد احزاب در اين كشور را تصويب كرد.

خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، دولت سوريه روز گذشته پيش‌نويس قانون تأسيس احزاب و قوانين كاري آن را در ادامه اصلاحات در اين كشور تصويب كرد.

سانا اعلام كرد: شوراي وزيران پيش‌نويس قانون احزاب در سوريه را در راستاي عمل به رويكردهاي اصلاحات سياسي و با هدف غني‌كردن زندگي سياسي و فعال كردن آن تصويب كرد.

به گفته اين خبرگزاري، «پيش‌نويس قانون شامل اهداف و اصول اساسي كار احزاب و شروط تأسيس و مجوز فعاليت و احكام مربوط به آنان و حقوق و وظايف آنان مي‌شود».

بر اساس اين قانون، تأسيس هر حزبي بر اساس «اصول ديني، قبيله‌اي، منطقه‌اي، صنفي، يا بر اساس تبعيض نژادي، مليتي يا رنگي» يا اينكه «شعبه يا شاخه حزبي ديگر يا جريان سياسي غيرسوري باشد» ممنوع است.

از جمله شروط تأسيس حزب نيز «التزام به قانون اساسي، اصول دموكراسي، حاكميت قانون و احترام به آزادي و حقوق اساسي و بيانيه‌هاي بين‌المللي حقوق بشر و توافق‌نامه‌هاي مصوب در جمهوري عربي سوريه» است.

بر اساس وعده دولت سوريه براي اجراي اصلاحات سياسي كه در همين راستا قانون وضعيت فوق‌العاده لغو شد، قانون انتخابات، قانون اساسي و قانون رسانه‌ها و مطبوعات نيز به موازات قانون احزاب در حال بررسي و اصلاح است. منبع :فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *