پس از سال ها در مازندران، شمالی ترین استان کشور، استان ساحلی و توریستی چند روزی برف بارید و واقعا در مناطق غربی استان بارش کمی سنگین بود، اما قابل پیش بینی.

اداره کل هواشناسی استان با اطلاع رسانی و هماهنگی استانداری و اداره کل مدیریت بحران استان می بایست سریعا کمیسیونی راه اندازی کنند و قبل از مواجه شدن با هر گونه تغییرات جوی، به مردم اطلاع رسانی می شد که توده ای از هوای سرد چه زمانی و تا چه مقطعی به سمت شمال کشور خواهد آمد؟

تا کشاورزان محصول خود را هر چه سریعتر بچینند و مردم نیز آمادگی مواجهه با بحران محیطی و جوی را داشته باشند. و نهادهایی چون هلال احمر، فرمانداری، شهرداری و راه و ترابری نیز آمادگی مقابله با این پدیده زمستانی را داشته باشند. این یعنی مدیریت بحران.

اما متاسفانه در این چند روز ما نه تنها با مدیریت بحران، بلکه با بحران مدیریت هم مواجه بودیم. گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شد، جاده ها و پل های ارتباطی هم مسدود شده بود و تا اکنون نیز در بسیاری از مناطق این وضعیت ادامه دارد. این یعنی بحران مدیریت. مدیران استانداری و اداره کل ها یا در صدد حفظ مقام و مسئولیت خود هستند و و یا در تدارک عزل و نصب دوستان و اعضای احزاب خود در مناصب استان و حادثه ای را که در راه بود را جدی نگرفتند که این امکان بود با مدیریت بحران صددر صد کنترل شود.

3 thoughts on “مدیریت بحران، بحران مدیریت”
  1. حالا چه تدبیری خواهی کرد یه سری از قیافه ظریف تا سبد کالا و زیرساختهای چند سال قبل را که منجر به قطع آب و برق و گاز شده و و و… را نوک حمله کردند ؟

    دولت تدبیر چگونه تدبیر خواهی کرد؟

    چند ماه اومدی ولی خیلی ها چند سال پبش تو را می دیدند

  2. سلام
    وظیفه برف روبی درون شهری بر عهده شهرداری هاست و ربطی به دولت ندارد. البته استانداری برای بی مدیریتی محکوم است که تا بوده چنین بوده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *