هراز: با پیگیری های خبرنگار هراز نیوز در مورد تخریب آب انبار قدیمی و واکنش رییس  اداره فرهنگ وارشاد  اسلامی آمل  وسپس واکنش سرپرست فرمانداری ویژه  شهرستان آمل نسبت برآن شدیم تا برخی از دلسوزان میراث وفرهنگ این شهر به گفتگو بنشینیم .

در مورد احیای دوباره آب انبار وپیگیری های مسئولین در اتاق رییس اداره فرهنگ وارشاد  با مردی آشنا شدم که سخنانی از گذشته و قدمت این شهر بیان نمود .

حاج آقا پیروزیان یکی از اعضای هیئت امنا و ریش سفیدان طایفه اسک کسی که برایم از گذشته های شهر آمل گفت .

از او  پرسیدم در مورد این اب انبار اگر چیزی به ذهنتان می اید برایمان بازگو کنید .

پیروزیان گفت در گذشته های نه چندان دور 80 سال پیش  زمانی که ما بچه بودیم و در روزهای ماه  محرم دسته های عزاداری  ما از امام زاده ابراهیم برای سلام به امام زاده رد می شد سقای طایفه اسک  وکلیه سقا های طوایف دیگر مشک خود را از این آب انبار پر می کردند و این اب برای همه به نوعی مقدس بود و جدای از زیبایی خاصی که به محوطه استانه امام زاده ابراهیم می داد مردم منطقه هم از این آب استفاده می کردند .

محمد  محمدی هم در باره ساخت کتابخانه در کنار این آب انبار  گفت :ایمان دارم این آب انبار این میراث تاریخی مان بر شکوه این کتابخانه می افزاید و اگر قرار است به بهانه ساخت کتابخانه میراثمان تخریب شود این کتابخانه را نمی خواهیم .

محمد محمدی از کلیه مردم فرهنگ دوست ومسئولین آمل در خواست کرد که در مورد احیای این آب انبار اقدام وهمکاری های لازم را در همه زمینه ها انجام دهند .

وی افزود :در آخر نمی دانیم که چرا میراث تاریخی ومقدسات این مردم جایش را به زیبایی و حیاط خلوت یک کتابخانه داده است.

به گزارش هراز نیوز به نظر می رسد با همت همه جانبه مسئولان شهری وحمایت مردم این آب انبار که دارای قدمت تاریخی است احیا خواهد شد .

فقط کافی است مدیر خدمتگزار  فاصله اش  با میزش را کمی زیاد کند .میزها می شکنند و زنگ می زنند و صندلی ها خراب و هرز می شوند امااین افکار و کارهای مدیران است که می ماند.

جواد حیدری هراز نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *