سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل در جلسه ای که با حضور رئیس موسسه انستیتوپاستور شمال کشور در آمل ، معاون اداری و مالی سازمان مدیریت پسماند و کارشناسان این موسسه برگزار شد گفت : در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل طرح جمع آوری سگ‌های ولگرد را در این شهرستان با جدیت دنبال خواهد کرد .

 

به گزارش هراز نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل ، محمد للهی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با اشاره به عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل گفت : جمع آوری سگ های ولگرد از طریق تماس های تلفنی با سامانه 137 و ارسال پیامک شهروندان به شهرداری و یا تماس تلفنی با سازمان مدیریت پسماند به ما اطلاع رسانی شده و سازمان پسماند با بررسی مشکل و پیگیری های ویژه درصدد رفع این مشکل برآمده است .

 

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با اشاره به اهمیت پیشگیری از حضور سگ های ولگرد در محیط شهری اظهـار داشت : این سازمان وظیفه خود می داند نسبت به ایجاد آرامش شهروندان و برای جلوگیری از شیوع امراض انسانی ، حیوانی و بالا بردن سطح بهداشت عمومی جامعه نسبت به جمع آوری سگ های بدون صاحب ، مزاحم و ولگرد اقدام کند .

oj

للهی با اشاره به ضرورت مشارکت شهروندان برای عملی شدن این طرح گفت : از شهروندان عزیز تقاضا داریم در معرفی محلهای تجمع این حیوانات با این سازمان همکاری لازم را داشته باشند .

 

وی خاطر نشان کرد : غذای کافی و در دسترس یکی از عوامل رشد بی رویه حیوانات موذی در شهرها است که شهروندان می توانند با رعایت موارد بهداشتی و عدم انباشت پسماند در ساعاتی غیر از زمان جمع آوری پسماندها ، نسبت به حذف این عامل مهم اقدام کرده تا از گزند این جانوران نیز در امان بمانند .

 

در ادامه دکتر محسن آسوری رئیس موسسه انستیتوپاستور شمال کشور در آمل با اشاره به اینکه 75 درصد از سگ های ولگرد واکسینه نشدند و دچار مرض حاری می باشند گفت : سگ های خانگی باید قلاده داشته باشند تا قدرت گازگرفتن نداشته باشند .

 

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل در بحث آموزش و فرهنگ سازی قوی عمل کرده است افزود : فرهنگ سازی مهمترین عامل در شهر است و باید آموزش خانه به خانه و اطلاع رسانی در بین شهر و شهروندان بیشتر و بیشتر شود .

 

2 thoughts on “فرجام سگ های ولگرد چه شد؟”
  1. باز هم پسرخاله جان عزیز خوشتیپ سگ های ولگرد زیادن بخدا خسته می شی !
    طرف دو روز بیشتر نیومده به اندازه 50بار رفت رو آنتن !
    می دونم کار کلاه قرمزی که طرفدار شدید آقای مرجی بود! و خیلی هم دوست داشت با کله بره توی رسانه !
    اول عمل بعد تبلیغات ! به روابط عمومی هم سلام برسون بگو اخراج نمی شی این همه خبر توخالی چه معنی می ده !

  2. امیدوارم که این حیوانات بدبخت را پس از جمع آوری قتل عام نکنند.. آنها هم مثل ما حیوان هستند و حق زندگی دارند. حالا ما حیوانی با نام انسان هستیم و آنها حیوانی به نام سگ. انشالله که کم کاری های خودمان در این عرصه را با قساوت جبران نکنیم و به زندگی حیوانات احترام بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *