هراز نیوز :انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار بیانیه ای صادر کرد . متن بیانیه بدین شرح است .

 بیان واژه خبرنگار مستلزم ایجاد تفکری است در جامعه که آن را نه به شغلش بلکه بواسطه فرهیخته بودنش می شناسند. خبرنگاری که در پس فرهیخته ماندنش غم‌ها و شادی‌های جامعه را می‌نگرد، می‌نویسد، ثبت می‌کند و در رسالت آگاه‌سازی اش پرچم‌دار روشنگری می‌شود.

شفاف‌سازی که باید توسط دستگاه‌های اجرایی، مدیران شهری و مقامات مسئول صورت گیرد عدم اجرای آن را خبرنگار روشنگر به عهده می‌گیرد تا با وجدان خود و تعهدی که به مردم دارد رضایت خداوند و منافع همگان را به ارمغان آورد.

مسیری که در زندگی پیش گرفته است متملقانه نیست و در بیان واقعیت حقیقت را منشا می‌گیرد. این حقیقت از روح پاک و فطرت و سرشت ربوی انسانی نشات گرفته است که با پس زدن منافع مادی حیات بشری نشات می‌گیرد و سرآغاز دنیایی می‌شود که پویایی و نشاط آن مثال زدنی است.

خبرنگار قشر فرهیختة‌ای است که فرهیختگی‌اش راه را برای جستجوی حقیقت باز می‌کند و حقیقت دروازه‌ای می‌شود براش تا بتواند به عدالت اجتماعی و عدل عمومی دست یازد.

انجمن صنفی خبرنگاران آمل 17 مرداد روز خبرنگار را گرامی می‌دارد و از حق و حقوق خبرنگاران فرهیخته و روشنگر دفاع می‌کند.

این انجمن بر خود لازم می‌دارد خبرنگاران و سایر حرفه‌های مربوط به رسانه و مطبوعات را در مقابل کج‌اندیشی‌ها به روشنگری دعوت کند تا مردم در تشخیص سره از ناسره آشنا شده و زمینه را برای جامعه‌ای خداپسند و مطلوب آماده کنند.

همراهی مردم با رسانه و مطبوعات از جمله وظایفی است که انجمن صنفی خبرنگاران آمل برای تحقق آن تلاش می‌کند.

پیگیری مطالبات مردمی که وظایف خبرنگاران متعهد را دوچندان می‌کند به نتیجه ختم نمی‌شود مگر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی بر واقعیت‌های موجود صحه گذاشته و جهت بهبود شرایط جامعه و مملکت از خبرنگاران به عنوان ارتباط موثر با مردم استفاده نمایند.

انجمن صنفی خبرنگاران ضمن آرزوی تندرستی برای خبرنگاران از همه قشرهای جامعه دعوت می‌نماید تا برای بهبود زندگی مردم که رضایت خدواند را نیز در پی دارد ارتباط مستمر خود را با رسانه‌ها بویژه مطبوعات و رسانه‌های استانی حفظ نموده و نقاط قوت و کاستی‌های این ارتباط را به انجمن که مجمعی بزرگ از اهالی خبر و رسانه و مطبوعات است متذکر شوند.

5 thoughts on “برخود لازم می دانیم کج اندیشی ها را به روشنگری دعوت کنیم”
  1. آقای نصیری به خبرنگارانتون هدیه ای نمیدید؟
    بابا این قشر تو روز خودشون هم غریب هستن.
    لطفا جواب بدید تا شفاف سازی بشه.
    از زحمات شما باید در شهرتون تشکر کرد.
    موفق باشید

  2. سلام انشاالله همون طور که بیانه دادن تعهد داشته باشن تا یکی رو مغرضانه بالا نبرن و با آبروش بازی نکنن و یکی رو هم که سرش به تنش نمی ارزه رو به خاطر بعضی مسائل بالا نیارن.

  3. سلام اقای با سابقه اینقدر خیز بلند نگیر خطر داره

  4. این همه خبر دست دوم و بی اهمیت دیگه جایزه نداره!!!! یه شام بدن بسه!!!

  5. ارزش این قشر واقعا زحمت کش آنقدر زیاد است که اگرهر روز رابه نام آنها کنند کم است.ازطرفی خودشان هم آنقدر باید صحه صدر داشته باشندکه مسائل راعینا انتقال دهند وازغرض ورزی دوری کنند.به امیدآن روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *