با عرض سلام وخسته نباشید حضور مسئولان محترم اداره ورزش وجوانان شهرستان آمل قابل توجه اینکه فضای نقد باید در جامعه نهادینه گردد ونباید نقد ونقادی را بهانه ای برای تخریب دانست وما در این نقدمان خدای ناکرده قصد تخریب کسی را نداشته ونداریم وامیدواریم با توضیح مسئولین جوابهای این نقدمان را بگیریم ….

  دیربازی است که ورزش در جامعه جای خود را برای سالم ماندن وتندرستی جسم به تفریح یا سرگرمی ویا زیباییی داده است .وکسی هم نیست که برنامه ای برای ورزش داشته باشد تا بتواند برای جوانان ورزش دوست ورزش را به معنای درست اجرا بنماید به نظر بنده عدم مدیریت در ادارات ورزشی موجب این تهاجمات  شده است به طوری که تعداد سفره خانه های سنتی در شهرستان آمل چندین برابر باشگاههای ورزشی شده است این را می توان از عدم درک صحیح مدیران ورزش در ورزش مشاهده نمود که به این معقوله هم در این نقدمان خواهیم پرداخت ..

  چندی پیش یکی از مدیران اداره ورزش وجوانان شهرستان آمل که فکرمیکنم معاونت محترم آن اداره بوده است در مصاحبه ای با سایت کمال نیوز عنوان نمودند که در حال ساماندهی باشگاههای ورزشی در شهرستان آمل هستیم وتعداد 100باشگاه شناسایی شدند که 60 باشگاه را با صدور مجوز ساماندهی کردیم وبقیه هم در حال ساماندهی وصدور مجوز می باشند وان دسته از کسانی راکه از گرفتن مجوز طفره می روند توسط این اداره وبا کمک پلیس اماکن نیروی انتظامی پلمپ می شوند ..در این جا در می یابیم که این مسئول محترم هیچگونه اطلاعی از ورزش وباشگاه ندارند ودراین جا چند نکته را به سمع ونظر ایشان و مسئولین محترم  می رسانیم .

   مطلب دوم اینکه شما اعلام فرمودید 100 باشگاه را تحت پوشش دارید بفرمایید کدام باشگاهها تحت پوشش شماست وباشگاههای شما چه امکاناتی را به ورزشکاران می دهد وشهریه باشگاههای شما چقدر می باشد ؟؟

  بازهم فکر کنم که از این موضوع بی اطلاع هستید ..پس از تحقیقات به عمل آمده توسط یک گروه از ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش باید به عرض مبارکتان برسانیم شهریه باشگاههای دولتی 10 هزار تومان است طوری که شهریه  باشگاهها از مبلغ 8000 هزار  تومان در زمان آقای جمشید پناه به مبلغ 20 هزار تومان افزایش پیدا کرده است ونکته حائز اهمیت اینکه هیچگونه امکانتی باشگاههای شما ندارند در یک نمونه برایتان مثال می آورم همین باشکاه کاراته یا سالن بوکس چه امکاناتی دارد فاقد از یک دستشویی تمیز .دوش آب گرم که ندارد سیستم سرمایشی وگرمایشی ندارد وغیره ..

   پس چگونه می توانید اذعان کنید که دارید برای ورزش شهر  کار می کنید

   مسئولین محترم آیا سری به باشگاهها شهر زده اید یا اینکه اصلا در جریان موضوع نیستید بنده در این دوماه به اکثر باشگاهها رجوع کردم ومشاهده نمودم تعداد کسانی که در سال قبل در باشگاه بودند به تعداد کسانی که الان عضو هستند نصف شده است .باید راهی برای این موضوع مهم پیدا کرد باید رابطه ورزش با جوانان را حفظ کرد ….

   نمی دانم به چه زبانی بیان کنم این موضوع را که در شهرستان آمل یک باشگاه پیشرفته نداریم که بتوانیم به ان اشاره کنیم تا از زحمات شما تشکر کنیم وبر خود ببالیم که مسئولین ورزش شهر آن را احداث ومدیریت می کنند.

   شهر آمل با اینهمه استعداد ورزشی ونخبگان ورزشی همچون قاسم رضایی ها دارد آیا باید       وضعش این باشد ؟؟؟؟

 

    عدم بی  مدیریتی در جشن شادی وقهرمانی تیم کاله

  در شب و روز پیروزی های تیم کاله در دو مرحله کشوری واسیایی عدم مدیرت صحییح مسئولین ورزش باعث مشکلاتی برای شهروندان  وجوانان ورزش دوست شد که نمی خواهیم به حاشیه برویم و به این مشکلات بپردازیم.. می خواهیم این نکته را به سمع ونظرتان برسانیم که می شد با یک برنامه ریزی درست ومنسجم جوانان غیورو ورزش دوست  شهر را در سالن پیامبر اعظم(ص) جمع کرد وهمرا ه با جشن و شادی وحضور مسئولین  شهری جشنی زیبا وبدون دغدغه برگزار کرد ..

  مسئوین محترم اداره ورزش وجوانان شهرستان آمل آیا می شود از شما خواهش کرد که عملکرد خود را به مردم شهرستان آمل اعلام بفرمایید که در زمان تصدی شما چه کارهایی برای  ورزش وباشگاههای ورزشی انجام شده است ودر حال انجام است ما هم خواهان نقطه نظرات شما هستیم واین حق را برای شما محترم می  شماریم .

 باید به عرض جنابعالی وکلیه مسئولین شهری برسانیم که عدم توجه مدیران محترم در شهر آمل تعداد سفره خانه های سنتی وقلیان سرا ها از تعدا باشگاههای ورزشی ما روز به روز در حال افزایش وبه طوری که به تعدا هر یک باشگاه چهار سفره خانه وقلیان سرا وجود دارد وما در هیچ کجا نمی خوانیم ونمی بینیم که یک مسئولی از اداره ورزش وجوانان به این موضوع اعتراض کرده باشد آخر سکوت شما چه معنایی دارد شما متولی ورزش شهرستان هستید وباید به این روند کزایی اعتراض کنید .مدیران محترم تفرج گاه جوانان ما سفره خانه ها وقلیلان سرا ها شده است طوری که باید جوانان را به سوی ورزش تشویق کرد!!!! نمی دانیم به چه کسی اعتراض کنیم چون در جایگاه اعتراض نیستیم واعتراض کردن تاوان سنگینی دارد که نمی خواهیم وارد مسائل زیربنایی شویم .. البته شما مدیران محترم اداره ورزش وجوانان، شمامسئولین روسای ما هستید که  باید به این روند اعتراض کنیدچون در نظام اسلامی این سلسله مراتب است که باید رعایت شود که ما به این مهم اعتقاد داریم .مدیران محترم  درب باشگاه را بستن هنر نیست!!!!!

  مسئولین محترم  بیشتر باشگاههای  ما از کمبود وسایل ورزشی رنج می برند ومربیان دلسوز وخدومی که  تمامی وجودشان برای جوانان می تپد مکانی را اجاره می کنند واز زندگی خود می زنند وبه فرزندان ما تعلیم می دهندویا اینکه دوستان دیگری با سرمایه اولیه خود که زیاد هم هست پیشرفته ترین وسایل را می آورند وشما به بهانه مجوز باآنان برخورد میکنید چرا وقتی که  هیچگونه کمکی از شما مسئولین محترم نمی گیرند ودر اخر هم شما از انها طلبکار می شوید وعنوان می دارید که بدون مجوز می باشند وباید پلمپ شوند اگر این مدیریت است که شما برای باشگاه مجوز صادر کنید و به مسئولین بالایی خود آمار بدهید پس وای بر مدیریت ورزش این شهر !!!

 مدیران محترم هر زمان به هر مسئولی انتقاد می کنیم می گویند باشگاهها را دادیم به بخش خصوصی وبه ما ربطی ندارد وباید بخش خصوصی جواب بدهد آخر این سوال بر ذهنمان نقش می بندد که بخش خصوصی را بر چه مبنایی انتخاب میکنید که باید اینطور به ورزش یک شهر لطمه وارد کنند.آخر ورزشکار چه کناهی کرده که باید چوب نابخردی یک سری افراد که اصلا آشنایی به ورزش ندارندرا بخورد و برای آنان تصمیم بگیرند ..

  آنقدر مشکلات ورزش در این شهر زیاد است که هر چه بر ذهن  خود فشار می آورم قلم همچون اسب سرکشی راه می رود ومی نویسد که این نوشتن دردی است بر دل وچرکی است که  بر صورت ورزش این شهر نشسته است !!!!!

   سوالی از مدیران محترم اداره ورزش وجوانان دارم سوال این است که بازرسی شما از باشگاههای ورزشی بر چه مبنایی است؟؟؟؟

  در تماس تلفنی که با یکی از مسئولین اداره ورزش وجوانان استان داشتیم برای در خواست این که باید باشگاههای بلیارد وپینگ پنگ و.غیره در کنار مجوزی که از اداره ورزش وجوانان می گیرند باید پروانه صنفی هم بگیرند که آن مسئول محترم آقای ….. عنوان نمودند که باشگاه های ورزش تحت نظر ما هستند واز ما بودجه می گیرند این سوال ذهنم را به جاهایی برد وسوالاتی برایم پیش آمد که این بودجه هایی که مدیران این باشگاهها میگیرند صرف چه کارهایی می کنندپس چرا ماتحولی در این باشگاهها  نمی بینیم .سوالت زیادی در ذهن مان است وچون نمی خواهیم وارد مسائل حاشیه ای شویم به همین چند مورد بسنده می کنیم تاشاید  مسئولی پیدا شوند و جواب سوالت ما را بدهند ..

  وچند سوال ..

   1- میزان بودجه هیئت ها ی ورزشی وباشگاهها چقدر است؟؟؟

  2  – صدور مجوز برای باشگاهها چه مزیتی برای باشگاهها دارد ؟؟؟

  3 – تعیین شهریه برای باشگاهها بر چه اصولی ومنایی می باشد؟؟؟؟

   4- اداره ورزش وجوانان چه نقشی در تصمیم گیری های شهری دارد ؟؟؟

 5 – ایا قانونی وجود دارد که اداره ورزش وجوانان بتواند در مقابل ناهنجاری های ضد          ورزشی  ایستادگی کند نظیر (قلیان سراها .فروش دخانیات وغیره

   6-ایا اداره ورزش وجوانان در جلسات مبارزه با مواد مخدر نماینده دارد ؟؟؟؟

   7 – میزان در آمدوبودجه این اداره مهم در سال چقدر می باشد ؟؟؟؟؟

  8- آیا سیستم اطلاع رسانی عمومی در این اداره مهم فعال است ؟؟؟ 

در آخر با توجه به اینکه ورزش برای سلامتی امر مهمی است باید عنوان کنیم که به جای   سنگ اندازی ومانع تراشی بیاییم در کنار یکدیگر کمکی کنیم به جامعه ورزش این شهر وجوانان را دریابیم …

           به امید انتقاد های سازنده ……………

 

13 thoughts on “نقدی بر عملکرد مسئولین اداره ورزش وجوانان شهرستان آمل”
  1. لطفا دقت کنید عدم بی مدیریتی یعنی چی!!!!

  2. ناشناس محترم بی مدیریتی یعنی اینکه مدیری انقدر مشغله دارد که نمی تواند به زیر مجموعه خود نظارت کند .
    بی مدیریتی یعنی اینکه کسی را بر مسندی بگذارند وان شخص با دست خالی بتواند کار کند که او هم نمی تواند کار کند .این یعنی بی مدیریتی
    منظور از بی مدیریتی تو هین وبی سواد خواندن مدیران نیست که شما می خواهی مطلب را به ان سمت ببری ما از اول هم گفتیم که دنبال تخریب نیستیم بلکه دنبال کمک وهمکاری هستیم اگر لازم باشد ..

  3. باعرض سلام وخسته نباشی محضر همه عزیزا نی که اهل نقد و خود نقد پذیر هستند چون تنها راه اصلاح ورسیدن به مقصود یا تکامل پذیرش نقد همرا با ارائه راهکار مناسب می باشد
    لذا ازمسئولین عزیزی که واقعا دلسوز ونگران هدر رفتن روحیه ونشاط عالی جوانان هستند جهت شفاف وروشن شدن اذهان عمومی اعلام فرمایند 1- سهم عرصه ورزش در بودجه شهر چگونه ودر چه راستایی مصرف می شود
    2- چه عزیزانی به نمایندگی از ورزشکاران حضور میابند
    3- آیا درتقسیم بودجه از نظرات کارشناسانه ودورنگاه فرهنگی و ورزشی بهره برده می شود.
    4- آیا کمیته نظارتی ویا بازرسی جهت نظارت بر اجرای صحیح پروژه ها یا طرح های مصوب ودر حال اجرا تشکیل یافته ونیز در صورت تشکیل به درستی به وظایف خود تا کنون عمل کرده است .چنانچه درعرصه بازرسی عملی صورت گرفته شده است اطلاع رسانی شود .
    5و6 ……..

  4. با سلام واحترام
    امیدوارم چنین مطالبی در راستای تغییر وبرون رفت از مشکلات وتنگناه ها وتنگنظری های حاکم بر ساختاراداری ومدیریتی شهرستان به ویژه در حوزه مدیریت ورزش کارساز بوده ومدیران با دقت نظر وهمکاری بیشتر با این عزیزان منتقد همراه و دلسوز بتوانند خدمت صادقانه وبهتری به مردم شهید پرور شهرستان آمل داشته باشند.

  5. کاملا بجا و نقدی منصفانه بود…
    بسیار عالی
    بنده پیشنهاد میکنم کارگروه و کمیسیونی مردمی تشکیل شود و هر ماه سراغ یک مسئول و یک اداره بروند و تمامی جوانب آن مدیر و اداره را مورد سوال و بررسی قرار داده و اگر قابل تشویق است در همین سایت و دیگر سایت ها و مطبوعات آمل منتشر و تشویق شود و اگر نیازمند انتقاد است، باز هم در همین سایت، مسئول مربوطه مورد انتقاد قرار گیرد.
    یک چیزی همچون کاری که آقای حیدری انجام دادند و یا کاری که به صوذت میز گرد در مورد شورای شهر انجام شد….
    لازم به ذکر است که اگر کار به صورت گروهی و با حمایت رسانه ها انجام شود، دیگر کس و یا کسانی نمی توانند بیایند و یک شخصیت مانند جناب بادپای عزیز را تخریب کنند.
    ادامه در پایین >>>>>

  6. <<<<ادامه از بالا :
    بهتر است در همین سایت هرازنیوز یک بخش خصوصی ایجاد شود و کسانی قصد شرکت در این کارگروه ها را دارند اعلام حضور نمایند و جلسات این کارگروه هم بصورت مجازی و با درج کامنت ها انجام شود و در نهایت هماهنگی های لازم به صورت خصوصی و محرمانه در تالار گفت و گوی اختصاصی در همین سایت انجام شود تا مثلا برای ماه آینده به سراغ کدام اداره و مسئول بروند. و در هر مورد می توان از کارشناسان مربوط به همان زمینه استفاده کرد…. مثلا این کارگروه بیایند و در مورد زیر نظر گرفتن اداره ورزش به سراغ چند ورزشکار شهر برود و از مشکلات آنها بپرسد….
    با توجه به سیستم مدیریت محتوا بودن سایت هراز نیوز می توان به راحتی یک فروم اختصاصی ایجاد کرد….
    هرازنیوز لطفا در این زمینه یک نظرسنجی بین مخاطبان انجام دهد.
    البته بعد از انتخابات ریاست جمهوری …..

  7. اولین اداره ای که باید برسی شود اداره اوقاف وچگونگی دریافت پذیره و چگونگی مصرف این همه پذیره های دریافتی زبان بسته شهرآمل را چه می کنند

  8. ما نسلی هستیم که این انقلاب را از شهدایمان تحویل گرفتیم وان را مفت نمی بازیم ..اگر می بینید بعضی از جوانانمان راه خود را گم کرده انداین از بی لیاقتی وبی مدیرتی مدیران است چون هیچ برنامه ای برای جوانان ندارند ..چه کسانی باید مدیران را نقد کنند ..چرا بعضی از مدیران از نقد حراس دارند ..ایا منافع خود وگروهشان به خطر می افتد ..تهدید می کنید ..داداش ما هم از نسل همان شهیدی هستیم که 13 ساله بود در جبهه از چیزی ترس نداشت 13 ساله های امروزی را نگاه کنید می ترسند در اتاق تنهایی بخوابند ..نه داداش کور خوندی ما از ان نسلیم نه از این نسل ..پس نتیجه می گیریم که باید ادارات جوابگوی مردم باشند همین اداره اوقاف خودمان که اقای محمدی عنوان نمود عملکردش را برای مردم بازگو کند ..چه برای شهر کرده ایا فروش قبر غملکرد است ایا بیچاره کردن بازاریان امام زاده عبدالله عملکرد است ..اقا برین از امام زاده عبدالله خبر تهیه کنید دارند بنده های خدا گریه می کنند ..
    باز باید این اقایانی که این نقد ها را می نویسند بروند خبر تهیه کنند …

  9. با سلام نقدی جالب اما با کاستی چون بخش جوانان رو مورد توجه قرار ندادین در صورتی که این بخش جامع تر و کاملتر هست چون حتی ورزش جزیی از مطالبات جوانان محسوب میشود

  10. بنده اهل امل در وزارت ورزش هستم .استفاده كردم از اين نوع نگاه مديريتي كه مرا بران داشت كههنوز افرادي هستند كه فرق بين كار كردن و مديريت نمودن در عرصه امور اجرايي را به خوبي تشخيص مي دهند . بنده به نوبه خودم تشكر مي نمايم . اما حالت دوم اينكه جاي تاثف درد از چنين ادم ها ي محترم و كارشناس در جلسات و كميته هاي مختلف استفاده نمي شود و ورزش شهر روز به روز به سمت ركود پيش ميرود .

  11. با سلام به آقای جواد حیدری عزیز. آقای حیدری آیا شما همان آقای حیدری هستین که در سنندج مدتی به خاطر شغل پدرتان زندگی می کردین؟ من دوستی داشتم در سنندج (ل 28) به نام آقای جواد حیدری که قهرمان کاراته بود. آیا شما همان دوست قدیمی می باشید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *