با گرامیداشت سال حماسه سیاسی و اقتصادی و به امید اینکه مدیران محترم کشور، راهکارهای اجرایی رهنمودهای مقام معظم رهبری را در پیش گیرند.

می رساند به علت بیماری و بستری شدن در بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان آمل در طی فروردین ماه و هفته اول اردیبهشت، موفق به چاپ نشریه نشدیم که از همین جا از علاقمندان به نشریه و اصحاب فرهنگ و هنر و فرهیختگان شهرستان، پوزش طلبیده و امیدوارم با امداد الهی و توسل به ائمه اطهار (ع)، در سال 1392 به کار ارزشمند فرهنگی و اطلاع رسانی در شهرستان آمل و مازندران ادامه دهم.

جا دارد از مدیریت محترم بیمارستان امام رضا (ع) به ویژه، بخش پرستاری و خدمات و از جراح و متخصص با تجربه و ارزشمند، دکتر حمیدرضا اسدی، تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم و برای همگان از خداوند متعال، آرزوی سلامتی و بهروزی می نمایم. امیدوارم تاج سلامت بر سر همه خدمتگزاران به جامعه به ویژه در بخش بهداشت و درمان، مستدام بدرخشد. پیشنهاد می گردد مدیریت محترم شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان ها از تجربیات گرانقدر پیشکسوتان بهداشت و درمان بهره مند شوند و در بهبود امور درمان بیماران در بیمارستان های شهرستان، از استانداردهای روز جهانی استفاده نمایند.

بخش عمده ای از درمان بیماران، بر دوش پرستاران و کادر خدماتی در بیمارستان ها می باشد که انتظار می رود به وضعیت حقوقی و معیشتی این قشر شریف و محترم توجه گردد. چرا که یک پزشک علاوه بر کار در مطب و همکاری در بیمارستان ها، از چند منبع درآمد دارد ولی پرستاران و کادر خدمات، تنها چشم امیدشان به حقوق ماهانه در بیمارستانها یا درمانگاه ها می باشد؛ لذا رسیدگی به مشکلات این بخش، از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که خروجی و یا حاصل این کار، به بهبود امور درمان و رضایت بیشتر بیماران از خدمتگزاران در بخش بهداشت و درمان منجر خواهد شد.

در ادامه، سخنی با متولیان محترم فرهنگ و هنر و مطبوعات دارم؛ در آستانه حماسه بزرگ سیاسی، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای سراسر کشور در بیست و چهارم خرداد ماه سال جاری قرار داریم. برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات از ظرفیت رسانه های نوشتاری بهره گیری لازم به عمل آید و برای حمایت از مطبوعات محلی در سطح استان و کشور، برنامه ریزی شود. در کنار تحریم اقتصادی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد چالش های اجتماعی و تخریب بازار، جا دارد مردم ما، با هوشیاری کامل، این دوران را هم پشت سر نهاده و همانند 34 سال گذشته، با مشارکت و همدلی و وحدت و همسویی برای منافع ملی و ارزش های اسلامی، گام بردارند.

متولیان فرهنگ و هنر و بخش مطبوعات از مشکلات تهیه کاغذ و هزینه های چاپ و دیگر امور تولید نشریات محلی و سراسری اطلاع کامل دارند و تلاش لازم به عمل می آورند تا در حد مقدورات، به حمایت خود از مطبوعات ادامه دهند که جای تقدیر و تشکر دارد.

ولی مسئولین سیاسی و اجتماعی هر شهرستان می توانند در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به حمایت از نشریات محلی ادامه دهند.

یک صدم هزینه های همایش ها و برگزاری نمایشگاه ها و چاپ پوستر و بنر برای اطلاع رسانی را به مطبوعات محلی اختصاص دهند. ادارات دادگستری و شوراهای حل اختلاف و ثبت اسناد، نسبت به دادن آگهی های ثبتی به نشریات محلی، همکاری نمایند.

شهرداری ها در ارائه آگهی های مزایده و مناقصه با نشریات محلی، همگام شوند تا در این وضعیت، چراغ اطلاع رسانی در شهرستان و استان روشن باشد.

در پایان به اطلاع خوانندگان عزیز می رساند که در شهرستان آمل و یا مازندران، علیرغم رشد قارچ گونه چاپخانه ها، متاسفانه چاپخانه متمرکز که برای نشریات محلی با کاغذ رول چاپ کند، وجود ندارد و هزینه چاپ هر شماره نشریه هشت صفحه ای که صفحه اول و آخر آن، چهاررنگ و بقیه سیاه و سفید می باشد، هزار تومان تمام می شود.

ولی نشریه پیام آمل، مدت سه سال است که قیمت روی جلد آن ثابت و 300 تومان است؛ یقین داریم برای ترویج فرهنگ و هنر و اشاعه اطلاع رسانی، نمی توان سوداگری نمود و همانند افزایش قیمت روغن نباتی و یا آب معدنی و لبنیات، قیمت نشریات را افزایش داد چون مطبوعات در سبد کالاهای مصرفی بیشتر خانوارها در رده پنجم الی ششم قرار دارد.

متاسفانه به علت تهاجم فرهنگی، مصرف قلیان و سیگار و مواد مخدر در رده بالاتری نسبت به مصرف مطبوعات قرار دارد و بسیاری از افراد، روزانه سیگار بسته ای حداقل 2 هزار تومان را دود می کنند ولی باید با آنها آگاهی داد که به جای این کار، با خرید و مطالعه کتاب و نشریات خرد و اندیشه خود را پرورش دهند و به تکامل برسند و با جسم و روان سالم در خدمت خانواده های خود و خدمت به همنوعان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *