نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال سه‌شنبه و چهارشنبه با انجام 9 دیدار آغاز می‌شود. فرصت نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که تیم‌های استقلال با 7 بازیکن ، پیکان با 6 ، نفت آبادان با7 و ذوب آهن با 7 بازیکن حضور فعالی در بازار خرید و فروش بازیکنان داشتند و تیمهای فجرسپاسی و پرسپولیس به ترتیب 9 و 8 بازیکن خود را در این مدت از دست دادند.

مهلت نقل و انتقالات نيم فصل فوتبال ايران روز شنبه به طور رسمي به پايان رسيد و همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد با توجه به تغيير برخي از قوانين مربوط به جابه‌جايي بازيكنان بين باشگاه‌ها، نسبت به سال‌هاي قبل رفت و آمدها و داد و ستدهاي بيشتري ميان تيم‌هاي مختلف صورت گرفت.

به گزارش «تابناک»، در ميان بازيكناني كه در ليست مازاد برخي تيم‌ها قرار گرفتند و به ناچار به تيم‌هاي ديگري رفتند نام بازيكنان شاخصي هم به چشم مي‌خورد. آنها بي‌ترديد با لباس تيم جديد خود از انگيزه بالايي براي انتقام گرفتن از تيم‌هاي سابقشان برخوردارند؛ آنچه كه مي‌تواند بر جذابيت مسابقات نيم فصل دوم بيفزايد. در بين تيم‌هاي ليگ برتري استقلال بشترين جابجايي را داشته و مي‌توان گفت با چهره‌اي نسبتا جديد نيم فصل دوم را آغاز خواهد كرد.

با توجه به آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر هواداران همه تیمهای لیگ برتری دوست دارند با بازیکنان جدید خود آشنا شوند .

اسامی بازیکنان ورودی و خروجی 18 تیم لیگ برتری تا صبح یکشنبه به شرح زیر است. به احتمال زیاد ظرف یکی، دو روز آینده بازیکنانی به تیم فولاد و چند تیم دیگر اضافه خواهند شد.

استقلال
ورودی: عباس محمدرضایی، ایمان موسوی، حسن اشجاری، فرهاد مجیدی، فرزاد حاتمی، ویسنته آرزه، حجت چهارمحالی
خروجی: امین منوچهری، میثم حسینی، لیام ردی، رودریگو توزی، میلاد میداوودی، جانوآریو، محمد انصاری، فریدون زندی

پرسپولیس
ورودی: عادل کلاه کج، رضا حقیقی، رضا محمدی، مارکو پروویچ
خروجی: سامان آقازمانی، جواد کاظمیان، حمیدرضا علی عسگر، سعید قدمی، افشین اسماعیل زاده، مهرزاد معدنچی، ایمون زاید و شهاب گردان

سپاهان
ورودی: میلان سوشیک، شهاب گردان، محمد محمودوند و احسان حاج صفی
خروجی: میلاد زنیدپور، عادل کلاه کج، حسن اشجاری ،هادی تامینی، رضا محمدی

تراکتورسازی
ورودی: جواد کاظمیان، جاناتان، گردانی
خروجی: فرزاد حاتمی، احسان حاج صفی

فولاد خوزستان
ورودی: –
خروجی: حکیم نصاری (به صورت قرضی به پیکان) امیر شرفی و یونسکو

ملوان انزلی
ورودی: هادی تامینی، زولاکفسکی، آرش قلی زاد، سعید حلافی
خروجی: امیر حاج محمدی، هادی عزیزی، مهران جعفری، علی جراح کار

راه آهن
ورودی: سامان آقازمانی، حمید علی عسگر، ایگور کاسترو
خروجی: ایمان رزاقی راد، حسین کعبی، علی امیری

سایپا
ورودی: بابک لطیفی
خروجی: منصور تنهایی

به گفته بهادری مدیر روابط عمومی هیات فوتبال استان البرز، محسن یوسفی بازیکن سایپا به خاطر عدم ثبت رضایتنامه‌اش در هیات فوتبال کرج تا پایان مهلت نقل و انتقالات نمی‌تواند از سایپا جدا شود. این در حالی است که نام یوسفی در هیات فوتبال استان تهران و برای نفت تهران ثبت شده است.

فجر سپاسی
ورودی: محمد انصاری، مسلم فیروزآبادی، حسین فاضلی، محمد فرامرزی، حسین کاظمی
خروجی: رضا حقیقی، عباس محمدرضایی، بابک لطیفی، دیگو ماکسیمو، رضا جلالی، حسین خسروی، هادی دغاغله، علی مولایی، علیرضا لطیفی

مس کرمان
ورودی: منصور تنهایی
خروجی: حسین کاظمی

نفت تهران
ورودی: امین منوچهری، میثم حسینی، محمد منصوری
خروجی: ایمان موسوی، سامان نریمان، وفا هخامنش، حسین بابایِی، مصطفی مهدوی، علی واقف

داماش گیلان
ورودی: داسیلوا، ابوذر رحیمی و مسعود حسن زاده
خروجی: مهدی کیانی، حسین کوشکی، مسعود زارعی، سعید مرتضوی و اصغر نصیری

صبای قم
ورودی: میثم خسروی، سهراب بختیاری زاده، ایمان رزاقی راد
خروجی: محسن خلیلی، محمد آرام طبع

پیکان
ورودی: حسین آشنا، میلاد زنیدپور، ماکسیمو، داوود حقی، کیوان وحدانی، حکیم نصاری
خروجی: صادق گشنی، مصطفی عاقلی، محمد گرجی زاده، روح الله سلطانی، نادر احمدی، علی اکبر فرهنگ

آلومینیوم
ورودی: مجتبی زارعی، میلاد میداوودی، مهرداد آوخ
خروجی: –

ذوب آهن
ورودی: محمد محمدی پناه، محمد برجلو، گئورک گاسپاروف، احسان پهلوان، علیرضا محمد، علی محسن زاده و محسن بیاتی نیا
خروجی: دارکو بوژوویچ، ابراهیم محمدی، هوگو ماچادو، احمد محمدپور، میلاد میرترابی، مجتبی بابک، حمید پروار، استویچکوف

قرارداد “اسماعیل فوفانو” به خاطر صادرنشدن ITC این بازیکن هنوز به ثبت نرسیده و قرار است در روزهای بعد این اتفاق رخ بدهد.

نفت آبادان
ورودی: هوگو ماچادو، سیامک سرلک، حسین کعبی، هادی رمضانی، علی عساکره، مهدی کیانی و محمد برهی
خروجی: مارکو شیمیچ، مصطفی صبری، سعید حلافی، ابوذر رحیمی، دیگو ملو

گهر دورود
ورودی: حامد پورعمران، امید سینگ، یزدان عباسیان، داود وکوک و ابوالفضل موسی پور
خروجی: مجتبی زارعی، علیرضا محمد، هادی رکابی و سیامک سرلک.

در این میان حضور دوباره گردان در اصفهان و این بار در ترکیب دیگر تیم اصفهانی یعنی سپاهان، حساسیت دربی این استان را دوچندان خواهد کرد.

نقل و انتقالات زمستانی در حالی بسته شد که فقط وحید طالب‌لو بدون تیم ماند، ضمن اینکه عمادرضا نیز که صحبت حضورش در استقلال به گوش می‌رسید از این امر بازماند.

موثرترين بازيكنان ليگ در نيم‌فصل اول

كيفيت فني نيم‌فصل اول ليگ دوازدهم به هيچ وجه اهالي فوتبال ايران را راضي نكرد. بازیکنان صاحب نام اصلا انتظارات را برآورده نکردند و همین امر موجب شد که در نیم فصل شاهد تغییر و تحولات زیادی باشیم .

به نظر اكثر كارشناسان عملكرد ضعيف و نااميدكننده بازيكنان سطح اول فوتبال ايران در افت فني ليگ برتر بيشترين تاثير را داشته است. خروجي اين ليگ هم تيم‌ملي كارلوس كرش بوده كه حالا شانسش براي صعود به جام‌جهاني به حداقل رسيده است.

در بین بازیکنان محمدرضا خلعتبري كه فصل گذشته در ليگ‌هاي قطر و امارات فوتبال بازي كرد، براي ليگ دوازدهم با پيشنهادهاي زيادي روبه‌رو شد. او بعد از اينكه با سرخابي‌هاي پايتخت به توافق نرسيد، راهي اصفهان شد و با قراردادي نجومي به سپاهان پيوست. اين مهاجم ملي‌پوش كه قرار بود براي سپاهان گل بزند، در 12 هفته ابتدايي حتي يك گل هم به ثمر نرساند و فقط براي هم‌تيمي‌هايش گل ساخت. او در هفته‌هاي پاياني پنج گل زد و جالب اينكه توانست عنوان موثرترين بازيكن نيم‌فصل را در اختيار بگيرد. خلعتبري براي رسيدن به اين عنوان رقابت نزديكي با آقاي گل نيم‌فصل اول داشت اما در نهايت با اختلاف يك امتياز او را شكست داد. مهاجم ملي‌پوش سپاهان با هشت پاس گل و پنج گل موثرترين بازيكن نيم‌فصل شد.

محمدرضا خلعتبري و سيدجلال رافخايي در پايان نيم‌فصل اول عنوان موثرترين بازيكنان ليگ را در اختيار گرفتند. اين دو بازيكن در حالي صاحب اين عنوان شدند كه در خط حمله براي تيم‌هاي سپاهان و ملوان بازي مي‌كردند. بعد از اين دو بازيكن بهادر عبدي و بختيار رحماني با 10 امتياز، موثرترين بازيكنان ليگ بودند تا صاحب عنوان موثرترين هافبك‌هاي ليگ شوند.

سوسيانو پريرا مندز هم در پايان نيم‌فصل اول، عنوان موثرترين خارجي ليگ را به خود اختصاص داد. اين بازيكن برزيلي وضعيتي مشابه خلعتبري داشت. در هفته‌هاي ابتدايي ليگ دوازدهم اين بازيكن نيمكت‌نشين بود و رفته رفته توانايي‌هايش را به رخ كشيد. پريرا مندز با شش گل زده و دو پاس گل، موثرترين خارجي ليگ شد. جواهير سوكاي و فلاويو لوپز هم از ديگر خارجي‌هاي موثر نيم‌فصل اول بودند. سوكاي در حالي به جمع برترين‌ها رسيده كه مهاجم ذخيره سپاهان بود و اغلب در نيمه‌هاي دوم به ميدان مي‌رفت.

استقلال و پرسپوليس هم در جدول موثرترين‌ها يك نماينده داشتند و جالب اينكه امتياز اين بازيكنان با هم مساوي بود. آرش برهاني از استقلال و مهدي مهدوي‌كيا از پرسپوليس با هفت امتياز در جدول موثرترين‌ها جايگاه هشتم را به خود اختصاص دادند. اين در حالي است كه استقلالي‌ها در نيم‌فصل اول جزو مدعيان بودند و در مقابل قرمزها وضعيت چندان جالبي نداشتند و رتبه دوازدهم را در اختيار گرفتند.

حضور عليرضا جهانبخش جوان هم در فهرست موثرترين‌ها در نوع خود جالب است. او در حالي جايگاه پنجم را در اختيار گرفته كه در مقطعي از نيم‌فصل به اردوي جوانان رفت و در تركيب داماش غايب بود. در فصل نقل و انتقالات ليگ دوازدهم جهانبخش به همراه اسماعيل‌زاده مورد نظر پرسپوليس بود اما راهي اين تيم نشد و حالا از اين بابت بايد خوشحال باشد. اسماعيل‌زاده در پايان نيم‌فصل در فهرست مازاد پرسپوليس قرار گرفت.

صنعت نفت آبادان در فهرست موثرترين‌هاي نيم‌فصل اول دو نماينده دارد و اين در حالي است كه نفتي‌ها يكي از گزينه‌هاي سقوط به حساب مي‌آيند. رسول نويدكيا هم امسال جاي برادرش را در فهرست موثرترين‌ها گرفته است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *