در ورزش که شعار اصلی آن جوانمردی است و خشونت نباید در آن جایی داشته باشد، شاهد صحنه های تاسف باری هستیم.

مشرق، در جامعه غرب که خشونت کم و بیش در آن موج می زند و هر از چندگاهی خبری از حمله مسلحانه به مجامع یا دانشگاههای آن مخابره می شود در ورزش آن نیز شاهد صحنه های خشونت باری هستیم.
در ورزش که شعار اصلی آن جوانمردی است و خشونت نباید در آن جایی داشته باشد شاهد صحنه های تاسف باری از مصدومیت شدید ورزشکاران و حتی مرگ یک ورزشکار هستیم و این مورد در ورزشهای خشنی مانند کشتی کج و بوکس حرفه ای نمود بیشتری پیدا می کند.

در واقع دیدن این صحنه های خشن آدمی را به یاد نبرد گلادیاتورها می اندازد؛ نبردی که در نهایت به مرگ یکی از مبارزان منجر می شد. آن موقع است که در اطلاق نام ورزش به این مبارزات وحشیانه باید شک کرد.
در قرن حاضر بوکس حرفه ای که شرط بندی نقش زیادی در آن ایفا می کند به دنبال کسب حمایت های مالی مبارزان مشتاق بسیاری را جذب خود کرده است؛ اما به چه قیمتی؟ به قیمت از دست دادن جان یک ورزشکار؟ آیا حرفه ای بودن به قیمت از دست دادن جان می ارزد؟
در فیلم زیر که یکی از مسابقات بوکس حرفه ای است، جوان چینی بر اثر ضربات مداوم حریف بر سر و صورتش دچار خونریزی شدید مغزی شده و پس از انتقال به بیمارستان جان می سپارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *