حضور وزیر بهداشت در مراسم آغاز

قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از حضور وزیر بهداشت در مراسم آغاز طرح پزشک خانواده در مازندران خبر داد.

خبرگزاری فارس: حضور وزیر بهداشت در مراسم آغاز طرح پزشک خانواده مازندران

فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی ظهر امروز در جلسه بررسی اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استانداری مازندران اظهار داشت: طرح پزشک خانواده عدالت را در مسیر سلامت در پیشانی خود دارد.

وی با اعلام اینکه منابع سلامت در کشور در حال حاضر بدون هدفمندی در حال توزیع است، تصریح کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده منابع موجود در سطح سلامت هدفمند هزینه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان مطلوب بودن شاخص‌های بهداشتی در کشور بیان داشت: نابسامانی در حوزه درمان زیاد است و این نابسامانی هزینه‌های زیادی را به مردم تحمیل می‌کند.

این مسئول با اشاره به وجود پدیده زیرمیزی تاکید کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده بسیاری از مشکلات فعلی سطح درمان کاهش می‌یابد و سطح درمان مردم به صورت علمی پیگیری می‌شود.

ناصحی یادآور شد: خیلی از طبابت‌های موجود که در حال حاضر منجر به تشخیص شود، وجود ندارد.

وی دیگر اشکال‌های نظام فعلی سلامت را سوق دادن هزینه‌های سلامت به سمت شرکت‌های تجهیزات بیمارستانی و دارویی عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح  پزشک خانواده بسیاری از نابسامانی‌های فعلی درمان ساماندهی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار همکاری همه جانبه مردم و مسئولان اجرایی در سطح جامعه برای اجرای درست طرح پزشک خانواده در کشور شد و بیان داشت: با اجرای این طرح نظام بیمه‌های کشور نیز اصلاح می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بیمه‌ها در حال حاضر نظام‌شان بر پایه درمان است که پس از اجرای این طرح برنامه نظام بیمه‌ای سلامت محور می‌شود.

ناصحی به اجرای ناقص طرح پزشک خانواده در روستاها اشاره کرد و گفت: طرح پزشک خانواده در روستاها به دلیل پیش‌بینی نکردن درمان در سطح دو و سه ناقص اجرا شد که در طرح فعلی پزشک خانواده این موضوع به طور کلی برطرف شد.

وی به اجرای دورنمای طرح پزشک خانواده در آینده اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای گام به گام و دقیق این طرح چندگانگی درمان برچیده و نظام الکترونیک سلامت در کشور راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده نیاز به همراهی و همدلی همه جانبه در سطح استان مازندران داریم.

این مسئول از اتمام 90 درصد آمار سرشماری خانوارها خبر داد و متذکر شد: برای اجرای طرح پزشک خانواده مازندران در رتبه بسیار مناسبی قرار دارد.

ناصحی در پایان از حضور وزیر بهداشت برای آغاز طرح پزشک خانواده در این استان در هفته آینده خبر داد.

One thought on “طرح پزشک خانواده مازندران با حضور خانم وزیر”
  1. گر چه محتوی این طرح برای بسیاری نا شناخته است و لی اگر همه ملت ایران تحت بیمه در مان و بازنشستگی قرار می گرفته اند که هم پزشک را خود انتخاب می کرده اند و هم نگران دوران فرسودگی و پیری نبودند و هم در فرانشیز آن به کمک دولت می رفتند بهتر نبود !؟توزیع عدالت در امر پزشکی اعنی آنکه همه مردم ایران از مزایای بیمه همگانی تمتعّ برند و این اختصاص به قشر خاصی نباشد آیا این خواسته عمو می شدنی است و انگهی برای مبارزه با پدیده منحوس زیر میزی کافی است که نظارت را بیشتر کنید و انحصار تخصص را بشکنید و اینهمه جوا نان آستانه کنکور را به دانشگاهها به خوانید و به اصطلاح اقتصادی عرضه علمی را افزایش دهید و این شدنی است اماّ واگر اراده کنید و انشائالله به قول حافظ :تنت به ناز طبیبان نیاز مند مباد ++ وجود نازکت آزرده گزند مباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *