دادبود: اصلاح هندسی پیچ‌های خطرناک جاده‌ای یک ضرورت است

عبدالرضا دادبود، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، گفت: ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز و اصلاح هندسی پیچ‌های خطرناک جاده‌ها یک ضرورت است. ‎

در بازدید میدانی سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، به همراه مدیرکل بازرسی استان، فرماندار و دستگاه‌های مختلف از جاده خطیرکوه، بر ایمن‌سازی جاده‌ها تاکید شد‌.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در این بازدید، خاطرنشان کرد: نقاط حادثه خیز جاده‌های استان، رفع مشکلات راه‌ها و اصلاح پیچ‌های خطرناک در کاهش تصادفات و حادثه‌های جاده‌ای مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

دادبود، افزود: جاده‌های پرپیچ و خم و باریک و خطر ریزش سنگ از مهمترین مواردی است که مسافران و رانندگان را در این جاده‌ها تهدید می‌کند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، تصریح کرد: محور خطیرکوه یکی از محورهای پر تردد ماشین‌های سنگین و ارتباط دو استان و یکی از راه‌های دسترسی است و شرایط طبیعی جاده بخشی از آن در خطر ریزش کوه و با پیچ‌های خطرناک می‌باشد.

وی افزود: در راستای رفع خطر و موانع، ارتقای ایمنی جاده‌ها نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه است.

دادبود با اشاره به ترددهای میلیونی گردشگران در ایام‌ مختلف در مازندران، گفت: ایمن‌سازی جاده‌ها در مازندران مستلزم تخصیص اعتبارات ملی می‌باشد.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع باید از ظرفیت افراد ذی‌نفع از جاده چون معادن‌داران منطقه به همراه دولت، پیچ‌های خطرناک اصلاح و ایمن سازی و برداشت‌ها صورت گیرد و در ادامه به موضوع آسفالت پرداخته شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه کاهش و پیشگیری از تصادفات باید دغدغه جدی همه دستگاه‌ها باشد و برنامه مشخصی برای ایمن‌سازی راه‌ها داشته باشند.

وی همچنین گفت: درجلسه کمیسیون ایمنی راه های استان، تصمیمات لازم اتخاذ و در دستور کار دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *