نخستین اتاق بازی مازندران در مدرسه شهید گشتاسبی آمل راه اندازی شد

تورج قربانی مدیر دبستان پسرانه شهید گشتاسبی به هرازنیوز گفت :
ایجاد شوق اشتیاق در یادگیری سبب تثبیت یادگیری میشود بایستی کلاس درس را به وسیله بازی برای دانش آموزان لذت‌بخش کنیم.
رویکرد نظام موفق آموزشی در جهان نظام آموزشی که بر محور دانش آموز و بر اساس نیاز کودک باشد و بهترین نظام آموزشی نظام آموزشی است که سقفش آسمان باشد .

وی با بیان اینکه محیط مدرسه برای یادگیری است نه یاد دادن اظهار کرو : ذوق و علاقه کودک به بازی کردن است نسل‌های پیشین بیشتر بازی می کردند و احساس خستگی نمی‌کردند اما امروزه بچه های ما زیر کولر و در بهترین شرایط نیز احساس خستگی می کنند .

وی ادامه داد:  باید فرصت‌های بازی و یادگیری را به مدرسه بیاوریم تا دانش آموزان بتوانند آزادانه جنب و جوش داشته باشند بازی بهترین فرصت برای یادگیری و تثبیت یادگیری میباشد و ابتدایی ذیل قدم در این مسیر راه اندازی اتاق بازی است.

قربانی با بیان اینکه بازی نباید بازی های پیچیده باشد تصریح کرد:  باید سعی شود از بازی های ساده که ایجاد خستگی نمی کنند بهره مند شویم در این زمینه آموزش معلمان دوره اول ضروری است تا در روند توانمندسازی رشد کافی داشته و بتوانند بازی های مبتنی بر برنامه‌های درسی طراحی و اجرا کنند در واقع باید بازی های طراحی کنیم که برنامه درسی را در آنها بیابیم .

مدیر دبستان پسرانه شهید گشتاسبی  گفت : تمام تلاشمان این است آنچه را که دانش آموز در اتاق بازی آموزش دیدند بصورت علمی در خانه انجام دهند بازی کردن نه تنها به دانش‌آموز احساس شادابی می‌دهد بلکه برای معلمان نیز احساس سرزندگی به ارمغان می آورد در گام بندی ان شاالله بتوانیم تمامی کلاسهای این دبستان را به اتاق بازی مجهز کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *