شهر امام زاده عبدالله قطب گردشگری مذهبی شمال کشور می شود

دکتر جواد صلواتی شهردار کار آمد شهرداری امامزاده عبدالله در گفتگوی اختصاصی با هراز امروز در آستانه سال 1397 با تبریک سال نو به شهروندان این شهرزیبا  بخشی از اقدامات انجام شده یکساله و طرح های آینده خود را  اعلام کرد .

 شهرداری امام زاده عبدالله از اسفند 91 مجوز فعالیت گرفت و جواد صلواتی به عنوان دومین شهردار این شهر محسوب می شود، در کارنامه آقای شهردار؛  10 سال معاونت شهرداری شهر رینه و قبل آن فعالیت  درشهرداری تهران با کارنامه موفق ثبت شده است ، دکتر صلواتی می گوید از سال قبل در خدمت همکاران و تیم خوبم در شهرداری امام زاده عبدالله هستم و در حال انجام کارهای ماندگاری هستیم.

هراز امروز ؛ آقای شهردار برنامه های مهم شما برای توسعه شهر امام زاده عبدالله چیست ؟

اجرای هم زمان سه پارک را در دستور کار داریم، در عین حال پروژه سرمایه گذاری در حوزه ورزش آغاز شده است؛ زمین فوتبال بزرگی داریم و در حال استاندارد سازی آن هستیم تا بتوانیم آنرا در سطح استان مطرح  و بازی رسمی در آن داشته باشیم.

ساخت میادین مدافع حرم و ولیعصر(عج) را در دستور کار داریم و همچنین آسفالت سازی معابر؛  خیابانها  وطرح خیابان وصال  نیز از جمله کارهای در حال اجراست .

درحال رایزنی  برای احداث و ایجاد بچینگ (تولید بتن) و متعلقات بتنی که حدود 5 میلیاردتومان هزینه دارد.

طرح دیگر ما  احداث پارک چوبی با  حدود  800 متر مساحت است ؛  در آن آلاچیق های چوبی و حتی روی تنه درختان خشک تصاویر نوستالوژیک و زیبایی کار می شود.

قصد داریم بازار صنایع چوب را اینجا ایجاد کنیم ومحدوده ی شهرداری را به موزه ی مردم شناسی تبدیل کنیم  و بنا داریم میدانی با طرح قدیم امام زاده عبدالله احداث کنیم؛ در بستر آلش رود فضایی را  برای قایق رانی آماده خواهیم کرد ؛ در نظر داریم  برای سالمندان سرای کرامت را راه اندازی کنیم .

کار دیگری که در حوزه میراث فرهنگی در دست اقدام است با همکاری آقای دکتر امیر کلایی ثبت تاریخی چند خانه ی خان و یک تپه ی تاریخی است تا برای مرمت اینها سالیانه عدد مالی داشته باشیم.

 شهرداری امام زاده عبدالله برای توسعه شهر به چه کمکهایی نیاز دارد؟

نیاز داریم تا دولت و نماینده عالی آن در استان مازندران به شهرداری هایی مانند امام زاده عبدالله که کارهای زیادی دارند نگاه ویژه تری داشته باشد ؛ خیلی ها ممکن است کار کنند اما زیر ساخت های لازم و ابتدایی در آنجا مهیا نیست و ازسویی پلن و  هدف های ویژه ای برای توسعه ندارند اما شهر ما قابلیت این را دارد تا به منطقه تفریحی توریستی ویژه تبدیل شود .

اینجا مشهد استان مازندران است و خادمین زیادی دارد و خودم هم افتخار خادمی اینجا را دارم.

یکی از کار های ما در حوزه فرهنگی؛ راه اندازی اردوهای راهیان نور جنگل است همانطور که راهیان نور جنوب کشور یک برنامه اثر گذار است، بازدید از منطقه جنگلی هم می تواند برنامه فرهنگی موثری شود .

اقدامات عملی تان  برای توسعه گردشگری چه بوده است ؟

 

40 هکتار زمین را به بخش خصوصی مجوز دادیم  تا در ورودی  شهر تبدیل به شهرک بومی شناسی کنند .

هزینه اجرا و  زمان شروع و پایان این پروژه به چه صورت  است؟

حدود 40 تا 50 میلیارد ریال ؛ در حال رایزنی با اداره جنگل ها هستیم و بعد از گرفتن مجوز شروع به کار خواهند کرد.

برخی از شهرداران استان از عدم همکاری و اختلافات شورا شهر گلایه دارند؛ ارتباط شما با شورا چطور است؟

دوستان شورای ما بسیار فهیم و همراه هستند  و من گاهی اوقات که دچار چالشهایی می شویم و یا مشکلاتی  که نیازمند مشورت است  ؛ به دوستان شورا مراجعه می کنم؛ واقعا بازوان فکری ما در شهرداری هستند.

در اجرای کمربندی غربی چقدر موفق بودید؟

این کمربندی که از شهر ما می گذرد جنبه توریستی بالایی دارد و لاین 1 و 2 آن انجام شده و لاین 3 و 4 آن باقی مانده است که همت همکاران اداره راه را می طلبد. البته  از ایراداتی که به این کمربندی وارد است فقدان راه مناسب برای ورود  به بیمارستان امام خمینی(ره)  است  و دیگری عدم وجود سیستم روشنایی مناسب است.

پیام شما برای سرمایه گذاران برای ورود به این شهر چیست؟

امام زاده عبدالله می تواند کلاردشت دومی باشد با دسترسی بسیار راحت به تهران و به امکانات شهری.

 

غیر از بارگاه امام زاده عبدالله چه فضاهای  دیگری برای جذب گردشگر دارید؟
ما در این منطقه 3 آبشار زیبا به نامهای سنگ درکا ، ماهان و دییس را داریم.

چرا تابلوهایی برای وجود چنین جاذبه هایی نصب نشده؟

در طراحی شهری در دستور کار قرار دارد .

در مورد دریافت هزینه های ورودی از  گردشگری نظرتان چیست؟

طرحی را در نظر گرفتیم برای  پاکسازی جنگل  که در منطقه رودخانه آلاش رود راه بندی زدیم البته به کمک ادارات مختلف؛ این راه بند به ما کمک می کند تا زباله جنگل را مدیریت کنیم ما از افراد برای ورود به این منطقه 5هزار تومان دریافت می کنیم وبه آنها یک نایلون برای زباله شان تحویل می دهیم اگر آنها زباله خود را در راه برگشت با خود بیاورند 3 هزار تومان از آن پول را به آنها باز می گردانیم و با این کار حدودا 800 نایلون زباله از جنگل به طور روزانه به این راه بند برمی گردد.

امام زاده عبدالله شهری بدون زباله شعار ما در بحث پسماند است .

به عنوان شهردار پیامی برای همشهریان امام زاده عبدالله دارید؟

اینجا مردمان بسیار خوبی دارد؛ فقط شرمنده روی مردم هستم چون آن طور که باید نتوانستم کار انجام دهم

 

در مورد موضوع آرامستان چه کرده اید؟

براساس مصوبه فرمانداری آمل، شهرداری آمل متعهد شده  تا سال 98  آرامستان را ترک کند و به دنبال مکان جدید باشد و تا آن زمان هم بخشی از عواید را به ما می دهد.

امام جمعه محترم امام زاده عبدالله هم در بیاناتشان تاکید کرده اند ما نمی خواهیم تا نام امام زاده عبدالله می آید مردم به یاد بیمارستان ؛ سردخانه و قبرستان بیافتند و این موضوع باعث می شود که خود امام زاده عبدالله که پزشک مخصوص امام رضا (ع) بودند فراموش شود.

چند فعالیت اخیر عمرانی شهرداری  به صورت خیلی خلاصه با اعلام مساحت ؟

آسفالت مسکن مهر    ۸۰۰ متر مربع

آسفالت و زیرسازی خیابان ولی عصر ۲۸۰۰ متر مربع

پارک ولی عصر ۲۰۰۰ متر مربع

بوستان شهدا  ۲۳۸ مترمربع

ساختمان شهرداری  ۷۵۰ مترمربع

کانال کشی مسجد محمد رسول اله ۱۰۰ متر طول

کانال کشی میدان دماوند۱۵۰ متر طول

پارک شهرداری ۱۱۰۰ متر مربع

آسفالت خیابان امام خمینی ۲۱۰۰ متر مربع

آسفالت کوچه جهاد کشاورزی ۳۰۰ مترمربع

زیرسازی و آسفالت شهید شعبانی ۱۰۰۰ متر مربع

آسفالت خیابان مناهی به میدان شهدای مدافع حرم   ۴۰۰  متر مربع و کانال کشی محله کاسمده

زیرسازی و آسفالت خیابان شهید محمدی  ۳۰۰۰ متر مربع
خرید یک دستگاه کامیون به ارزش ۲۴۰  میلیون تومان

حرف آخر

شهرداری ما 36 کارمند دارد لازم است از همه این عزیزان اعضای محترم شورا و خانواده این عزیزان در آستانه سال جدید تشکر ویژه کنم برای اینکه بتوانیم امام زاده عبدالله را به قطب گردشگری شمال کشور تبدیل کنیم نیازمند تلاش شبانه روزی هستیم و با این امکانات کم جز با همدلی و اتحاد و ایثار  کار پیش نمی رود ،

در پایان ضروری می دانم از زحمات و حمایتهای  نماینده محترم شهرجناب دکتر یوسفیان و فرماندار محترم  شهر سید جعفر رسولی و همه مسوولان شهرستان و امام جمعه محترم و  یاران همیشگی خودم شوراییان محترم بسیار تشکر و قدردانی کنم .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *