چند نقد طلبگي به مجتهدي که نقد معصومين را جايز مي داند !

بسم الله الرحمن الرحیم
آقای حجت الاسلام حسن روحانی
سلام علیکم
اما بعد چند نکته ای پیرامون سخنان شما در ۱۸دی ۹۶ در جمع فعالان اقتصادی(که بهترین مخاطب برای سخنان شما بودند چون بخش عمده ای از حضار از نظام ربوی بانکی باصطلاح اسلامی در محضرتان نشسته بودند؛
۱ـ نکته اول اینکه لحن و بیان رئیس جمهورِ تنها نظام رسمیِ شیعی جهان وقتی می‌گوید: ((حالا یک وقتی اگر امام دوازدهم ظهور کرد…)) بسیار مایه تعجب است. لطفاً یک بار دیگر به فایل تصویری و جمله تان و زبان بدن و لحن کلام دقت کنید! گویا دارید از یک امر مشکوک‌الوقوع سخن می‌گویید، در حالی که وقتی از امام عصر(عج) و ظهور ایشان سخن به میان می‌آید، بزرگان ما با لحن قاطعانه و همراه با احترام شدید از ظهور ایشان سخن می‌گویند و از الفاظی مانند ((ارواحنا لتراب مقدمه الفدا)) استفاده می‌کنند. کاش فردی که لباس سربازی پوشیده است احترام به فرمانده خود را بیشتر از دیگران سرلوحه کار قرار دهد و ادب حضور را رعایت کند.
۲ـ نکته دوم این است که بر اساس آیات و احادیث و استنباط عالمان بزرگ شیعه که بحث‌ها کرده‌اند و کتاب‌ها نوشته‌اند و شما هم خود به بحث ((عصمت))شاره می‌کنید، پیامبر گرامی اسلام(ص) و امامان شیعه(ع) دارای مقام عصمت هستند و از فرد معصوم، به هیچ وجه عملی سر نمی‌زند که بوی اشتباه یا خطا را بدهد و در چنین شرایطی چگونه می‌توان پیامبر یا امامِ معصوم را نقد کرد؟
۴ـ حتما شما در طول روز غیر از امور اجرایی قرآن هم میخوانید و حتما به این آیه از قرآن التفات دارید که خداوند درباره کلام پیامبر و طبع آن معصومین می فرماید: وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ
إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ
سوره مبارکه نجم
(و از سر هوس سخن نمى‏ گويد
اين سخن بجز وحيى كه وحى مى ‏شود نيست
۵ـ اگر کسی در زمان پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به حضرت نقد می‌کرد، از بی ادبی و عدم معرفت خود او بود، نه این‌که واقعا پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) مورد نقد باشد. پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در اوج ادب، به سخنان بی‌ادبانه آنان گوش فرا می‌داد، اما به باطلِ آنها عمل نمی‌کرد وگرنه اگر بگوییم پیامبر نقدپذیر بود یعنی پیامبر به نقد دیگران عمل می‌کرد این، جز دو معنا نخواهد داشت: ۱ـ اینکه سخن و عمل حضرت درست بوده و نقد آنان نادرست: که در این‌صورت لازم می‌آید که ایشان از سخن و اندیشه‌ی حق خود دست کشیده و به نقد باطل نقادان عمل کرده باشد؛ ۲ـ این‌که سخن و عمل حضرت نادرست بوده و نقد آنان درست؛ که در این‌صورت لازم می‌آید که ایشان در تشخیص حق اشتباه کرده و وقتی اصحاب به او نقد کردند به اشتباه خود پی برده باشد. بی شک، هر دو صورت کاملا اشتباه است و با عصمت و ولایت پیامبر سازگاری ندارد.
۵ـ فقیه و مجتهدی چون شما که معنای اجتهاد دربرابر نص را میدانید و قطعا آن را باطل میپندارید آیا کلام معصوم را مصداق نص نمیدانید ؟ و آیا نقد کلام معصوم اجتهاد در مقابل نص نیست؟
امید است که چنین اشتباهاتی که ان شاالله از خستگی مفرط و کهولت سن و بیماری و استرس و اضطراب مدیریت کشور از جانب شما صورت پذیرفته با توبه شما به درگاه پروردگار و تضرع خاضعانه در مقابل امام زمان روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه جبران پذیرد.
واَنَّ اللّهَ هُوَ التَّوّابُ الرَّحيم
(سوره توبه ایه۱۰۴)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *