هراز نیوز جمعی از مردم و مسئولین شهر هزار سنگر آمل با حضور در شهرستان دماوند ضمن اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار کردند.

 آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار با اشاره به ایام شهادت امام صادق علیه السلام بیان داشتند: در آستانه بیست و پنجم شوال؛ شهادت امام صادق علیه السلام هستیم. این کشور، نظام، انقلاب و رهبری همه در کنار سفره قرآن و عترت به ویژه امام صادق علیه السلام که رئیس مذهب ماست نشسته ایم.

ایشان ادامه دادند: رئیس مذهب ما، این نکته را به ما آموخت که گرچه خداوند انسان را آزاد و دارای اختیار آفرید اما در خصوص آبرو و حیثیت افراد فرمود آبروی انسان «حق الله» است و «مال» او نیست؛ یعنی آبروی مومن مال خداست و مومن تنها امین این امانت است، لذا در مساله آبرو ما امین الله هستیم.

معظم له ادامه دادند: آبروی جامعه و ملت و مملکت نیز همینطور است. مسئولین موظف هستند آبروی ملت را همواره حفظ کنند، دولتها باید در روابط خود با دیگر کشورها و بستن قراردادها، همواره اقتدار و صلابت و شخصیت دولت، نظام و مردم کشور را حفظ کنند.

آیت الله العظمی جوادی آملی در فراز دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امام صادق علیه السلام قانون اساسی دین اسلام و تشیع را تبیین نمودند. این اصول اربعمائه، چهارصد اصل است که امام صادق علیه السلام به شاگردان خود آموزش داد و حضرت با این چهارصد اصل، منابعِ مبانیِ مواد حقوقی و غیر حقوقی مورد نیاز جامعه را تبیین نموده که سرمایه با ارزش و حقیقی ما شیعیان است، آن هم در آن شرایطی که حضرت آنچنان در تنگا و فشار حاکمیت طاغوت بودند که فرمود: ای کاش دستگاه طاغوت به من اجازه می داد در طائف یک مدرسه علمیه می ساختم، خودم در آنجا سکونت می کردم و به آموزش معارف دین به طلاب می پرداختم.

معظم له خاطرنشان کردند: معلوم می شود اگر کسی با دست خالی هم بخواهد برای خدا و در راه خدا کار کند موفق خواهد شد.

آیت الله العظمی جوادی آملی توجه هر چه بیشتر به معارف اهل بیت علیهم السلام را توصیه نمودند و ابراز داشتند: تنها علاقه به قرآن و عترت، این کشور را حفظ کرده است و این مساله به کشور عزت و شرف بخشیده و این راهی است که امام صادق علیه السلام به ما آموخت، این کشور با این تفکر توانست توفیقات زیادی کسب کند و این راه ادامه دارد.

معظم له در بخش پایانی سخنان خود رعایت وحدت را مورد توجه قرار دادند و اظهار داشتند: ما بیش از هر چیز در شرایط کنونی به وحدت بین مسئولین، وحدت بین مردم و وحدت بین مردم و مسئولین نیازمندیم. نباید قلم، نوشته ها و گفتار ما و رفتار ما باعث ایجاد اختلاف و تفرقه گردد. ائمه می فرمایند سخنان ما مانند آن ملات نرمی است که سنگ های سخت را به روی هم مستحکم و مستقر می کند و مانع فروپاشی آنها می شود، ما با تمسک به آموزه های ائمه باید در مسیر وحدت گام برداریم.

ایشان افزودند: اگر خدا در کنار «قلم» به «قمر» سوگند یاد کرد یعنی قلم ما نیز باید مانند قمر نورانی باشد و جامعه را نورانی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *