در سال گذشته ۱۱۵۵ نوآوری توسط ۱۹ کمپانی عرضه شدند؛ هرسال بهترین و تازه ترین نوآوریهای کمپانیهای خودروسازی مورد ارزیابی قرار میگیرند که در این گزارش ۱۰ کمپانی برتر و عرصههای نوآوری آنها را مشاهده می کنید.
نوزده کمپانی بزرگ خودروسازی دنیا در سال ۲۰۱۶ از ۱۱۵۵ نوآوری در خودروهایشان استفاده کردند که این نوآوریها توسط مرکز مدیریت خودرو (CAM) آلمان سالانه ارزیابی شده و بهترین های آنها انتخاب می شوند. کمپانی فولکس واگن آلمان براین اساس با ۲۷۱ نوآوری در رتبه اول قرار دارد و بیشترین سهم را شرکت آئودی به عنوان زیرمجموعه فولکسواگن، در ارائه نوآوری در این کمپانی داشته است.
در عرصه نوآوری بالاترین امتیاز را برند بنتلی دریافت کرده که از زیرمجموعه فولکس واگن بوده و مدل شاسی بلند و صحرایی”Bentayga” این خودرو مجهز به سیستم ضد تکانه و لرزش است.
نوآوریهای ارائه شده در سال ۲۰۱۶ بر اساس ردهبندی مرکز مدیریت خودرو توسط مرسدس بنز در رتبه دوم قرار میگیرد که خودروهای کلاس E به دیگر خودروهای مرسدس بنز علائم هشدار ارسال و رانندگان را از خطر تصادفی که در آن منطقه اتفاق افتاده مطلع می کند. جالب است بدانید بنز اولین تولید کننده خودرو در جهان بوده که سیستم خودرو به خودرو را به راه انداخته است.
شرکت تولید خودرو آمریکایی تسلا (Tesla) که مرکز آن در کالیفرنیا قرار دارد با یک جهش ۱۶ردهای خود را به رتبه سوم رساند و به تولید خودروهای الکتریکی پرداخت هرچند تعداد نوآوریهایش فراوان نبوده اما از کیفیت بالایی برخوردار هستند که دلیل کسب رتبه سوم توسط این شرکت شده است.
مدل جدید تسلا “S P 100 D” باطری های بزرگتری داشته که برد آن رسما ۶۰۰ کیلومتر است و بر اساس آنالیز مرکز مدیریت خودرو موفق به بهبود خدمات رسانی به مشتریان شده است.
خودروساز آلمانی ب ام و به نسبت سال ۲۰۱۵ در رتبه بندی نوآوریهای ارائه شده برای سال ۲۰۱۶ دو گام عقبگرد داشته و مقام چهارم را داراست که در سالهای پیشین نوآوریهایی به بهبود سیستم ایمنی پرداخته که نتیجه اش بالا کسب رتبه بالاتر بود.
با توجه به نوآوریهایی به کار رفته در مدل شورولت بولت (Chevrolet Bolt) رتبه پنجم از آن کمپانی جنرال موتورز بوده که این اتومبیل کلاس متوسط دارای برد ۳۸۳ کیلومتر بر اساس آزمایش در آمریکا و ۵۰۰ کیلومتر بر اساس آزمایش در اروپا است.
فروش شرکت خودروسازی “اوپل” (Opel) به خودروسازان فرانسوی توسط کمپانی جنرال موتورز صورت گرفت و به ساخت “اوپل آمپرا ای” (Opels Ampera-e) پرداخت که شبیه به شورولت بولت بوده که در نمایشگاه ۲۰۱۶ پاریس از آن رونمایی شد و قرار است بزودی وارد بازار آلمان شود.
نوآوریهای خودروسازان کرهای هیواندا- کیا (Hyundai-Kia) جایگاه ششم را دارد هرچند که نوآوریهای بزرگی توسط کرهایها ارائه نشده اما آنها کیفت جزئیات خودروها را افزایش دادند و استفاده از گرمای حاصل از دود در ماشین هیبرید و دوگانه سوز مدل Ioniq ، باعث کاهش ۳ درصدی مصرف بنزین شده است.
کمپانی فرانسوی پژو – سیتروئن “PSA” با ارائه ۶۲ نوآوری که امسال قرار است اوپل هم به مجموعه آن اضافه شود، در رتبه هفتم قرار دارد و فرانسویها با ارائه سیتروئن کلاسیک “مِهاری (Mehari) با موتور الکتریکی بیشترین امتیاز نوآوری را کسب کردند.
کمپانی ایتالیایی فیات که خودروساز آمریکایی کرایسلر را خریداری کرده، پیروز شد با جهش هفت قدمی در جایگاه هشتم بهتریننوآوریها قرار بایستد که ۷۷ نوآوری توسط این کمپانی در سال ۲۰۱۶ ارائه شد.
مدل “پاسیفیکا” (Pacifica) دوگانه سوز پلاگین تولید کمپانی فیات – کرایسلر بوده که بالاترین امتیاز نوآوری را از طرف متخصصان مرکز مدیریت خودرو دریافت کرده است .
برخلاف ارائه ۵۹ نوآوری توسط کمپانی آمریکایی فورد این تولید کننده در رتبه نهم قرار دارد و براساس ارزیابی کارشناسان مرکز مدیریت خودرو نوآوریهای ارائه شده از طرف این کمپانی در مقابل نوآوریهای مشابه رقیبان کیفیت پایینتری را داراست.
در بین همه نوآوریهای کمپانی فورد، جعبهدنده اتوماتیک مدل اف ۱۵۰ با ۱۰ دنده بالاترین امتیاز را از زرف کارشناسان مرکز مدیریت خودرو کسب کرده است.
و اما رتبه دهم از آن کمپانی فرانسوی رنو است که مدل الکتریکی Zoe با باطری ۴۱ کیلوواتی و برد مسافت ۴۰۰ کیلومتر بیشتر امتیاز درعرصه نوآوری را گرفته که البته در استفاده روزمره به ۳۰۰ کیلومتر کاهش مییابد و ارزش آن ۲۰ هزار یورو بوده ولی هزینه اجاره ماهانه باطری نیز به آن افزوده می شود.