نماینده خبرگزاری آنسا ایتالیا: بی‌طرفی و انتشار کامل اخبار، ارکان اصلی جلب اعتماد مردم نسبت به یک رسانه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه مطبوعات، نشست آشنایی با خبرگزاری آنسا و فعالیت‌های آن با حضور «لوچانا بورسانی» نماینده خبرنگاران این رسانه، عصر شنبه ١٦ آبان در بخش میز تخصصی بخش بین الملل بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد.
بورسانی در ابتدای این نشست اظهار کرد: خبرگزاری آنسا به عنوان نخستین و مهم‌ترین رسانه ایتالیا و پنجمین رسانه مهم دنیا از سال ١٩٤٥ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: سال ١٩٤٥ میلادی نازیسم و فاشیسم شکست خورد و ایتالیا با توجه به شرایط جدید، مجبور به ایجاد حکومتی دموکرات شد. در همین زمینه ٣٠ رسانه با تفکرات و اهداف مختلف در این کشور تاسیس شد که در راس آنها خبرگزاری آنسا قرار گرفت.
این خبرنگار درباره نحوه مدیریت خبرگزاری آنسا در ایتالیا گفت: خبرگزاری آنسا رسانه ای کاملا مستقل است و دولت ایتالیا هیچ گونه سهمی در مدیریت آن ندارد و این انجمن‌ها و شرکت‌های خصوصی هستند که آنسا را حمایت و مدیریت می‌کنند.
بورسانی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در انتشار اخبار اصل بی‌طرفی را رعایت کنند، افزود: خبرگزاری آنسا رسانه‌ای مستقل و کاملا بی‌طرف است و اخبار را کامل و بدون هیچ‌گونه طرفداری از جناح و یا تفکر خاصی منتشر می‌کند. در واقع هر رسانه‌ای برای جلب رضایت و اعتماد مخاطب باید اخبار را کامل و بی‌طرف منتشر کند چون بی‌طرفی رسانه ها رکن اصلی جلب اعتماد مردم به آن ها محسوب می‌شود.
وی خبرگزاری آنسا را رسانه‌ای قابل اعتماد و صادق برشمرد و ادامه داد: مردم ایتالیا کاملا به این رسانه اعتماد دارند. زمانیکه خبرهای ضد و نقیض درباره یک اتفاق در رسانه‌ها منتشر می‌شود، مخاطبان به خبر منتشر شده در رسانه آنسا اعتماد می‌کنند و آن را معیار درستی قرار می‌دهند.
این خبرنگار ایتالیایی با اشاره به اینکه ایتالیا رابطه مسالمت آمیزی با ایران دارد و از اهمیت این کشور کاملا آگاه است، درباره تاریخچه آغاز به کار خبرگزاری آنسا در ایران گفت: پیشنهاد اولیه فعالیت خبرگزاری آنسا در ایران به سال ١٩٧٥ میلادی باز می‌گردد اما این خبرگزاری از سال ١٩٧٩ با حضور یک خبرنگار ایتالیایی برای تهیه گزارش از جنگ ایران و عراق فعالیت خود را در ایران آغاز کرد. این خبرنگار در جبهه ایران مجروح و لقب شهید زنده در ایتالیا به او داده شد.
بورسانی همچنین درباره حضور شرکت‌های ایتالیایی در ایران گفت: در پایان نوامبر سال جاری ٢٤٠ شرکت ایتالیایی به ایران خواهند آمد تا با این کشور از نزدیک آشنا شوند. همچنین سردبیر خبرگزاری آنسا برای انجام مذاکرات و همکاری با خبرگزاری ایرنا به ایران می‌آید.
این خبرنگار درباره زمینه فعالیت‌های خبرگزاری آنسا اظهار کرد: خبرگزاری آنسا در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و جامعه فعالیت دارد و برای منطقه خاورمیانه به ٢ زبان انگلیسی و عربی و برای آمریکای لاتین به ٢ زبان اسپانیایی و پرتغالی منتشر می‌شود.
«لوچانا بورسانی» در پایان اظهاراتش گفت: خبرگزاری آنسا تاکنون ١٤٠ میلیون بازدید کننده داشته و حدود ١٢ میلیون عکس دیجیتال را منتشر کرده است.
در پایان این نشست «بورسانی» عکس‌هایی از بخش‌های مختلف خبرگزاری آنسا را برای حاضران به نمایش گذاشت.
«نشست آشنایی با خبرگزاری آنسا و فعالیت‌های آن» با حضور جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه در شبستان اصلی در بخش میز تخصصی بخش بین الملل بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد.

By another

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *