بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
در این لحظات معظم و عرفانی ، عرشی و ملکوتی سفره ی پهن شده ی مهمانی درگاه خداوند متعال در اوج عبودیت و بندگی با لسان و زبان و دلی روزه ، چشم و دستی که از گناه دوری جسته در ابتدای امر خودم و همه ی شما سروران عزیز ، نمازگزاران فهیم ، بابصیرت و مؤمن ، برادران عزیز و خواهران ایمانی را به تقوای الهی دعوت می کنم . آثار و برکات تقوای الهی که برگرفته از آموزه های مان هست ، قرآن از مؤمنین و مؤمنات به دوری از گناه و در محضر خداوند متعال بودن دعوت نموده است و فرصت ماه رمضان فرصت بسیار مغتنم و زیبایی است که باز آی باز آی هر آن چه هستی باز آی . دعوت شده ایم . این فرصت را غنیمت بشماریم . ادعیه هایی که در خدمت شان هستیم . بهره جویی از این ادعیه که پیرو فرمایش و فرامین ولی امر مسلمین امام خامنه ایی در دیدار اخیر کارگزاران و مسئولین خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطالب بسییار زیبایی را در طلیعه ی فرمایشاتشان که در گرو تقوای الهی بوده است با این عناوین فرموده اند که یکی از مضامینی که در ادعیه ی ماه ضیافت الهی تکرار شده تنبه و توجه کردن انسان به عوالم بعد از حیات دنیوی است . این که انسان به یاد مرگ و به یاد مردن باشد . به یاد سختی های مرگ و بعد از مرگ در عالم برزخ و عالم قیامت باشد . تلخی ها و سختی هایی که درانتظار بشریت هست همه ی این ها برگرفته از آموزه های تقوای الهی است  . انسان متقی دل در گرو خدا قرار می دهد . انسان مؤمن زندگی خودش را از قرآن می گیرد و از آموزه های قرانی درس می گیرد . فرمودند توجه داشتن به عالم مرگ ، عالم قبر و قیامت . گرفتاری هایی که انسان حقیقتاً با آن مواجه است . با حساب و کتاب های الهی . قاضی ای که می بیند ، شاهد است و حکم خواهد کرد . لحظات بسیار سختی است که همه ی این ها با غور در ادعیه ی ماه رمضان کسب می شود . که یکی از این مسائل عنوان نموده اند در دعای شریف ابوحمزه ی ثمالی است که حقیقتاً نیاز هست که ارتزاق معنوی شوند مسئولین جامعه مان ، مردم عزیزمان از منویات این عزیز استفاده کنند . شاید بنده به عنوان واعظ و سخنران سخن زیاد گفتم ولی در مکتب اخلاق نشستن و بهره بردن از این منویات موجب تحول می شود . چه زیبا دراین دعا آمده است که ارحمنی سریعا علی الفراش تقلبنی أبدی احبتی این حالتی که برای همه پیش می آید خیلی ها برای این حالت نگران هستند حالت احتضار – لحظات نزدیک مرگ – من و شما در آن لحظه از خودمان اختیاری نداریم چون آن حالت تلخ و سختی ای که یک حالت نگران کننده است و این حالت احتضار و مواجهه با مرگ است .
کسی نمی تواند برای انسان کاری کند . نه فرزند می تواند با آن همه عشق و شور و محبت و نه مال و امول مان . خودمان هستیم و اعمال مان . آن جا اعمال مان و کردار مان و رفتارمان به دردمان خواهد خورد . کسی نمی تواند در آن لحظه به فکرمان باشد . هیچ کس در آن لحظه به ما نزدیک نیست جز خداوند متعال چون فرموده است و نحن أقرب إلیه منکم و لکن لا تبصرون فقط خداست که دادرسمان هست و حقیقتاً هیچ کس نمی تواند در آن ورطه از زمانِ واحسرتا و واویلا به دادمان برسد جز خدای رئوف مان ، خالق زیبایی ها بیاید دست من و شماها را بگیرد سروران عزیز نمازگزار هر یک از این ادعیه فرصت خودسازی است و تنبه دادن به منِ خودمان هست و آماده سازی تنِ مان برای حضور در ساحت مقدس ربوبیت می باشد و باز می فرماید اللهم إرحمنی آیا جز خدا می تواند به ما رحم کند . جز رحمت و فضل خداوند متعال میتواند شام حال ما شود . و آن لحظه ای که این انسان با همه ی دبدبه ها و کب کبه هایش ، با همه ی رجزهای من مثلی خودش ، خودش را در دست جناب غسال می دهد و قرار هست که غسال ایشان را غسل دهد . چگونه می توان تصویر کرد . چگونه می توان آن لحظات را به تصویر کشید . چگونه می توان تفسیر کرد . پس با حضور در این ادعیه که بیان فرموده اند می توانیم مسیر زندگی مان را با ریاضت معنوی عوض کنم . « و تفضل علیّ ممدودا علی المغتسل یقلبنی صالح جیرتی » در آن وضعیت رحمت خداوند متعال شامل حال ما کند و ترحم به ما نمایند و اما آن لحظه ای که انسان را بلند می کنند روح بشر ناظراست بر افرادی که حامل این جنازه ی شریف هستند . کسی حال مان را نمی تواند درک کند . در فکر همه ی تلخی ها و سختی هایی است که چند لحظه ی بعد می خواهد در خاک قرار بگیرد . آن لحظه بسیار سخت است حقیقتا آنهایی که متکبرانه در این عالم دارند ظلم و تعدی می کنند و بد اخلاقی می کنند چگونه می خواهند جوابگو باشند. پس باید عرض نمود « الهی ارحمنی » و آن لحظه ای که جناب نکیر و منکر چه در شب اول قبر و چه آن سؤالاتی که در عالم قیامت می خواهد برای مان محقق شود . این اعمال در انتظار یکایک بشر هست و هیچ کدام مان دوری و فراغت نداریم و این موارد برای همه مان پیش می آید « و تحنن علی محمولا قد تناول الاقرباء آطراف جنازتی » ما را بلندمان می کنند و بر سر دوش می گیرند و بر سر جایگاه ابدی مان می برند « و جد علیّ منقولا قد نزلت بک وحیدا فی حفرتی » ما را سرازیر قبر می کنند تک و تنها کسی از دستش کاری بر نمی آید مگر خداوند متعال . سروران عزیز این مطالب تنبه و یادآوری است این که سفارشمون می کنند به قبرستان برویم زیارت اموات یک حالت و وجه آن اینه که انسان را به یاد مرگ می اندازد و البته بعضی ها بدشان می آید و در جای دیگر از این دعا می فرمایند « الهی إرحمنی اذ انقطعت حجتی و کَلِّ عن جوابک لسانی و طاش عند سئوالک ایای لبّی » عرض کردیم در مرحله سئوال و پرسش آنجا مثل اینجا نیست که طرف با استفاده از جهلش از غفلتش از واقعیت دور می شود آنجا همه چی آشکار هست همراهان ماه ضیافت الهی این ادعیه ها را در سر سفره هایمان قرار بدهیم تا موجب جاودانگی مان گردد همه ی این ها در صورتی مهیا خواهد شد و در صورتی به وقوع  خواهد پیوست که ما خودمان را در گرو تقوای الهی قرار دهیم . در مسیر سبک زندگی اسلامی و دینی قرار بگیریم . آن وقت هست که موفق هستیم . عرض کردیم ما با حضور در ساحت مقدس قرآن و احادیث می توانیم هم منجی خود شویم و هم منجی عالم و آدم شویم . هم یکی سری مسائل را یاد بگیریم و از این مبانی تربیتی هم موجب شکوفا شدن آن استعدادهای درونی خودمان باشیم و هم جامعه را نجات دهیم .
این ضیافت عظیمی که با حضور باشکوه شما پیام بسیار بزرگی است برای همه ی مسئولین و این نوکر شما . بحث امروز در مسیر ادامه ی بحث تربیت که رسیدیم به عاملان تربیت . تربیت در صورتی محقق خواهد شد که یک عواملی موفق شود که بتوانند این مبانی تربیتی را در بین جامعه ترویج دهند . منظور از عاملان تربیت در این مقوله و در این فضای معنوی آنهایی هستند که نقش اجرایی مؤثری در تربیت کودکی که قرار هست جامعه توسط این عزیزان محقق شود . و بر عهده شان هست . و به گونه ای در سازندگی جامعه تأثیر خواهند گذاشت . این عاملان به تربیت از جهت اهمیت موضوع به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند: والدین – اجتماع – عوامل خارجی و مجیطی که مهم ترین و عمده ترین عامل تربیت والدین بزرگوار هستند . این نقش به سزایی که این مربیان مکتب رفته ی نزد خدا و رسول (ص) و اهل بیت (ع) می خواهند شاکله ی زیبای فرزند خودشان را رقم بزنند تا به عنوان یک معلم آن چه را ارتزاق کردند از قرآن و عترت بر این فرزندان خودشان بار کنند . و دیگری که از عوامل تربیت هست اجتماع است . اجتماعی که پیشرفت داشته باشد ، در پیشبرد اهداف نظام اسلامی آن جامعه ناجی است و آن مدینه مدینه ی فاضله هست و هم چنین عواملی است که هم خارجی و هم محیطی است و اما آن وظیفه و رسالت بزرگی بر عهده ی والدین هست . والدین نخستین کسانی هستند که کودک از آن ها منشأ می گیرد . مبانی تربیتی کودک از آنها نشأت می گیرد . چون با این ها مستقیم در تماس است . اینان عامل اصلی مبانی تربیتی هستند . شکوفا کننده ی اصلی استعداد های فرزند از همان لحظه ی ازدواج و انعقاد نطفه شروع می شود . ما مبانی تربیتی فرزند را به بعد از تولد نبینیم . قطعاً عاملی که در انعقاد نطفه ایجاد می شود در مسیر تربیتی فرزندان مان تأثیر گذار هست شاید در ذهن مبارک شما باشد که عرض کردیم جناب بوعلی سینا آن لحظاتی که کودک بوده اند و شیرخواره . چند صباحی است که به دنیا آمده اند بعد از مدت ها که سخن از گم شدن زیور آلات مادر بود . فرمود آن روزی که آسمان راه راه داشت دیدم کلاغی آمد و بر منقار گرفت و رفت . آن توری که بر روی بوعلی سینا بود تفسیر و توجیه اش به راه راه بودن آن فضای آسمانی بود . ما فکر نکنیم که ما بعد از این که این فرزند چند صباحی از این زندگی اش آمد در مدرسه و مسجد و محراب قرار گرفت باید شاکله اش را تربیت کنیم . این رسالت بسیار مهم بر عهده ی والدین هست . والدین هم به عنوان عامل وراثتی هستند و هم به عنوان عامل محیطی . هم می توانند از جهت وراثت از آن اعتقادی که برگرفته از نسل شان هست . خوب می دانیم وراثت در شکل گیری شخصیت فرزندان مان تأثیرگذار هست . لذا توصیه می کنند از جایی زن بگیرد ، از جایی ازدواج کنید که اهل ایمان باشند . ریشه ای باشند . این عامل وراثت هست که تأثیرگذار است . ما می بینیم نا رسایی هایی که از سوی مادر ایجاد می شود و مادرزادی است . بیماری های مادرزادی ، رنگ پوست و قد ، آن فرم چهره و قیافه ، سلامت و نقص کودک تا حدود زیادی به عامل وراثتی مرتبط هست . لذا امروز علم پزشکی به آن رسیده و در حال حل کردن این نواقص هست . کودکان دیابتی ای که اقلب بیماری های قندی را از والدین خود می گیرند . پس این نشان از وراثت است . و این والدین عامل وراثت هستند و تأثیرگذار هستند . پس در عامل تربیتی هم می توانند تأثیرگذار باشند . در مورد عامل محیطی حجم رحم ، خصایص شیمیایی ای که در خون مادر وجود دارد ، کمی یا فزونی ترشح هورمون هایی که از سوی این والدین ایجاد می شود . غذایی که این مادر ارتزاق می کند و در دوران مهمانی در رحم و بعد از تولد هم در ایام شیر دادن موجب ارتقا خواهد شد . پس ما می توانیم با بهر گیری از این مبانی تربیتی شاکله ی زیبای فرزند خودمان را ایجاد کنیم . بسیاری از همت های بلند ارزشهای عالی ، خلق وخوی نیکو آزادگی ها درون طبعی ها تو سری خوری ها کج خلقی ها انزوا طلبی ها از دامان والدین نشأت می گیرد .
تأثیر خانواده در چهار پنج سال اولیه کودک حقیقتاً فوق العاده زیاد هست . زیرا در این مرحله از عمر حس تقلید در کودک فوق العاده قوی و اغلب کورکورانه هست پس رسالت بسیار زیبایی بر عهده ی مان هست . با بهره گیری از این مبانی می توانیم در این دو مرحله ای که عرض کرده ایم که هم عامل به وراثت هم عامل به محیط در شکل گیری شخصیتی فرزندان مان تأثیرگذار باشیم .
 
خطبه دوم :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
 
 در این خطبه نیز همانند خطبه اول در ابتدای امر خودم و بعد همه ی شما اعزه ی مکرم را به تقوای الهی دعوت می کنم . همانند خطبه اول با بهره گیری از آموزه های فرامین ولی امر مسلمین سرور و قافله سالارمان مولا و مقتدایمان امام خامنه ایی از دعای ابوحمزه ی ثمالی در این باره نیز در مورد مراعات تقوای الهی  به یاد مرگ بودن که مؤثر ترین جریان حضور در ساحت مقدس ذات ربوبیت و دوری از گناه می شود . یاد مرگ موجب عزت خواهد شد . این که انسان مروری بر اعمال خودش داشته باشد و مطالعه ای بر داشتی های خودش داشته باشد ، کاستی های خود را جبران کند . چون هر چه مرحله ی جبران هست دراین عالم هست . در عوامل بعد از دنیا دیگر فرصت برای جبران نیست . اگر خدایی ناکرده کاستی هایی هست ، اگر خدایی ناکرده مبانی تربیتی ای موجب شده که مسیرمان را از عبودیت و بندگی ایجاد کند موجب بد مسیر شدن عبودیت شده آن را اصلاح کنیم . فرصت اصلاح نمودن زندگی فرصت ماه رمضان است . چون ماه ضیافت الهی و ریاضت معنوی است . چه خوش بیان فرموده از لحظات عوالم بعد از دنیای مان در عالم قبر ابکی لخروج من قبری عریانان در عالم قیامتی که آن لحظه انسان عریان و لخت مادرزاد از قرمان بیرون خواهیم آمد « ذلیلا حاملا ثقلی علی ظهری انظر مرتا عن یمینی و اخری عن شمالی إذ الخلائق فی شأن دون شأنی لکل امری منهم یومئذ شآن یغنیه» و آن جایی که « یوم یفر المرء من اخیه و امه وابیه» هست . آن جا قرار هست از قبر برون بیاییم . آن جا قرار هست که در گستره ی عدالت خالق زیبایی ها قرار بگیریم . پس به هوش باشیم . پس متوجه باشیم . نگوییم که ندانسته ایم . دانسته های مان از قرآن مان هست . از این ادعیه مان هست و این فرصت ماه رمضان و البته مؤمنین که «وجوه یومئذ مسفره ضاحکة مستبشره» مؤمنین با حالت تبسم در آن عرصه ی زیبای قیامت حاضر می شوند . آن جا مشخص می شود که چه کسی اهل ایمان بوده است . آن کسی که حرف می زند عامل به حرفش بوده ؟ آن مبلّغی که بنده به عنوان مبلغ تبلیغ نمودم . آن مسئولی که بنده به عنوان مسئول عرض کرده ام خود عامل به عرایضم بودم . آن جا است که همه ی این مسائل لطیف و زیبا در محضر تقوای الهی بودن ایجاد می شود .
 در ادامه ی مسائل همان گونه که در هفته های گذشته عرض کرده ایم . تعلیم تقوا هم در ابعاد زندگی فردی بشر و هم در اجتماع است . این که تقوا می تواند به مسائل اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی مان شاکله ی زیبایی بدهد . تقوای جامعه در مسائل اقتصادی ولی امر مسلمین فرموده اند که همان اقتصاد مقاوتی است . این که انسان با مراعات شئونات اسلامی و دستورالعمل الهی وظایف خودش را انجام دهد . حلال خدا را انجام هد . حرام خود را ترک کند . اسراف نکند . وظایفش را انجام دهد . کمک کند تا موجب عزت و صلابت نظام مقدس شود این خود مراعات تقوای الهی است .
اما مسائلی که باید محضر شریف شما سروران عزیز در مورد مسائل سیاسی ایران عزیز و منطقه عرض کنم در ابتدای امر در مورد فرمایشات ولی امر مسلمین مسائلی را عنوان کردم که در این باره ادامه می دهم . این که هشدارهای مکرر ولی فقیه در مورد لزوم استحکام بخشی کشور در مقابل خیز اقتصادی است . اگر ما قرار هست در آن مملکت جهانی قرار بگیریم . البته سخنی که در مورد دهکده است محقق نمی شود . آن افکاری که آنها می خواهند از طریق ظلم و ستیز همه را در دست خودشان بگیرند ولی با ارتقای هر کشوری با عنایت ویژه ی در ابتدا عامه ی مردم محقق می شود و کمکی که به دولت مردان خودشان ایجاد می کنند . لذا هم مردم و هم مسئولین در توان قدرت خودشان باید کمک کنند تا در امر اقتصاد ان شاءالله موفق شویم و تا به حال که این چنین شده . و نقطه ی کانون اقتصاد مقاومتی را در مورد درون زایی و سرمایه هایی که ما در درون مملکت امام زمانی مان داریم بیش تر به آن تأکید داشتند . ظرفیت هایی که عرض کردم محضر مسئولین دو بخش عزیز و بزرگوار و شهرمان ما از این جا باید شروع کنیم . ما ظریفت های زیادی را داریم . پتانسیل سرمایه های وجودی جوان هایی که همین الآن هم چهره های تحصیل کرده ای است که به دنبال اشتغال هستند و می توانند به ما کمک کنند . بهره گیری ازاین ظرفیت ها جهت ارتقا ایران عزیزمان فرموده اند ما ده میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی داریم و بیش از چهار میلیون در حال تحصیل هستند که بیست و پنج برابر اول انقلاب مان الحمدلله از جهت علمی ارتقا داشتیم . ان شاء الله بتوانیم با استفاده از این سرمایه های مان موجب ارتقاء مان شویم .
ولی امر مسلمین با بیان چالش های موجود در ایران عزیز مطالبی را عنوان نموده اند که یکی از این چالش های درونی که خطای بزرگ و اساسی است این هست که تصور شود با فاصله گرفتن از مبانی اعتقادی و اصول نظام همه راهها باز خواهد شد همانگونه که رهبرمان فرمودند که مسئولان در دولت خدمتگزار معتقد به مبانی و اصول انقلابی هستند و گله ای از آنها نیست ولی در مجموعه دست اندرکاران برخی تصور می کنند با کوتاه آمدن از اصول و ارزشها درها گشوده خواهد شد در حالیکه نتیجه این خطای بزرگ را در سالهای اخیر در برخی از شکورها مشاهده کردیم. و تنها را پیشرفت ایستادگی و پافشاری بر مبانی و اصول هست هر جایی ما پا فشاری کردیم آنها کوتاه آمدند و هر جا ما کوتاه آمدیم آنها سماجت کردخ و زورگوئی می کنند.
  اما مسائل دیگری که به عنوان خطوط رمز عنوان کردن محضر شریف شما عرض کنم . فرمودند چند سال گذشته یکی از امینان منطقه از سوی آمریکا آمده است به محضر ولی امر مسلمین تا واسطه شود تا در زمینه ی هسته ای هم بیاید ترقی و پیشرفت هسته ای مان را ببیند هم در گرو قوانین بین الملل توافقاتی را انجام دهند . اصراری که کرده و رهبر عظیم الشأنمان عنوان داشتند با توجه به اصرار ایشان که گفتند یک سری مذاکراتی انجام شود . مذاکراتی که در گرو هسته ای باشد . عزیزان من فراموش شدن افکار امام در فرامین ولی امر مسلمین عنوان شده تحریف شدن فرامین معمار کبیر انقلاب یکی از آن فرامین شیطنت آمریکای جنایت کار است . به عنوان یک دشمن قسم خورده مان . دقت کنیم و متوجه باشیم که فریب آن لبخندهایشان را نخوریم . به عنوان ترسیم خطوط قرمز سه مسئله را فرمودند . اولین خط فرمودند که ما بر خلاف اصرار آمریکایی ها محدودیت ده دوازده ساله را قبول نداریم . ما الآن رو به رشد هستیم و پیشرفت هسته ای مان الحمدلله زبان زد شده و ترس و واهمه ی خودکفایی ایران عزیز آنها را به میز مذاکره نشانده . و دومین خط قرمز این است که آنها می گویند دوازده سال هیچ کاری را نباید انجام دهیم . ما با توجه به نیاز جامعه مان به انرژی هسته ای باید این امر محقق شود . بنده هفته های گذشته عرض کردم یکی سری مسائلی است که ما نمی توانیم عنوان کنیم . یک سری از مسائل که در آن جا در حال محقق شدن هست . چندین ساعت بر سر میز مذاکره هستند و حتی نمی توانند آب نوشیدنی بخوردند این چنین اعتمادی به آنها نیست . این عزیزان دارند زحمت خودشان را می کشند . ولی با تدبیر و با حکمت . و با بهره گیری از آن خط قرمزی  که ولی امر مسلمین فرمودند . هر باره آمدند شیطنت کردند . یک سری از مسائل را عنوان کردند . در ابتدا قرار بود تمام تحریم ها در ابتدای مذاکره قطع شود ولی متأسفانه شیطنت هایشان ، تحریم های اقتصادی ، مالی و بانکی ای که تأکید داشته اند .
 سومین خط قرمز برکناری تحریم های اقتصادی – مالی – بانکی چه مربوط به شورای امنیت چه کنگره آمریکا و چه دولت آمریکا باید فورا هنگام امضای موافقت نامه لغو و بقیه تحریم ها هم در فواصل معقول برداشته شود این خطوط قرمزی است که ترسیم شده و امینان مذاکره کنند مان باید به آن توجه لازم داشته باشند
دو مناسبت را پیش رو داریم . امشب شب ارتحال حضرت خدیجه (س) است . عزیزانم این چهره ی نخبه ای منتخب الهی که این خانم در زمره ی یکی از بهترین چهار زن نو اندیش و ستم ستیز دوران زندگی خودشان بوده . دیروز مصاحبه ای که با یکی از عزیزان سیمای تبرستان داشتم تا وقتی از ستم ستیزی این بانوی عفیفه عرض کردم فرموده اند که نظر شما در مورد ستم ستیزی حضرت خدیجه (س) چه بوده است ؟ عرض کردم وقتی که نبی مکرم اسلام (ص) آمده مردم را دعوت میکند به دین آن چنان مورد مقاوت خویشان پیغمبر (ص) قرار می گیرد که سه سال در شبه ابیطالب در محاصره ی اقتصادی قرار می گیرد . مواجه شدن حضرت خدیجه (س) با سران وقت این ستم ستیزی است . لذا در آن روایت زیبا آمده است که « ان الله اختار من النساء اربع : مریم و آسیة و خدیجة و فاطمه» این چهار زن نو اندیش و تاریخ ساز ، این چهار زن را خداوند متعال برگزیده تا موجب ارشاد و راهنمایی زنان فرهیخته شود . حضرت خدیجه (س) منتسب به خاندانی اصیل ، ممتاز ، برجسته ، اهل دانش و حکمت بوده . جد ایشان پدر و مادر ایشان و افرادی که به ایشان منتسب بودند همگی موحد بودند . کسی را نداریم از خاندان حضرت خدیجه بت پرست شده باشند . متدین به ادیان آسمانی بودند . پدر ایشان هم که خویلد بن اسد از بزرگان قریش و پیرو آیین حضرت ابراهیم بوده اند . او رئیس طائفه ی خودش بوده در آن صحنه ی زیبایی که متأسفانه پادشاه یمن خواستند که حجرالأسود را به یمن ببرد ایشان به سماجت خودشان کاری کردند که این عمل انجام نگیرد . مادر ایشان فاطمه بنت زیادهة بن أصم بودند که نسبش به لویّ بن غالب منتهی می شود که ایشان جد هشتم پیامبر بوده اند و در نتیجه از جانب مادر با جد هشتم پیامبر اسلام هم نسب بوده اند که در نهایت اجداد هر دو به حضرت اسماعیل بر می گردد .
حضرت خدیجه (س) دارای وجوه امتیازاتی است که کمتر کسی به آن دست پیدا نموده است که حقیر در این مقال دراین باره عرائضی داشته باشم.
1 –  ایشان ملکه ی جمال و کمال هست . از امتیازات غرور انگیز ایشان ابتدای امر در معرفت شناسی و خود شناسی و شناخت حق و طبیعت و تاریخ گذشته و آینده اش موجب عزت و صلابت نظام هستی شده و آنگاه به گونه ایی در خود سازی و خود شکوفایی برنامه ریزی کرد و اوج گرفت که در ردیف معدود دختران و زنان برگزدیه ی بارگاه الهی و ملکه جمال و کمال نمونه ی نواندیشی و ترقی خواهی و الگوی عدالت طلبی و ستم ستیزی برگزیده شد .
2 – مباهات خداوند متعال به وجود ارجمند و ارزشمند ایشان که این روایت زیبا نبی مکرم اسلام (ص) بیان فرموده اند فرشته ی وحی بر پیغمبر (ص) نازل شد و فرموده اند خدا بر ایشان سلام دارد و سلام من را بر ایشان بده و مژده بده که پروردگار عالم در بهشت پرطراوت و زیبای خود سرایی شکوه بار در درون گوهر بزرگ و ناب را برای ایشان محقق نموده چون کار بزرگ ایشان موجب عزت اسلام شده و سرائی که هیچ رنج و ناآرامی در آن نخواهد دید.
3 – حضرت خدیجه (س) رویش گاه پاک و پاکیزه برای برترین نسل شد.
امتیاز دیگر حضرت خدیجه این هست که نظام حکیمانه ی آفرینش از میان همه دختران و زنان گیتی دنیای سرشاراز جمال و کمال وجود او را به عنوان رویشگاه پاک و پاکیزه برترین نسل و شریف ترین تبار او بر می گزیند.
پیامبر اکرم (ص) به حضرت فاطمه (س) فرمودند: فاطمه جان بر مادرت همین افتخار بس که وجود گرانمایه اش به عنوان رویشگاه و ظرف این جهانی انوار امامت راستین برگزیده شد.
4 – مام ارجمند ترین برترین بهشت:
امتیاز دیگر بانوی خردمند حجاز این است که خداوند تنها او را لائق مادری برترین دخت بهشت نگریسته و او را نامزد پنین افتخاری نموده است .
5 – برترین برنامه ریزی برای مادر شدن خدیجه سلام الله علیها از امتیازات آن بانوی آزاده این است که دستگاه آفرینش برای ارزانی داشتن برترین فرزند به او تدبیر و تفکر انگیزترین برنامه معنوی را ارائه می کند تا نخستین سلول وجود و پایه و اساس فرزند جاودانه ی او پس از انجام یک برنامه وصف ناپذیر چهل روز از سوی برترین پدر و مادر گیتی به صورت ارمغانی از بهشت به وسیله فرشته وحی فرود می آید و این امتیاز دیگر این مادر نمونه و سرافراز هست.
6 – 7 – دو امتیازی است که مقال توضیح در آن نیست و آن تناول بهترین غذای جسم و روح که فرستاده شده از سوی امین وحی حضرت جبرئیل می باشد و همچنین سخن گفتن با کودک ولادت نیافته در رحم پاک این بانوی عفیفه و اموزگار عفت و پاکدامنی
اما در مورد حضرت امام حسن مجتبی (ع) . امام حسن مجتبی (ع) مصداق آیه ی تطهیر است . در جمع کسانی بوده که آیه ی تطهیر در شأن آنها نازل شد . آیه ی ذوی القربی در شأن این کریم اهل بیت (ع) هست . آیه ی اطعام « و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا»  این زیبایی ای که خلق نموده و به عنوان بزرگترین آموزه برای ما به اینکه چگونه در مقابل گرفتاران جامعه روبرو شدن و هم سفره شدن با گرفتاران جامعه و دست گیری از قشر ضعیف جامعه .
 آیه ی مباهله ای که موجب عزت گردیده با حضور این امام همام انجام پذیرفته است تا نصارای نجران به مباهله بنشینند .
در مورد کریم اهل بیت سخن بسیار هست افسوس فرصت کم هست و به یک روایت زیبا که درس بزرگی هست در زمان واحسرتای گناه و فحشای امروز البته این داستان را حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی در تلویزیون نقل فرموده اند که در بیان دسیسه ای که معایه در مقابل حضرت امام حسن مجتبی قرار بود انجام دهد . عرض کردیم کاری کردند که سجاده از زیر پای امام کشیدند . کاری کردند که آن روز آن زن فاحشه خواستند به قصد فریب محضر امام حسن مجتبی (ع) بفرستند . و وقتی که ایشان در محضر امام قرار می گیرد آن اُبُهت زیبای امام و رعب و وحشتی که از ذات مقدس ربوبیت داشت . نورانیتی که در جمال و کمال ایشان بوده و پس از مشاهده شدن این صحنه از سوی امام مجتبی (ع) می بیند خود این زن شروع به گریه کردن می کند . این از افتخارات است . این ها باید از سوی مبلغان عزیز و بزرگوار گفته شود . و وجود نازنین امام حسن مجتبی (ع) به امام حسین (ع) می فرماید که شب در عالم رؤیا برادرم یوسف را دیدم و ایشان نسبت به مواجه شدن با این زن فاحشه با من مباهات کرد . ولی در صورتی که من به ایشان گفتم شما هم نیز در آن صحنه ی مواجه شدن با زلیخا ایستادگی کردید . فرموده که درست هست مقاومت من در مقابل زلیخا ایجاد شد ولی نتوانستم مسیرش را عوض کنم . ایشان سماجت می کرد ولی شما مسیرشان را عوض کردید و به توبه و انابه کشیده شده است این بود مختصری از ابعاد شخصیتی این امام همام فرصت برای مبلغان عزیز کافی است تا بالای منابر در این باره سخن فرمایند. پس بیاییم از درگاه این امام عزیز بهره مند شویم .
اما مسئله ی آخر هفته ی قوه ی قضاییه است . بنده این هفته را تبریک عرض می کنم . نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور قوای سه گانه و مدیران عزیز و مسئولینی که چه در بخش ها و چه در شهرستان ها رسالت شان را انجام می دهند . در ظل عنایت قوانین و توصیه هایی هست که مطابق با آیین قران هست و قطعاً باید این کار انجام می گرفت .
نظام مقدس جمهوری اسلامی هرباره عزیزترین خودش را در راه ترویج اسلام ناب محمدی از دست داده است و در ومقابل هجمه های تروریستی دشمن قرار گرفته است و این باره انقلاب نوپای ایران عزیزمان با حضور استاد فرهیخته و مغز متفکر دکتر شهید بهشتی ارتزاق می کرد تفکر بلند و بالای این شاگرد مکتب امامت و ولایت موجب به ثمر نشستن مملکت امام زمانی مان گردیده است ولی آنها حضور چنین شخصیت ها را تهدید برای خود و جامعه جهانی می دیدند و لذا آمده اند آن صحنه دلخراش را رقم زده اند و دکتر بهشتی آن مغز متفکر و همکاران عزیزش را به لقاء الهی رسانده و شربت پرافتخار شهادت نوشانده اند این مدیر لائق مصداق مدیر جهادی بوده اند و با تقکر بلند و ژرف اندیش خود رد آن مدت کم و کوتاه موجب ارتقاء نظام عزیزمان شده اند و حتی بعد شهادتشان خط شهید بهشتی موجب صلابت و عزت گردیده است و امروز می بایست به خاطر همین این ایام را به هفته قوه قضائیه ملقب نموده اند جای دارد در این مدت کوتاه از رسالت عظیم این قشر عالم و عالم سخنی به یمان آورد زحماتی که قشات عزیز و ارزشمند مان می کشند تا موجبات امنیت و آسایش با ضاوت صحیح شان ایجاد شود تا هرگونه اضطراب را از بین این مردم دور نمایند و هر گونه مشکلات و فحشاء را با اجرای قوانین در جامعه عزیزمان ایجاد نمایند.
برخورد قاطعانه این سربازان نظام با هر گونه شرارت و زورگوئی از دیگر رسالت های این عزیزان هست و ایجاد بستر مناسب برای مشاوره دقیق تا محقق نشدن طلاق که متاسفانه جزئی از دغدغه های نظام و مردم عزیزمان هست. بنده ضمن عرض ارادت و تقدیر به محضر این عزیزان و بریک این مناسبت از همه سروران تشکر می کنم خصوصا سرور عظیم الشان حضرت آیت الله لاریجانی که از عالمان عامل زمان و فقیهان مسلم می باشند و درایت خاص ایشان در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی بسی جای شکر و سپاس دارد. و همچنین ولایت پذیری و در تحت فرامین ولی امر مسلمین جهان بودن از شاخصه های زیبای این مسئول خدوم می باشد
قرار بود در خدمت یکی از مدیران مرتبط باشیم که متأسفانه توفیق نصیب حال مان نشد .
قبل از ورود به ذکر توسل بنده از بخشدار با کفایت دو بخش خصوصاً بخش دابودشت که با محوریت شهر دابودشت این انتظار و این توصیه را دارم تکرار کرده ام و دارم اصرار می کنم حضور مدیران در این اجتماعی که مردم دارند می آیند . این ها فرصت ندارند . کاری نشود که این ها حرف مان را نگیرند . تماس تلفنی برقرار شود و جواب تلفن را ندهند . این ها در این بستر نخواهند بود . از حضرت عالی می خواهم که با تدبیر خودتان در شورای اداری به آنها متذکر شوید و بفرمایید که وظیفه شان هست که جواب گوی مردم باشند و بنده به عنوان نوکر مردم و خادم مردم این مردم از بنده انتظار دارند که یک سری گزارشات را به آنها بدهم و آنها این گزارشات را باید به حقیر فقیر بدهند . یک مقداری تذکر و تنبه باید شامل حال این عزیزان شود .
این بانوی عظمای جلیل القدری که همه ی هستی شان را به آدم و عالم سپرد تا موجب عزت و صلابت شود . وصایای این بانوی کریمه را شنیدید از فرمایشات سخنران قبل از خطبه مان . آن لحظه ای که وجود نازنین نبی مکرم اسلام (ص) در صدد غسل دادن این بانوی فرهیخته بود پیرو فرمایش ایشان برآمد جناب جبرئیل بر پیامبر (ص) نازل می شود . و می فرماید که خداوند متعال سلام رسانده و به خاطر این ارائه ی ثروت و امکانات شان کفنی داده اند تا بر قامت رعنای این بانوی جلیله ایجاد شود و آن ردایی که از سوی نبی مکرم اسلام (ص) بر ایشان بار شد و در دل خاک قرار گرفت تا زنده بماند . می خواهم عرض کنم یا رسول الله (ص) درست است که امشب شب ارتحال این بانوی جلیله ، عفیفه ، با کرامت و کریمه برای شما بسی تلخ و سخت و دشوار بوده . شخصیتی را از دست داده اید که اولین کسی بود که به شما اقتدا کرده . حامی شما بوده . پشت شما بوده و در کنار شما بوده ولی چه با شرافت و چه با عزت مشایعت گردید . نبودید در همان لحظه ی مشایعت فرزند دلبندش حضرت فاطمه زهرا (س) . ایشان هم غریب اند . ایشان هم به حالت حزن و غم تشییع شدند . آن لحظه ای که وصیت می کند علی (ع) جان غسلنی ………………. یا رسول الله (ص) ، یا حضرت خدیجه (س) جای تان خالی بود آن لحظه ای که مولای مان ، مولای مظلوم مان ، صاحب ماه رمضان مان ، علی (ع) مان ، علی (ع) غریب مان وقتی داشت بدن شریف حضرت فاطمه زهرا (س) را غسل می داد دیدند بچه ها دارند گریه می کنند . حق مسلم بچه ها است چون طفل هستند و کودک هستند . حسنین (ع) و زینبین (س) دارند گریه می کنند . فرموده باشد بگو به بچه ها که آرام تر گریه کنند چون حضرت زهرا (س) وصیت کرده نا محرم ها متوجه نشوند چون شیطنت می کنند . حسین (ع) آرام شده . زینب (س) آرام شده . ام کلثوم آرام شده . یا حضرت خدیجه (س) جایت خالی بود دیدند حسن (ع) آرام نمی گیرد . این حسنی که ایام ولادتش هست و کریم اهل بیت است . حسن (ع) جان چرا شما آرام نمی گیرید ؟ فرمودند اگر آنها هم بودند آن لحظه در کوچه پس کوچه های مدینه می دیدند که آن نا نجیب چگونه سیلی به صورت مادرم زهرا (س) زد . اما غربت برای آن لحظه ای است که دیدند علی (ع) سر به دیوار گذاشته و دارد گریه می کند . علی (ع) شما توصیه به صبر می کردید . چرا شما دارید گریه می کنید ؟ فرمود چون دستانم اصابت کرد به دستان ورم کرده زهرا (س) …
2 thoughts on “از کجا زن بگیریم ؟”
  1. سلام..
    میگر از کجا زن بگیرم ..نعمت الله
    از کجا رزق بگیر از هبوبات
    پس باید کشت برداشتی باشه ..
    پس زن میخواهی یا هپوبات ..هر دو .تفکر کن .
    در کشت زر ….
    تا هبوبات هم نباشه کشت زر هم نیست.
    پس دانه هم دادم خانه هم دادم..
    دعای باران به وقت بخونید..

  2. سلام.
    فرشته محبوب خدا باش
    دعای باران بخوان ..چیزی قیر از کشت ندارید
    ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *