هـراز نـو: استاندار مازندران از نماز جمعه به عنوان کانون آگاهی بخشی، بیداری و پایگاه اصلی تحقق همدلی و همزبانی یاد کرد و گفت: نماز جمعه پشتوانه عظیم انقلاب و دژ محکم اسلام و یادگار همیشه جاوید امام خمینی(ره) است.
ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران امروز در اجلاسیه مشترک ائمه جمعه و فرمانداران مازندران با عنوان بررسی راهکارهای شعار سال 94، دولت و ملت، همدلی و هم زبانی، از نماز جمعه به عنوان کانون آگاهی بخشی و بیداری و پایگاه اصلی تحقق همدلی و همزبانی یاد کرد و گفت: نماز جمعه پشتوانه عظیم انقلاب و دژ محکم اسلام و یادگار همیشه جاوید امام خمینی(ره) است.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نماز جمعه دل ها را محکم و ایمان ها را قوی می کند، بیان داشت: وحدت بین دولت و ملت و همدلی و همزبانی آنان از اهداف مهم نامگذاری سال 94 از سوی مقام مقام معظم رهبری است و ائمه محترم جمعه با تبیین شعار سال و ارایه راهبردهای اصولی برای ایجاد این همدلی و همزبانی نقش محوری دارند.

استاندار مازندران تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری از همه‌ جریان های گوناگون سیاسی و شخصیت های متنفذ که دارای نفوذ کلمه هستند خواستند به مسؤولان، به دولت، به رییس جمهور کمک کنند امیدواریم این همدلی و همزبانی روز بروز در استان بیشتر شود.

وی سنگر امامت جمعه را بسیار پر اهمیت عنوان کرد و افزود: حکومت ما حکومت صالحان است و حضور مردم در اقامه نماز جمعه بیش از هر زمان و مکان دیگری احساس می شود.

استاندار مازندران گفت: نماز جمعه، بستری برای کمال انسان و مظهر بندگی خداوند است که موجب تقویت ایمان و بصیرت انسان خواهد شد.

وی با اشاره به این که اقامه نماز جمعه زمینه ساز تحکیم وحدت و انسجام بیشتر میان اقشار مختلف مردم به ویژه نسل های جوان و نوجوان شده است، ادامه داد: نماز وحدت آفرین جمعه، نماز وحدت و همبستگی است و باید با برگزاری با شکوه نماز جمعه دسیسه ها و ترفند ها و توطئه دشمنان را نقش بر آب کنیم.

فلاح با بیان این که دشمنان از صفوف نماز جمعه ملت ایران هراسان هستند، تصریح کرد: دشمنان همه توان خود را برای حضور کمرنگ ملت ایران در این پایگاه عبادی و سیاسی به کار گرفته است.

استاندار مازندران، پایگاه عبادی و سیاسی نماز جمعه را عامل خنثی شدن توطئه‌های دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه هر هفته با روشنگری و آگاهی بخشی مردم را نسبت به وضعیت کشور آگاه می کنند.

مقام عالی دولت در استان در ادامه به بیان انتظارات از ائمه جمعه پرداخت و گفت: تبیین عالمانه، صادقانه و خیر خواهانه مسائل مختلف کشور برای مردم و آگاهی بخشی به مردم در زمینه خدمات دولت، ترویج فرهنگ مشارکت و کمک به دولت برای رفع مشکلات، تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی با حمایت از سرمایه گذاران و اشتغال آفرینان ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با اسراف و تبذیر، تلاش برای افزایش آستانه تحمل و مدارا بین مردم و مسؤولان و ایجاد اعتماد و امید و تلاش برای پای بندی همگان به قانون و قانونمداری دولت و مردم از جمله انتظارات ما از ائمه محترم جمعه است.

فلاح با اشاره به در پیش بودن 24 خرداد گفت: در حوزه اقتصادی افزایش ضریب سهم بری مازندران از بودجه استانی و ملی، کاهش نرخ تورم و رشد اقتصادی، اجرای طرح نظام سلامت، ساماندهی طرح دریا، مبارزه جدی با تغییر کاربری اراضی، بررسی میدانی مشکلات شهرک های صنعتی استان و تهیه شناسنامه شهرک های صنعتی سراسر استان، پیگیری مستمر برای اختصاص بودجه و جذب اعتبارات برای تکمیل بزرگراه های مواصلاتی از جمله اقدامات و فعالیت های انجام شده است.

وی با بیان این که علیرغم همه تلاش ها، مشکلاتی وجود دارد که باید در سایه هم دلی و اهتمام بیشتر حل شود، افزود: در سال 93، 24 هزار شغل جدید در استان ایجاد شد که در امسال به 40 هزار باید افزایش یابد.

استاندار مازندران با اشاره به این که روند اتکای صرف به منابع باید جایش را به زمینه سازی برای سرمایه گذاری بیشتر و نقش آفرینی بخش خصوصی بدهد، بیان داشت: زمینه های فراوانی برای فعالیت بخش خصوصی نیاز است که باید تمهید شود.

فلاح با بیان این که زمینه سازی برای مشارکت مردم در امور و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در استان همواره در حال پیگیری است، خاطر نشان کرد: به فرمانداران در راستای تعامل با ائمه جمعه و هم افزایی با همه گروه های سیاسی همواره تاکید کردم. رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *