مدیر کمیته امداد آمل گفت: حدود ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال توسط حامیان طرح اکرام ایتام به حساب یتیمان این شهرستان واریز شده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل، رمضان علی‌پور با اشاره به طرح اکرام ایتام بیان کرد: حامیان نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) که به دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاسیس شد به دوم دسته حامیان حقیقی و حقوقی دسته‌‌بندی می‌شود.
وی طرح اکرام ایتام را از موفق‌ترین طرح‌های نهاد کمیته امداد دانست و افزود: بیشتر ایتام آملی در مدارس به عنوان دانش‌آموز و یا در دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عنوان دانشجو در حال تحصیل هستند که با توجه به عدم در اختیار داشتن سرپرست توجه جدی به آنها نیاز است.
علی‌پور تعداد ایتام تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل را ۵۸۰ یتیم دانست که هم‌اکنون از خدمات متنوع کمک هزینه تحصیلی، فرهنگی، درمانی و دیگر خدمات بهره می‌برند، گفت: میانگین پرداختی ماهانه به هر یتیم حدود ۱۱۰ هزار تومان است.
وی میانگین دریافتی از هر حامی طرح اکرام ایتام را ۳۱ هزار تومان دانست و اضافه کرد: ۶۳۰ میلیون ریال ماهانه از سوی حامیان به ایتام دانش‌آموز و دانشجو کمک‌رسانی می‌شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل در مورد میزان کمک حامیان به ایتام بیان کرد: حدود ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال توسط حامیان طرح اکرام ایتام به حساب یتیمان واریز شده است که این آمار از ابتدای سال گذشته تا ابتدای اسفند را شامل می‌شود.
علی‌پور گفت: در مجموع 2 هزار و 36 حامی در این شهرستان حمایت از ایتام را عهده‌دار هستند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آمل با اشاره به نقش‌ حمایتی بزرگ حامیان در این نهاد ابراز کرد: از چند سال گذشته تاکنون با حمایت و همکاری حامیان در شهرستان آمل یتیم بدون سرپرست مشاهده نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *