36سال پیش در چنین روزهای (عید قربان) شهید بهروز غلامی به لقا الله پیوست.
نام شهید : بهروز غلامي
نام پدر : حسن
تاريخ تولد : 5 تير سال 1339
محل تولد : مازندران ، شهرستان آمل ، روستاي پاشاكلا دشت سر
محل شهادت: روبروی  شهربانی آمل
روز شهادت : عیدقربان 1357
اين شهيد بزرگوار دوران ابتدايي اول و دوم را در دبستان زادگاهش (روستای پاشاکلادشت سر) تحصیل نمود/ و بعدا به همراه خانواده اش به لاريجان آمل عزيمت نمود و ادامه تحصيلاتش تا سال اول راهنمایی در لاريجان بود/  تحصيلات پایانی را در آمل و در مدرسه طالب آملي گذراند.
وی علاقه شديد به صنعت برق و الكترونيك او را در سال 1355 راهي تهران نمود ( آموزشكده افشاريان ) . پس از اشراف كامل بر تعميرات راديو و تلويزيون در خيابان ناظم الاطبا در شركتي ايراني ژاپني مشغول بكار گرديد. در همان سالها بود که  با انقلاب اسلامی آشنا گردید و در جلسات سياسي بازاريان تهران شركت مي کرد ،اعلاميه هاي حضرت امام توسط خ بهروز  به آمل منتقل مي شد .
وی پس از شركت در تظاهرات تهران در آبان ماه 1357 به آمل بازگشت و در ساعت 11.30 هفدهم آّبان در حالی که مادرش مانع رفتن بهروز به تظاهرات  شد با آگاهی کامل به صفوف تظاهرات کنندگان پیوست و در حين آتش زدن كوكتل مولوتوف در جلوي شهرباني آمل از ناحيه  سینه ، قلب پاکش مورد اصابت گلوله مستقیم قرار گرفت و به شهادت رسید .
پيكر مطهر او در غروب پنج شنبه و همزمان با عيد قربان درزادگاهش به خاك سپرده شد.بهروز غلامی از اولین شهدای انقلاب اسلامی در شهر آمل و اولین شهید روستای پاشاکلادشت سر میباشد.
امیر کردی هراز نیوز
بهروزغلامی 01 (1) بهروزغلامی بهروزغلامی بهروزغلامی
18 thoughts on “شهید بهروز غلامي،شهید عیدقربان 1357”
  1. روحشان شاد و یادشان گرامی باد وامیدوارم دنباله رو راه ان عزیزان باشیم و همچنین با تشکر از شما اقای کردی که همواره در زنده نگه داشتن یاد این عزیزان کوشا هستین موفق باشین

  2. سلام ،خدا قرین رحمت ات کند ،مطمئن باش اگر نزدیکانت خطایی کردند ما به نام شهید نمی نویسم

  3. شهید بهروز عزیز روزشهادتت مبارک باد
    راهت پر رهرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *