سازمان بین المللی توسعه و همکاری های اقتصادی (OECD) به عنوان نخستین موسسه اروپایی روز دوشنبه اعلام کرد که منطقه یورو با تداوم رکود اقتصادی مواجه خواهد بود.

پیر کارلو پادوآن؛ معاون دبیرکل سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی گفت: «ما در دوران سختی به سر می بریم. به باور من ما می توانیم این دوران را شرایط بحرانی تعریف کنیم. موقعیت منطقه یورو به سرعت رو به وخامت بوده و دامنه سرایت آن در حال گسترش است.»

وی ادامه داد: «سیاست، تابعی از این منحفی شده است، نه تنها در منطقه یورو که در ایالات متحده آمریکا هم همین طور است. بنابراین ما فکر می کنیم که اقدامی قاطع و سریع برای جلوگیری از بدترشدن شرایط نیاز است. با این حال ما می خواهیم بگوییم که چنین اقداماتی می تواند صورت گیرد و وضعیت می تواند بسیار بهتر شود.»

موسسه اعتبار سنجی مودی نیز در تازه ترین گزارش خود خبر از شدیدتر شدن بحران مالی در منطقه یورو داد و اعلام کرد که بدهی های خارجی چشم انداز مطلوبی را پیش روی کشورهای عضو این منطقه قرار نداده اند.

از سویی دیگر کریستن نویه، رئیس بانک مرکزی فرانسه در یک نشست خبری گفت: «درباره این پرسش که امکان تفکیک اقتصادی منطقه یورو وجود دارد یا نه، من فکر می کنم که هیچ دلیلی برای این امر وجود ندارد و برنامه ای هم برای آن در دست نیست. این مساله کاملا خارج از موضوع است.»

آقای نویه به عنوان عضوی از بانک مرکزی اتحادیه اروپا تاکید کرد که خطر فروپاشی اقتصاد منطقه یورو مطرح نیست.

2 thoughts on “چشم انداز اقتصادی منطقه یورو نامطلوب است”
  1. با سلام و خسته نباشید
    به عنوان یه مشتری ثابت مطالب بین المللیتون پیشنهاد می کنم خبرهای بیشتری از جنبش وال استریت کار کنید مثلا مطالب وبلاگ ها و یا صفحات فیسبوک معترضین آمریکایی رو ترجمه و منتشر کنید.
    فکر می کنم خیلی طرفدار داشته باشه. در ضمن تو سایت های استانی هم تجربه نشده. موفق باشید

  2. سلام از نظر شما سپاسگزاریم
    لطفا اگر منابعی معتبر در این زمینه دارید به ما معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *