مركز اسناد و كتابخانه ملي مازندران با حضور دكتر صالحي اميري، مشاور رييس جمهور و رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي كشور و ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران افتتاح شد.

هراز نیوز ، رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي كشور در مراسم افتتاح اين مركز با اشاره به اینکه جامعه ایران با تمام فرهنگ غنی نیازمند بازگشت به معنویت، اخلاق و فرهنگ دارد، افزود: بر این باوریم غفلت از حوزه فرهنگی مجموعه‌ای از چالش‌ها را برای کشور ایجاد کرد.
صالحی امیری فرهنگ را بن مایه فضیلت‌های اخلاقی جامعه دانست و گفت: بدون فرهنگ هیچ جامعه‌ای توسعه نمی‌یابد.
صالحی امیری با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی استان خاطر نشان کرد: افتخار مازندران درخشش علویان است اما این منابع معنوی در پی ‌گمنامی است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت فرهنگ معنوی مازندران باید در اسلام برجسته شود، افزود: ظرفیت فرهنگی مازندران باید در سطح ملی بدرخشد.
صالحی امیری میراث‌داری فرهنگی را رسالت خود دانست و یادآور شد: به‌دور از همه مناقشات سیاسی باید میراث فرهنگی کشور را به آیندگان منتقل کنیم.
وی به اسناد موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور اشاره کرد و گفت: 733 جلد از اسناد ناصرالدین شاه به ما منتقل شد که مجموعه عظیمی از حکومتداری است.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با اشاره به اینکه اگر مدیران ما همان اسناد موجود حکومت‌داری گذشتگان را مرور کنند بسیاری از چالش‌های مدیریتی کشور حل می‌شود، تصریح کرد: بخش از اسناد موجود متعلق به قوه قضائیه است که برای نداشتن تصدیق دوچرخه سواری به مراجع قانونی منتقل می‌شدند.
وی افزود: این پرونده‌ها و اسناد نشان می‌دهد ایران دارای قدمت فرهنگی و تاریخی است.
صالحی امیری با تاکید بر بازتولید شدن فرهنگ غنی کشور و انتقال آن به نسل آینده جامعه، اظهار داشت: بخش از اسناد موجود متعلق به همکاری درونی روحانیت با حاکمیت عهد صفویه است.
سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران نيز در اين مراسم گفت: بیش از یک میلیون سند تاریخی و چهار هزار جلد کتاب در مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران جمع‌آوری شده است.
محمدنژاد اسناد فرهنگی موجود در کشور را هویت و شناسنامه تاریخی کشور عنوان کرد و یادآور شد: رسالت ما صیانت از میراث فرهنگی و انتقال آن به آیندگان است.
وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون سند تاریخی و چهار هزار جلد کتاب در مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: مازندرانی فرهنگی ساز است و عالم تشیع مدیون مردم این استان هستند.
سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران با بیان اینکه با وجود فضلا و فرهیختگان علمی و فرهنگی، وجود مرکز اسناد برای استان ضروری بود، خاطرنشان کرد: ما به عنوان مخزن بانک مرکزی اسناد را جمع کردیم هرچند عمده این اسناد در دست مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *