نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی درباره علت تحقیق و تفحص از بانک مسکن توسط مجلس گفت: اگر دلایل بانک مسکن به سئوال‌های مطرح شده نمایندگان قانع کننده نبود مسئولان بانک به سازمان قضایی و بازرسی معرفی می‌شوند.

سید هادی حسینی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در مازندران با گرامی‌داشت یاد و خاطره جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران اظهار داشت: فارس مازندران را با جابر معافی می‌شناسم و در دهه 80 که در تربیت بدنی مازندران بودم با معافی در عرصه رسانه آشنا شدم.

وی بیان داشت: معافی جوان با ظرفیت و فرهیخته و اهل قلم بود و خیلی مدعی نبود و با اینکه در بین دوستان همطراز خودش می‌درخشید در کارش ادعایی نداشت.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه به آخرین پیگیری‌های انجام شده درباره تحقیق و تفحص از بانک مسکن نیز اشاره کرد و گفت: دلیل مطرح کردن تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مسکن نابسامانی حاکم بر فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن بود.‌

 

وی اضافه کرد: بخشی از دلیل مطرح کردن تحقیق و تفحص از بانک مسکن در حوزه منابع انسانی و نحوه توزیع منابع در استان‌های مختلف کشور بود.

 

این مسئول بیان داشت: در حوزه سرمایه‌گذاری بانک رفتار مناسبی با سرمایه‌گذاران نداشت و در این زمینه جلساتی برگزار شد و بانک مسکن گزارشی را در اختیار هیئت رئیسه قرار داد که این گزارش در ابتدای امر باید به دست من می‌رسید.

 

حسینی اضافه کرد: بانک نامه‌ای به هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی فرستاد و دو گزارش در این ارتباط ارائه دهد و اگر قانع کننده بود موضوع حل می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در اواخر دولت گذشته برای برخی سرمایه‌گذران توسط بانک به وجود آمد، گفت: بانک مسکن به دلیل عملکرد نامناسب هشت شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری مسکن را به مرز ورشکستی رساند و این شرکت‌ها در ایام عید با مشکلات جدی روبرو بودند.

 

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجموعه مدیریتی بانک مسکن نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد.

 

وی اضافه کرد: پس از رسیدگی مشخص شد که بانک تخلفاتی در این حوزه داشت و بسیاری اطلاعاتی مبنی بر تخلف بانک مسکن مطرح کردند.

 

حسینی بیان داشت: اگر بانک در نامه‌ای که به هیئت رئیسه نوشت دلائل قانع کننده‌ای نداشته باشد مسئولان بانک را به دستگاه قضایی و نظارتی معرفی می‌کنیم.فارس

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *