یادواره 33 شهید گمنام شهرستان آمل و شهدای پایگاه مقاومت بسیج علامه جوادی آملی با حضور حجت الاسلام حاج سید حبیب الله حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران کشور ، عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران مازندران ، دکترمحمد محمد پور عمران رییس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران ، سید جعفر رسولی سرپرست فرمانداری ویژه آمل ،حجت الاسلام بابایی معاون حوزه ریاست قوه قضاییه ، طالبی دادستان آمل ، سیفیان رییس بنیاد شهید و امور ایثا رگران آمل ، سرهنگ کرمی جانشین فرماندهی سپاه امل ، سید محمد حسنی بخشدار دشت سر ، آذر گشت عضو شورای اسلامی شهر آمل ، امینی رییس جهاد کشاورزی آمل ، دکتر طاهر نژاد از دادگستری استان مازندران ،  باقر خراسانی فرمانده حوزه امام علی ، مهندس معتمدی رییس اداره صنایع آمل و جمعی ا ز خانواده معظم شهدا ، ایثار گران و جانبازان و بسیجیان در تکیه مشایی برگزار شد .

 

حجه الاسلام حبیب الله حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید کل کشور شامگاه پنجشنبه 17 بهمن در یاواره 33 شهید گمنام شهرستان آمل و شهدای منطقه پایین بازار آمل اظهار داشت: انقلاب اسلامی در شرایطی به وقوع پیوست که با هیچ انقلابی در دنیا قابل مقایسه نیست.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید کل کشور در این یادواره که همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور خانواده های شهدا برگزار شد با ذکر رسالت حضرت موسی در قرآن کریم به عنوان نقطه عطفی برای عالم بشریت، به شرح تاریخچه انقلاب اسلامی ایران و تبعید امام خمینی (ره) پرداخت.

 

حجه الاسلام حسنی با تاکید بر اینکه رسالت حضرت موسی با بازگشت امام خمینی به ایران و پایه گذاری انقلاب اسلامی تحقق یافت، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی به وقوع پیوست که با هیچ انقلابی در دنیا قابل مقایسه نیست.

 

وی افزود :انقلاب ها یا حکومتی است یا مکتبی. انقلاب های حکومتی پس از رسیدن به اریکه قدرت به پایان می رسند اما انقلاب مکتبی به مانند احداث مسجدی هستند که پس از پایان ساخت، کار اصلی اغاز می شود. انقلاب مکتبی جمهوری اسلامی ایران بر این اساس کار خود را شروع کرد.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید کشور با اشاره به جنگ تحمیلی 8 سال دفاع مقدس گفت: تمام اتفاقاتی که در این چندین سال برای انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست برای هیچ کشوری در طی 200 یا 300 سال به وجود نیامد. تمام دسیسه ها و تهمت ها و فتنه هایی در این مدت از سوی دشمنان بر نظام جمهوری اسلامی وارد شد در جهت از بین بردن انقلاب اسلامی سرمایه گذاری شد.

 

وی همچنین با بیان قدرت و ارزش جمهوری اسلامی در منطقه اظهار کرد امروز تمام کشورهای منطقه به این باور رسیدند که خدا، اهل بیت و مردم سه نقطه اتکا جمهوری اسلامی هستند. وی افزود یادواره ها و مجالس تجلیل شهدا به منظور هماهنگی ما با شهدا و ارزش های آنان و راه درست انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 

در پایان حجه الاسلام حسنی با دعوت به حفظ اخلاق و ارزش های اسلامی درخانواده ها و نسل جوان جامعه تصریح کرد: خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران باید ادامه دهنده راه شهدا و با حسن اخلاق خود از مقبول ترین و محبوب ترین مردم جامعه باشند.

حمید هادی زاده

همچنین حمید هادیزاده فرمانده پایگاه آیت الله جوادی آملی ضمن خیرمقدم به خانواده های شهید و جانبازان و اشاره به اینکه براساس آمارموجود 5 شهید گمنام در حوزه استحفاظی این پایگاه ودر کل 33 شهید گمنام در شهرستان آمل هستند اظهار داشت :شهدا نیازی به برگزاری یادواره شهدا ندارند و این ما هستیم که به برگزاری چنین یادواره هایی نیاز داریم تا در راستای آن پیام شهدا را به ملت ایران به ویژه جوانان نسل جدید منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه فقط بنیاد شهید مسئول گرامیداشت خانواده های شهدا و بازگوکننده یاد و خاطره شهدا نیست بلکه همه مردم در قبال آنها مسئولند گفت: با استناد به وصیت نامه شهدا، ایشان ما را به پیروی از امام راحل و مقام معظم رهبری، احترام به پدرو مادر، نماز اول وقت، شرکت در راهپیمایی ها و انتخابات و حفظ حجاب دعوت کردند.

فرمانده پایگاه علامه جوادی آملی همچنین با ذکر اسامی شهدای منطقه پایین بازار، یاد و خاطره رزمندگان فعال پایگاه را نیز گرامیداشت.

علی هادی زاده

برنامه با تلاوت قران توسط علی هادیزاده از بسیجیان پایگاه علامه جوادی آملی و ترنم سرود ملی آغاز شد .

روزبه نصیری

روزبه نصیری جانشین پایگاه مقاومت بسیج علامه جوادی آملی اجرای این مراسم را برعهده داشت  .

گروه تواشیح سبحان

گروه تواشیح سبحان از بسیجیان پایگاه علامه جوادی برنامه همخوانی را در خصوص شهدا اجرا نمودند .

مرتضی خسروی

کربلایی مرتضی خسروی از مداحان شهیر شهرستان آمل ابتدا چند بیتی را به زبان محلی  و سپس به مداحی در خصوص شهدا پرداخت .

سعید میربابا

سعید میر بابا از همرزمان شهید طبرسی که به همراه جمعی از جهاد گران استان نهران در مراسم حاضر بود به ذکر خاطره ای از این سردار رشید اسلام پرداخت .

IMG_1488 IMG_1480 IMG_1474 IMG_1465 IMG_1458 IMG_1450 IMG_1429

IMG_1403

فائزه سلیمی، هراز نیوز

عکس : محمد لطفی ، سید مهدی حسینی

11 thoughts on “یادواره 33 شهید گمنام آمل برگزار شد +عکس”
  1. سلام چرا ما را لینک نمی کنید
    یزرگواری کنید ما را هم لینک کنید دیگه
    دمت گرم لینک کن
    sobheshaft.ir

  2. برنامه بسيار زيبا وباب دل شهدابرگزارشد.خداوندخيرتان دهد.التماس دعا.

  3. دست همه دست اندركاران يادواره دردنكنه.

    مجلس يادواره شهدا باحضور انبوهي ازجمعيت ازاقشارمختلف درتكيه مشايي با انسجام خاصي برگزارشد.مداحي برادرخسروي وسخنراني وتواشيح واجراي خوب برادرارزشي ام مهندس نصيري…مويدباشيد

  4. مراسم طوفاني برگزارشد..ممنونم برو بچه هاي پايگاه علامه جوادي آملي.اجرتون باشهداي گمنام شهر…

    شهيدگمنام سلام………..

    شهيدگمنام سلام……….

  5. سخني با خواص دارم. به وقت دلتنگي و اندوه و بروز قساوت دل، با رفتن به مقابر و بيت شهدا و تفكر در احوال آنان، روح خود را آرام و نفس را رام سازيد. در لحظه انجام كار خلاف، ببينيد آيا حرمت حضور و نظارت خداوند شما را از انجام آن باز مي‌دارد يا نه؟ به هر اندازه كه براي او حرمت قائل شويد، به همان اندازه در نزد او حرمت و اعتبار داريد. اگر مي‌خواهي بداني شأن تو نزد خدا چيست؟ نگه كن وقت انجام گنه شأن خدا را. اين محاسه‌اي است دقيق از براي آزمايش پيوسته نفس. خداي رحمان را به وقت بي‌نيازي آن طور بخوانيد كه از خواندن او به هنگام نيازمندي خجالت نكشيد.

    بسيارسپاسگذارم ازدست اندركاران يادواره شهداي گمنام وشهداي پايين بازار.خداوندبه همه شهداي عزيزمون رتبه هاي متعالي ترعنايت كنه.شهدارويادكنيدولو باذكريك صلوات..
    (الهم صل علي محمدوآل محمدوعجل فرجهم)

  6. بسم رب شهدا وصدیقین

    شهید گمنام سلام

    اینان مردانی هستند که حماسه آفریدند.
    اینان دلیر مردانی هستند
    که با سجودشان مخلصانه به سوی خداوند شتافتند.
    در خاکریزها خمیده راه می رفتند
    تا ما امروز با قامتی راست قدم برداریم.

    تا حالا فکر کردید شهید گمنام یعنی چی ؟
    تا حالا فکر کردید وقتی میگیم شهید گمنام ، چه حرفی داریم میزنیم؟

    وقتی مزار یه شهید گمنام می بینید به این فکر کردید که یک خانواده یه عزیزشون رو گم کردند؟
    وقتی مزار یه شهید گمنام رو می بینید به این فکر کردید که یه مادر، یه پدر، یه همسر، یه فرزند، یه عزیزی رو گم کردند؟
    وقتی مزار یه شهید گمنام رومی بینید به این فکر کردید که در این سالها که این شهید اینجا خوابیده یه خانواده در انتظار به سر میبرند؟

    می دونید چشم انتظاری یعنی چی؟
    می دونید سال ها گوش به زنگ بودن برای رسیدن یک خبر یعنی چی؟
    می دونید این همه شهید گمنامی که در سراسر ایران به خاک سپرده شدن یعنی چی؟

    وقتی میگیم شهید گمنام، یعنی یه خانواده، یه مادر، یه پدر، یه همسر، یه فرزند، سال هاست که چشم انتظاره… سال هاست منتظره یک خبره… سال هاست شب ها به امیدی میخوابه… سال هاست گوشه چشماش خیسه اشکه… سال هاست که درد دوری رو داره تحمل میکنه… سال هاست که چشم انتظاره ….

    وقتی میگی شهید گمنام یعنی یه عزیز گمشده….
    یعنی یه گمشده ای که سال هاست عده ای چشم انتظار خبری از اون عزیز هستن…

    و چقدر چشم انتظاری و درد دوری سخت و طاقت فرساست…

    اميدوارم مجلس شهداي گمنام باب دل شهدا برگزارشده باشه…التماس دعاي خير.

  7. شادی روح شهداصلوات.بسیجیان خداقوت.برنامه

    بسیارجاسوزبرگزارشد.خصوصا اجرای پرحزن برادرخوب وارزشی خودم کربلایی مرتضی خسروی

    که باز هم مثل سنوات قبل درمحضر شهداخوش درخشیدند.درجلسه با

    عده زیادی ازرفقا حضورداشتیم برنامه بسیار خوب و متنوعی بود خصوصا اجرای

    مهندس نصیری درآخر که دل مارو تیکه تیکه کرد.درود خدابر ادامه دهندگان

    راه امام وشهدا.به خدا هرکسی نیومد ضررکرد.چون عزیزان درپایگاه علامه

    جوادی برا یه عده شهدای غریب وگمنام برنامه گرفته بودند.نه پدری نه

    مادری نه برادری نه خواهری ولی بازهم خدابه نفس گرم کربلایی مرتضی

    که اسباب خیره گریه برشهدای گمنام رو فراهم کردند برکت

    بده.ازفرماندهی محترم پایگاه واعضای شوراو بسیجیان همیشه درصحنه

    پایگاه علامه جوادی وکسبه های محل و هیئت امنای تکیه مشایی

    وسایردوستان که فرهنگ شهادت رو احیا کردندممنونم.خداوندخیرتان

    دهد.انشاالله.

  8. یکسال که با بچه‌ها رفته بودیم راهیان نور، یکی از دوستان صمیمی‌م تو راه شلمچه بهم گفت، وقتی وارد شلمچه شدیم بیا باهم ذکر «خاک بر سرمون، کنن شهدا» بگیم، گفتم ذکر، بار و معنای خاص خودش را دارد و حالا چرا این ذکر؟، گفت، ما کجا و شهدا کجا؟ قول داده‌ بودیم که راهشان را ادامه بدهیم اما آنها از تمام دنیا گذشنتد و ما امروز… می گفت، شهدا رو فراموش کردیم و اسیر زرق و برق دنیا شدیم.
    بگذریم، بالاخره باهم روی خاک شلمچه دراز کشیدیم و به قول ایشون، نیم ساعتی ذکر گفتیم، انصافا خیلی چسبید.
    و اما تقریباْ از یکسال پیش، حاج احمد پاریاب فرمانده گردان شهادت همراه با کپسول اکسیژن و شاید چندین کیلو دارو، میهمان شهرمان شد؛ یک شب که با بچه‌ها رفته بودیم خدمتش‌تک و تنها نشسته بود. با بچه‌ها اینقدر گفت و خندید که گویا که رفیقاهای سابقش که برخیشون الان مسئولیت دارن و حال حوصله نشستن با جانبارهارو ندارن، اومدن به دیدارش.
    به ایشان گفتم، حاجی شب تو این آپارتمان تنها می مونی، اگر خدای‌ناکرده اتفاقی بیفته که نیاز به کمک داشته باشی چکار می‌کنی؟ خندید و گفت «بشه، چی‌میشه؟، فدا سر بچه‌ها».
    یکی از بچه‌ها گفت، حاجی مشکل دارو که نداری؟، گفت چرا؟، یک آمپول خوب قبلا می‌خریدم اما الان آلمان تحریم کرده است و مهم هم نیست نباید دل آقارو برنجانیم. ببینیم آقا چی‌میگه؟، امام حسین هم تو تحریم آب قرار گرفت اما دست از سر اسلام بر نداشت.
    می‌گفت، نمی‌دونم چرا بچه ها شهید شدند من نشدم، همت، دستواره…
    یک چای خوردیم داستان شلمچه رو برای حاجی تعریف کردم، خندید و گفت، ذکرتون صحیح بود، دمتون گرم.
    بهشون گفتم یه خاطره به ما بگو که یادمون نره، گفت، تو یکی از عملیات‌ها، همت پشت بیسیم بهم گفت، احمد بچه‌ها بگو برن رو مین راه رو باز کنند، با توجه به اینکه گردان شهادت هر از چندگاهی تقریباً همه نیروهاش غیر از فرمانده عوض می‌شد، یک نگاه به بچه‌ها انداختم، همشوم کم سن و سال بودند، بچه‌ها بلند شدند باهم خداحافظی کردن، یادمه یکشون، می‌گفت، بچه‌ها پوتین، ساعت، پیراهن، خودکار.. کی می خواد؟، اینها بخشیش برای بیت المال حیف تو آتیش بسوزه؛ به هم دیگه تعارف می‌کردن….
    اینها رو که می‌گفت، دید بچه‌ها دارن ناراحت می‌شن، بحث‌و عوض کرد و گفت، حالا خوش به حالتون که شماها می‌رید شلمچه ذکر می‌گید.
    گفتم، خوب شما هم عید امسال بیایید باهم بریم، گفت، چی‌ میگی؟ من شلمچه رو ببینم دیونه می‌شم.
    فکر کنم بیست روز از این دیدارمون نگذشته بود که این پیامک به گوشییم رسید؛«حاج احمد پاریاب شهید شد» که بهتر بود می‌نوشت«نوبت شهادت به فرمانده گردان رسید».
    حاجی رفت از بین ما، به آرزویش هم رسید اما سیاهی برای آن مسئولان و مدعیانی باقی‌ماند که فقط بعد از شهادت پابه‌رکاب شهید می‌شوند؟ و امروز که فرمانده گردان شهادت به خاک سپرده شد باید گفت، یاد آن ذکر شلمچه بخیر..التماس دعا.

  9. نصيحت هاي حضرت آقاي دولابي(ره)پيشكش به ارواح شهداي گمنام وشهداي منطقه پايين بازارآمل هميشه سرافراز..

    عارف بالله مرحوم میرزا اسماعیل دولابی پیش از وفات برای

    زندگی مومنانه ۱۵ دستورالعمل را ذکر می‌کند که به ترتیب در

    ذیل آورده شده است.

    مرحوم آقا میرزا اسماعیل دولابی پیش از وفات برای زندگی

    مومنانه ۱۵ دستورالعمل را ذکر می‌کند که به ترتیب در ذیل آورده

    شده است:

    ۱. هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان

    خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار

    داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته

    ی یار است.

    ۲.زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر

    بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال و…

    نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی

    می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.

    ۳.اگر غلام خانه‌زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود

    نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه

    بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن

    صاحبش را اذیت می کند. بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا
    .

    ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم.

    ۴. گذشته که گذشت و نیست، آینده هم که نیامده و نیست.

    غصه ها مال گذشته و آینده است. حالا که گذشته و آینده

    نیست، پس چه غصه ای؟ تنها حال موجود است که آن هم نه

    غصه دارد و نه قصه.

    ۵.موت را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر

    می شود. وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم

    می شود. آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این

    آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود. ذکر موت، دنیا را در

    نظر کوچک می کند و آخرت را بزرگ. حضرت امیر علیه السلام

    فرمود:یک ساعت دنیا را به همه ی آخرت نمی دهم. آمادگی

    باید داشت، نه عجله برای مردن.

    ۶.اگر دقّت کنید، فشار قبر و امثال آن در همین دنیاقابل

    مشاهده است؛ مثل بداخلاق که خود و دیگران را در فشار می

    گذارد.

    ۷.تربت، دفع بلا می‌کند و همه ی تب ها و طوفان ها و زلزله ها

    با یک سر سوزن از آن آرام می شود. مؤمن سرانجام تربت

    می‌شود. اگر یک مؤمن در شهری بخوابد، خداوند بلا را از آن

    شهر دور می‌کند.

    ۸.هر وقت غصه دار شدید، برای خودتان و برای همه مؤمنین و

    مؤمنات از زنده ها و مرده ها و آنهایی که بعدا خواهند آمد،

    استغفار کنید. غصه‌دار که می‌شوید، گویا بدنتان چین می‌خورد و

    استغفار که می‌کنید، این چین ها باز می شود.

    ۹. تا می گویم شما آدم خوبی هستید، شما می گویید خوبی

    از خودتان است و خودتان خوبید. خدا هم همین طور است. تا به

    خدا می گویید خدایا تو غفّاری، تو ستّاری، تو رحمانی و…خدا

    می فرماید خودت غفّاری، خودت ستّاری، خودت رحمانی و… .

    کار محبت همین است.

    ۱۰.با تکرار کردن کارهای خوب، عادت حاصل می شود. بعد

    عادت به عبادت منجر می شود. عبادت هم معرفت ایجاد می

    کند. بعد ملکات فاضله در فرد به وجود می آید و نهایتا به ولایت

    منجر می شود.

    ۱۱.خدا عبادت وعده ی بعد را نخواسته است؛ ولی ما روزی

    سال های بعد را هم می خواهیم، در حالی که معلوم نیست تا

    یک وعده ی بعد زنده باشیم.

    ۱۲. لبت را کنترل کن. ولو به تو سخت می گذرد، گله و شکوه

    نکن و از خدا خوبی بگو. حتّی به دروغ از خدا تعریف کن و این کار

    را ادامه بده تا کم کم بر تو معلوم شود که به راست ی خدا

    خوب خدایی است و آن وقت هم که به خیال خودت به دروغ از

    خدا تعریف می کردی، فی الواقع راست می گفتی و خدا خوب

    خدایی بود.

    ۱۳.ازهر چیز تعریف کردند، بگو مال خداست و کار خداست.

    نکند خدا را بپوشانی و آنرا به خودت یا به دیگران نسبت بدهی

    که ظلمی بزرگ تر از این نیست. اگر این نکته را رعایت کنی، از

    وادی امن سر در می آوری. هر وقت خواستی از کسی یا چیزی

    تعریف کنی، از ربت تعریف کن. بیا و از این تاریخ تصمیم بگیر

    حرفی نزنی مگر از او. هر زیبایی و خوبی که دیدی رب و

    پروردگارت را یاد کن، همانطور که امیرالمؤمنین علیه السلام در

    دعای دهه‌ی اول ذیحجه می فرماید: به عدد همه چیزهای عالم

    لا اله الا الله

    ۱۴.دل های مؤمنین که به هم وصل می‌شود، آب کُر است.

    وقتی به علــی علیه السّلام متّصل شد، به دریا وصل شده

    است…شخصِ تنها ، آب قلیل است و در تماس با نجاست

    نجس می شود ، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی شود ، بلکه

    متنجس را هم پاک می کند.”

    ۱۵.هر چه غیر خداست را از دل بیرون کن. لا اله الا الله در

    “الا”، تشدید را محکم ادا کن، تا اگر چیزی باقی مانده، از ریشه

    کنده شود و وجودت پاک شود. آن گاه “الله”را بگو همه ی دلت

    را تصرف کند…شادي روح عارف سالك صلوات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *