با حضور دکتر فاضل لاریجانی ویژه برنامه گرامیداشت شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن شهرستان آمل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی برگزار شد.

حجت الاسلام علی اصغری رییس دفتر فرهنگ اسلامی واحد آیت الله آملی در سخنانی حماسه اسلامی مردم آمل را از حادثه های کم نظیر انقلاب دانست و گفت: امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود از تنها شهری که نام آورده اند آمل بود و این عظمت کار مردم آمل را نشان می دهد.

مسوول کمیته انقلاب اسلامی در زمان واقعه ششم بهمن تصریح کرد: اکثر شهدای این حماسه از مردم هستند و این نشان دهنده مردمی بودن این حادثه میباشد.

اصغری با اشاره به شخصیت والای شهدای ششم بهمن تاکید کرد: بنده با خیلی از این شهدا خصوصاً چند شهید پاسدار مانوس بودم و گواهی میدهم که این شهدا از مخلص ترین بچه های ما بودند.

وی همچنین در ادامه چند خاطره از شهدای این واقعه و حضور پرشور و حماسی مردم که در خلق حماسه ششم بهمن نقش داشتند بیان کرد.   

2 thoughts on “مسوول کمیته انقلاب اسلامی در زمان واقعه ششم بهمن :گواهی میدهم که این شهدا از مخلص ترین بچه های ما بودند”
  1. 10بهمن سال57
    ایران، عزادار چهلمین روز شهدای تبریز بود. قم و مشهد، جهرم، اصفهان، بهبهان، تبریز، کاشان، ساوه، همدان، خوی، خرمشهر و یزد یکسره تعطیل بود و مردم برای شرکت در مجلس سوگواری در مساجد اجتماع کرده بودند. در یزد، مردم که به دعوت آیت الله صدوقی در مسجد روضه محمدیه اجتماع کرده بودند، بعد از سخنرانی ایشان دست به تظاهرات زدند و هنگام عبور از میدان پهلوی با پلیس درگیر شدند. در قم و جهرم نیز ماموران که نتوانسته بودند با گازهای اشک‌آور و ماشین‌های آبپاش مردم را متفرق کنند، دست به تیراندازی زدند. یزد، سه شهید و بیش از بیست مجروح داد. در اهواز، یک جوان شهید شد و در جهرم دختری 14 ساله به شهادت رسید.

  2. متشکر از لطفتون که اطلاع رسانی میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *