رحمانی امام جمعه آمل

هراز نیوز :حجت الاسلام محمد علی رحمانی امام جمعه  آمل در خطبه های جمعه این هفته با اشاره به چهار مقام عرفانی قلب ،صبر ،رضا و تسلیم گفت :اگر انسان در انجام واجبات و اجتناب از گناه و در ارتباط با خدا، کوشا باشد و در ابتلائات زندگي خود را نبازد، به مقامات والای معنوی و عرفانی دست مي‌يابد.

وی با اشاره به اینکه بالاترین مقام تسلیم می باشد بیان داشت :وقتى انسان تسلیم خداوند متعال باشد، در مقابل بارى تعالى صفر; یعنى محو خداوند متعال خواهد بود. در این صورت اراده، گفتار و کردار او الاهى خواهد بود و چنین فردى هرگز از تنهایى وحشت و دل تنگى نکرده و روى گردانى مردم از او، اثرى نخواهد داشت.

رحمانی گفت :مقام تسلیم از مقام رضا نیز بالاتر است، از این رو ائمه علیهم السلام چیزى از خود ندارند; بلکه به فرمان خدا عمل مى کنند، به سوى او ارشاد و به گفتار او حکم مى نمایند.

امام جمعه آمل با تبریک فرا رسیدن ایام هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت رسول اکرم اسلام (ص) بیان داشت :حفظ وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان بهترین شیوه برای مبارزه با تفرقه افکنی و اختلاف اندازی دشمنان خواهد بود.

وی تصریح کرد :وحدت و يكپارچگى مسلمانان و لزوم اتحاد و اتفاق كلمه ميان ايشان بلكه ضرورت توحيد كلمه بر محور كلمه توحيد براى همه موحدان و خداپرستان روى زمين، از تعاليم و آموزشهاى اساسى آيين اسلام و از اصول فرهنگ قرآنى است.

رحمانی با بیان اینکه ادعای حقوق بشری استکبار جهانی دروغی بیش نیست تاکید کرد : امریکایی ها از حقوق کدام بشر می گویند مردم عراق ، افغانستان و فلسطین دارای حقوق نیستند انها اصلا بویی از انسانیت نبرده، اما می خواهند حاکم بر سرنوشت همه ملت های دنیا باشد.

وی با انتقاد از دوگانگی رفتار امریکایی ها در دفاع از حقوق بشر بیان داشت : آنها برای مرگ شارون قاتل صداها انسان بی گناه ابراز همدردی می کنند ولی از یک سو به وزیر خارجه ایران ایراد می گیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *