سید جعفر رسولی سرپرست فرمانداری ویژه آمل با تاکید بر اهمیت تعریض جاده آمل _ چمستان از مسئولین راه و شهرسازی خواست تا هرچه سریعتر پروژه تعریض این جاده را از سر بگیرند و در صورت مواجهه با اراضی که به حریم قانونی جاده  تجاوز کردند، طرح دعوی کنند.

 

روز دوشنبه 23 دی ماه جلسه رسیدگی به پروژه نیمه تمام تعریض جاده آمل _ چمستان با حضور معاون اداره کل راه و شهرسازی استان، ، رئیس اداره راه و شهرسازی آمل، رئیس پلیس راه آمل _ چمستان، بخشدار آمل، اعضای شورای شهر و نماینده شرکت کاله در دفتر فرمانداری ویژه آمل برگزار شد.IMAG1402

 

علی اکبر ییلاقی معاون اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اقداماتی که تاکنون صورت گرفته، تصریح کرد به دلیل عدم تقصیص اعتبار کافی، ادامه کار تعریض جاده آمل _ چمستان با مشکل مواجه شد. ییلاقی گفت درابتدا برای تعریض این جاده به طول 42 کیلومتر 30 میلیارد تومان مصوب و پروژه عملیاتی شد. اما در 2 سال اخیر به دلیل مشکلات مالی موجود فقط 35 درصد از پروژه به انجام رسید. سال گذشته نیز برای تکمیل پروژه مذکور  20 میلیارد تومان مصوب شد که فقط 12 درصد آن تقصیص یافت. هممچنین از آغاز سال 92 تاکنون 700 میلیون تومان برای تعریض این جاده در اختیار ما قرارگرفت که البته این مبلغ درمقایسه با هزینه های پیش رو بسیار ناچیز است.

 

وی همچنین افزود علاوه بر کمبود اعتبار مالی که عمده ترین مشکل ماست، وجود لوله های آب و فاضلاب، فیبرهای نوری و اراضی تحت تصرف مالک از جمله موانعی هستند که ادامه کار را با مشکل مواجه می کنند. البته با همکاری اداره آب و فاضلاب می توان بخشی از آن ها را برطرف کرد.

 

در ادامه جلسه، شهرداری اعلام کرد درجهت پیشبرد سریعتر پروژه تعریض جاده آمل _ چمستان ، مسئولیت زیرسازی و آسفالت  این جاده را از پایان محدوده شهر تا روستای شیرکاج، نرسیده به بیمارستان امام علی (ع) و شرکت کاله نیز ساخت پل مجاور بیمارستان را به عهده می گیرد.

 

گفتنی است جلسات متعددی پیرامون حل مشکلات تعریض جاده آمل _ چمستان برگزار شد اما تاکنون به نتیجه قطعی نرسیدند. همچنین رئیس بیمارستان امام علی (ع) نیز طی جلسه ای با حضور فرماندار، بخشدار، اعضای شورای شهر از مسئولین مربوطه خواست تا هرچه سریع تر اقدامات لازم درجهت پایان پروژه انجام گیرد.

 

لازم به ذکر است، با وجود تاکید فرمانداربر پیگیری بیشتر مشکلات و رفع موانع پیش رو، جلسه امروز نیز بی نتیجه ماند
فائزه سلیمی هرازنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *