هرازنیوز:” پزشکی هسته ای حتی در بین پزشکان نیز غریبه است” دکتر مرتضی بحری موسس دومین مرکز پزشکی هسته ای آمل در مراسم افتتاح این مرکز با اشاره به این نکته گفت، هرچند عمر مطالعات پزشکی هسته ای درجهان 60 سال است وعمر چهل ساله این مطالعات در ایران نشان می دهد که کشورما نسبت به سایرین پیشرو بوده است، بسیاری از مردم علی الخصوص پزشکان در دوران تحصیلات عمومی از این علم اطلاع چندانی ندارند.


 مرکز پزشکی هسته ای آمل ساعت 16 عصر پنجشنبه 19 دی ماه با حضور دکتر مجد رئیس نظام پزشکی آمل، دکتر قاسمی رئیس شبکه بهداشت و درمان، شعبانی معاون فرماندار و آذرگشت عضو شورای شهر، مهندس تورنگ و مریم پروین از اعضای سابق شورای شهر و فعالین اجتماعی افتتاح و پذیرای میهمانان و بازدید کنندگان شد.


این مرکز که از مجهترین امکانات پزشکی هسته ای برخوردار می باشد، به همت دکتر مرتضی بحری به صورت خصوصی تاسیس شد. کل مجموعه از سه بخش تشکیل شده و عمده ترین آن مربوط به تصویربرداری هسته ای، بخش درمانی و بخش پیگیری و بررسی پاسخ به درمان می باشد. اتاق انتظار،اتاق معاینه اولیه، اتاق سنجش تراکم استخوان، جدیدترین دستگاه دوسر برای تصویر برداری با حداکثر سرعت، اتاق انتظار مجزا برای بیماران پس از تزریق دارو، اتاق تهیه دارو، دستگاه شوک برای تست ورزش، دستگاه تست ورزش، دستگاه فشارخون اضافی،تخت ریکاوری، سیستم بی سیم نوارقلب، محوطه بیرونی برای استراحت بیماران، انبار پسماند و دو ورودی مجزا و هم سطح برای حمل بیماران از جمله امکانات پیشرفته این مرکز می باشد که براساس جدیدترین مطالعات پزشکی روز دنیا تهیه شده است.


همچنین از اقدامات پزشکی این مرکز می توان به تشخیص تیروئید و سرطان های مربوط به آن، درمان دردهای استخوانی ناشی از سرطان مغز استخوان، اسکن قلب جهت تشخیص میزان آسیب های ناشی از حملات قلبی، اسکن استخوان جهت تشخیص سرطان پستان، پروستات و ریه، اسکن کلیه، مجاری اشکی، خونریزی گوارشی، مجاری صفاوی و کبد اشاره کرد.

دکتر مجد رئیس نظام پزشکی آمل در ادامه بازدید از مرکز پزشکی هسته ای، با قدردانی از حضور میهمانان، پزشکان، معاون فرماندار، فعالان اجتماعی در مراسم افتتاحیه، تصریح کرد :دکتر بحری با وجود اینکه با مدرک تخصص پزشکی هسته ای از دانشگاه بین المللی فیلیپین فارغ والتحصیل شد و معاونت بیمارستان بین المللی ایرانیان در دوبی را به  عهده داشت، در آنجا احساس غربت می کرد و به دلیل تعلق خاطری که به شهر و همشهریانش داشت، برای خدمت رسانی به آمل بازگشت.

دکتر مجد همچنین افزود، باوجود اینکه در پی فشارهای ناشی از تحریم و افزایش قیمت دلار، هزینه ساخت چنین مرکزی بسیار بالاست، دکتر بحری شهامت به خرج داد و این مرکز را تاسیس کرد. من به پاس این جرات و شهامت از همه پزشکان وهمشهریان می خواهم از او حمایت کنند و بیماران برای درمان به این مرکز مراجعه و از امکانات پیشرفته ان استفاده کنند.


وی همچنین از دکتر بحری تقاضا کرد علاوه بر بیمه ایران با سایر بیمه ها از جمله بیمه تامین اجتماعی،بیمه خدمات درمانی و بیمه پزشک خانواده و… قرارداد ببندد تا این مرکز تنها متعلق به افراد خاص نباشد  و همه مردم شهر بتوانند از امکانات این مجموعه برخوردار باشند.

فائزه سلیمی هراز نیوز

IMAG1161 IMAG1166 IMAG1198 IMAG1200 IMAG1204

3 thoughts on “مجهزترین مرکز پزشکی هسته ای آمل افتتاح شد+عکس”
  1. جناب آقای دکتر بحری عزیز صمیمانه برایتان آرزوی موفقیت دارم. انشااله که این اقدام خداپسندانه و جسورانه منشا خیر و برکت برای شهرمان باشد.

  2. تبریک.با ارزوی سلامتی وموفقیت روزافزون برای شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *