هرازنیوز به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران: طی مراسمی در دانشگاه شاهد تحت عنوان تقدیر دانشجویی از چهره های فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد و دانشجویان این دانشگاه از نادر طالب زاده به جهت برنامه موفق “راز”، مسعود دهنمکی به جهت کارگردانی پرمخاطب ترین فیلم تاریخ سینمای ایران، پرویز شیخ طادی به جهت کارگردانی فیلم شکارچی شنبه تقدیر کردند.

در این برنامه که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد برگزار شد نادر طالب زاده به همراه بازیگر نقش حضرت مسیح(ع) در فیلم بشارت منجی، تدوین گر فیلم حضرت ابراهیم به جمع دانشجویان آمد و مورد استقبال شدید دانشجویان قرار گرفت.

طالب زاده هنگامی که بنا شد برای دانشجویان سخن بگوید گفت: ما در دوران خاصی زندگی می‌کنیم و باید خدا را شاکر باشیم که در این زمان هستیم و حیات داریم. انتخاب زندگی در این دوران انتخاب ما نبود و خداوند اینطور مقدر کرده است که در این زمان بتوانیم در این کشور حضور بیابیم و در اتفاقی که سر منشا بسیاری از خیرات است شریک باشیم.

طالب زاده اظهار داشت: نکته اساسی این است که یک نفر در جامعه می‌تواند خیلی موثر باشد. کسی که محلی و منطقه ای فکر می‌کند بردی نخواهد داشت. باید همت کنیم و بزرگ فکر کنیم. اینکه مقام معظم رهبری فرمود “بصیرت در این جهت چراغ است” بسیار درست است. یعنی یک نگاهی به دور و افق را دیدن و تصویر کلی را دیدن.

نادر طالب زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی تاثیر وضعی در جهان داشته است، گفت: من اینطور فکر می کنم. من هر دو دوره قبل و بعد از انقلاب را دیده ام. برای دو منطقه هم هستم. هم ایران بودم و هم در آمریکا. خداوند به من این توفیق را داد که با انقلاب اسلامی بیدار شوم و متوجه اسلام شوم و تبلیغات سو و منفوری که غرب برای ایران به راه انداخت را از همان اول رصد کنم. چیزهایی که من می گویم شهودی است و از روی کتاب نیست و چیزهایی است که تجربه کرده ام. آنهایی که می لغزند کسانی هستند که یادگیری هایشان از کتاب بوده است و هیچ تمرینی هم نکرده اند.

مجری برنامه راز گفت: ما چون شاهد هستیم و شهود کردیم، پیام این انقلاب برای ما شیرین است و ما وقتی این تحول را که یک تحول واقعی است را می بینیم، کیف می‌کنیم. از سال 1979 به قبل جهان طور دیگری بود. از این تاریخ به بعد جهان بخاطر انقلاب اسلامی تغییر پیدا می‌کند. همین تحولات اخیری که با نام “وال استریت” شکل گرفته است مستقیم تاثیر گرفته از تحولاتی است که انقلاب اسلامی در جهان ایجاد کرده است.

طالب زاده افزود: اگر انقلاب اسلامی نبود، آنها حیله ای بکار نمی بردند تا “11 سپتامبر” را ایجاد کنند. امروز تمام مهندسین دانشگاه های آمریکایی تاکید می کنند که امکان نداشت که این ساختمان ها با برخورد هواپیما اینگونه منظم پایین بیایند. حتی اگر چهار هواپیما هم به این ساختمان ها می‌خورد امکان نداشت که این ساختمان‌ها فرو بریزند مگر اینکه با یک ترتیب منظم این کار صورت بگیرد و یک تخریب برنامه ریزی شده باشد.

وی با بیان اینکه پرداختن به جزئیات 11 سپتامبر الان و در این وقت ممکن نیست ولی این امری ثابت شده است که “11 سپتامبر” یک حیله بود تا آنها وارد منطقه شوند اظهار داشت: آنها وارد منطقه شدند و حضورشان ده سال طول کشید و آمریکا بدهکار شد. یکی از نمایندگان کنگره آمریکا در اینباره می گوید که بدهکاری آمریکا و بحران اقتصادی آمریکا بخاطر جنگی است که به راه افتاده است. این موضوع دو سه ماه پیش گفته شده بود و قبل از ماجرای وال استریت بود.

طالب زاده تاکید کرد: وال استریت بخاطر شروری آمریکا در منطقه است. بدهکاری که آمریکا در جنگ بالا آورده است بیش از یک تریلیون دلار است. نیمی از جنگ های آمریکا را شرکتهای خصوصی می گردانند. بحرانی که امریکا با آن درگیر است بخاطر سیاست شرور اسرائیل است که آمریکا را مجبور کرد که وارد منطقه شود و ایران را محاصره کند. خود اسرائیل هم جنگ 33 روزه با لبنان را آغاز کرد که اسرائیل در همان مرز متوقف شد و فهمید که نمی تواند در برابر ارتش شیعه مقاومت کند.

این چهره محبوب دانشجویان ادامه داد: بحران وال استریت پدیده ای است که تا بحال در آمریکا سابقه نداشته است. سابقه نداشته است که یک تظاهرات به 90 شهر آمریکا کشیده شود. در دهه 60 و 70 میلادی تظاهراتی در آمریکا بخاطر جنگ ویتنام صورت گرفت که من آن زمان در آمریکا حضور داشتم. هیچ وقت تظاهرات در آمریکا از یکجا و یک عده محدود در یک شهر کوچک فراتر نرفته بود. امروز مردم در خیابانها چادر زدند و دانشجو هم نیستند. آن زمان فقط دانشجوها بودند.

طالب زاده تاکید کرد: امروز اتفاق دیگری افتاده است. اولا دانشجو معترض نیست. دانشجویان هم هستند اما طبقه متوسط آمریکا است که در صحنه حضور دارد. طبقه ای که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند. در حال حاضر رسانه های آمریکا بطور کامل بحران وال استریت را پوشش نمی دهند. تنها دو شبکه هستند که فعالیت می کنند. یکی “پرس تی وی” و دیگری “راشا تودی” است. اگر شما این شبکه ها را رصد کنید خواهید دید که طبقه متوسط جامعه هستند که به خیابان‌ها آمده اند. حضور این طبقه متوسط برای آمریکا بسیار گران تمام شده است.

نادر طالب زاده گفت: شما سوالتان این است که چرا چند روز پیش رئیس جمهور آمریکا دستور داد که نیروهای نظامی از عراق خارج شوند. این حرکت برای چه بود؟ چون می دانند که بحران در کشورشان آمده است. اصلا با “وایت هوس” کار ندارند، با “وال استریت” کار داند. این است که بی سابقه است.

مجری برنامه راز تاکید کرد: هنوز مردم آمریکا نمی دانند که افسارشان در دست کیست و چه کسانی هستند که بر آنها حکومت می کنند. آنها فقط فهمیده اند که صاحبان قدرت در “وال استریت” هستند. این یک تحول است در جامعه آمریکا. مردم آمریکا چه دیده اند که اینگونه به خیابان ها ریخته اند. به قول خودشان انقلاب عربی. آنها دیدند و فهمیدند که به خیابان آمدن یعنی موفق شدن. آنها در خاورمیانه دیده اند که مردمی که به خیابان ها می آیند موفق می شوند تا خواسته خود را عملی کنند. ایستادگی مردم ایران باعث شده است که مردم ایران الگو شوند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم الگو می‌شویم.

وی ادامه داد: چند شب پیش داشتم یک میزگرد را از یک شبکه روسی مشاهد می کردم. در این میزگر یک خبرنگار روسی حضور داشت به همراه دو مهمان دیگر. یک خانم از پاریس که اصلا تو باغ نبود و می گفت اینهایی که تظاهرات کرده اند چرا می آیند در خیابان ها و بجایش بروند سر کار و کار کنند. یک استاد دانشگاه هم از دانشگاه کالیفرنیا بود که معلوم بود وضعش خوب است و حقوقش در جیبش است و راحت هم هست. اما شخصی که در پنسیلوانیا بود مردی 67 ساله، نویسنده و خبرنگار بود. شخصی که وقایع جنگ ویتنام را بخوبی در یاد داشت. او می گفت: من سالها است که وقایع آمریکا را رصد می کنم و مطمئنم وقایع اخیر آغاز یک انقلاب در آمریکا است.

وی تاکید کرد: اولین بار بود که من در یک تلویزیون خارجی می بینم که حرف از انقلاب در آمریکا زده شود. من بعد از آن هم چندین بار شنیدم که این اتفاق در اسرائیل و در بین صهیونیستها هم دارد پیش می آید. شما ببینید در این اوضاع و احوال تمام سیاستمدار های آمریکا مانده اند و فریز شده اند. هیچکس نمی‌داند و چه می خواهد شود. آنچه که مسلم است همه چیز دست خدا است. اینها تا یکسال پیش ما را تهدید می کرند. تا یکماه پیش تهدید می کردند. اخیرا هم تهدید کرده اند که می خواهند با به راه انداختن جنگ نظام آمریکا را نجات دهند.همه حواسها پرت است. آمریکا می خواهد با تراشیدن یک بهانه به ایران حمله کند. همین جریان ترور سفیر عربستان در آمریکا بهانه تراشیدن است برای حمله آمریکا به ایران.

نادر طالب زاده اظهار داشت: اکنون وضعیت جهان را ببینید. من واقعا لذت می برم وقتی می بینم که اولین خواسته انقلابیون داشتن حکومتی اسلامی و قوانین اسلامی است. تونس کشوری است که بشدت تحت تاثیر فرانسه است ولی می بینیم که آنها هم خواستار حکومتی اسلامی هستند. آمریکا بشدت خشمگین شده است و این تحول را بهار عربی نامید ولی این حرف اشتباه است و حرفی که آقا گفت درست است، “بیداری اسلامی”

آمریکا می گوید که 8 تریلیون دلار بدهکار است و این یک بحران اقتصادی است. آمریکا بخاطر درگیر شدن در جنگهای طولانی دچار این بحران اقتصادی شد. بدهکاری های آمریکا چندین برابر این رقم هایی است که می گویند ولی آنها این مساله را افشا نمی کنند. مردم آمریکا کار ندارند و برای همین مجبور هستند که در خانه بشینند. آنها می خواستند اعتراض کنند و بدنبال راهی بودند که اعتراضاتشان را علنی کنند. وقتی مردم آمریکا دیدند که در کشورهای عربی مردم به خیابان های می ریزند و به افرادی که نمایندگان غرب هستند اعتراض می کنند، روحیه گرفتند و به خیابانهای بورس آمریکا آمدند. شما می دانید که مرکز اقتصادی آمریکا نیویورک است و مرکز سیاسی آمریکا واشنگتن است. مردم به خیابانهای نیویورک آمدند و در مقابل بورس این کشور مشغول اعتراض شدند. این بی سابقه است که مردم آمریکا به خیابان ها بیایند و اعتراض کنند که این برگرفته است اعتراض مردم در میدان التحریر تونس است.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از شعارهایی که مردم آمریکا در اعتراضهایشان بیان می کنند این است که “آمریکا را پس خواهیم گرفت”. کشور آمریکا که آغاز شد مستعمره انگلیس بود و انقلاب کرد تا توانست به اینجا برسد و این شعار درستی است.

پس از پایان سخنرانی طالب زاده، وی به همراه بازیگر نقش حضرت مسیح، و تدوین گر فیلم حضرت ابراهیم در میان تشویق پرشور دانشجویان مورد استقبال قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *