وی بیان داشت : در حوزه ازدواج و تهیه جهیزیه، وقفی که در آن خانه‌های مسکونی ساخته شود و در اختیار جوانان قرار گیرد،وقف در حوزه پژوهش،وقفی در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی و درمان بیماران صعب‌العلاج نداریم و تقاضای من از خیران این است که در این  حوزه ها وارد شوند .

هراز نیوز: حجت الاسلام رسول علیخانی در نشست خبری با خبرنگاران آمل گفت :وقف يکي از برترين و پردوام ترين مظاهر احسان و نيکوکاري به مردم و خدمت به همنوعان و کمک به مصالح جامعه و تنظيم امور فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي است.

علیخانی با اشاره به اینکه مي‏توان به جرأت ادعا کرد که اگر اوقاف در مسير صحيح به راه انداخته شود و واقفان به راه معقول و درستي هدايت شوند بسياري از مشکلات جامعه حل مي‏شود تصریح کرد: کارنامه ‏ای درخشان وقف اين نويد را به ما مي‏دهد که از طريق گسترش موقوفات و هدايت آنها مي‏توان اکثر نيازها و ضروريات جامعه را تأمين کرد و سنگيني اين امر را از بيت ‏المال مسلمين برداشت يا لااقل از فشار آنها بر بودجه‏ ي کل کشور کاست.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه آمل اظهار داشت :با توجه به کارکردهاي مثبت وقف در جامعه ضروري است که از طريق تدوين يک سياست اصولي و برنامه‏ ريزي شده از سوي دولت به منظور شکوفايي فرهنگ وقف در جامعه، زمينه‏ هاي احياي اين سنت حسنه و نبوي را فراهم شود.

وی با اشاره به وسعت کارموقوفات در امل گفت :همکنون 472 موقوفه با 32هزار و 500 رقبه درامل وجود دارد که شامل 10 آرامستان، 134 تکیه، 13 حسینیه، پنج دارالقرآن، چهار زینبیه، هشت فاطمیه، دو حوزه علمیه،430 مسجد و یک مهدیه می شود .

علیخانی گفت :17 پروژه عمرانی در جوار بقاع متبرکه شهرستان با مساحت 19هزار و 470 مترمربع پیش‌بینی شده است.

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

MicrosoftInternetExplorer4

رییس اوقاف وامور خیریه شهرستان آمل با شاره به انواع نیات خیرین در وقف ابراز امیدواری کرد مردم امل در خصوص نیاز های جدید جامعه هم وقف انجام دهند .

وی بیان داشت : در حوزه ازدواج و تهیه جهیزیه، وقفی که در آن خانه‌های مسکونی ساخته شود و در اختیار جوانان قرار گیرد،وقف در حوزه پژوهش،وقفی در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی و درمان بیماران صعب‌العلاج نداریمو تقاضای من از خیران این است که در این حوزه ها وارد شوند .

علیخانی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب برای تربیت حافظان  قران  تصریح کرد: براساس مصوبه سازمان اوقاف باید شورای فرهنگ قرآنی در بقاع متبرکه شکل بگیرد تا براساس برنامه چهار ساله یک‌میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت و تحویل شود.

وی همچنین از راه اندازی قریب الوقوع مرکز تخصصی حفظ و تربیت حافظ قرآن در آمل خبر داد .

در این برنامه خبرنگاران از امامزاده ابراهیم(ع)،ابوالفضلی اوجی‌آباد و امامزاده عبدالله(ع) و بقعه ناصر الحق بازدید کردند و در انتهای این بازدید ونشست خبری   به افتخار خادمی بقاع متبرکه شهرستان آمل نائل آمدند.

 

2 thoughts on “در آمل چه وقف هایی نداریم”
  1. با سلام ، حاج آقا اگر صلاح میدانید موارد ذیل را هم اضافه بفرمایید:
    وقف در حوزه کارآفرینی، اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایجاد فضاهای فعالیت در روستاها به منظور بسته بندی محصولات کشاورزی و عرضه مستقیم از کشاورز به مصرف کننده، ایجاد فضاهای تفریحی و ورزشی جهت کاهش اوقات بیکاری و میل به اعتیاد در جوانان و …
    الحمدالله در سه دهه قبل واقفان کشور مشکلات اساسی در حوزه فرهنگی نظیر ساخت مسجد و در حوزه آموزشی نظیر ساخت مدرسه را حل نموده اند و الان بچه هایی که در مدارس و مساجد واقفین گرامی رشد یافته و به سن جوانی و تحصیلات عالیه رسیده اند نیازمند شدید به کار، امرار معاش و تفریح می باشند.
    عقیده راسخ بنده این است که تنها راه رفع مشکلات حال حاضر جوانان در حوزه های اشتغال و زندگی در شأن، ورود واقفین به حوزه های مزبور می باشد.

  2. جناب آقاي عليخاني به عنوان يك پيشنهاد از منابعي كه به لحاظ شرعي منعي نداشته باشد و يا با هدايت واقفان و هماهنگي شهرداري چند سرويس بهداشتي عمومي در برخي از معابر عمومي تاسيس كنيد كه مطمئنا موجبات طهارت و پاكيزگي خواهد بود . به ضرورت و اهميت آن بيشتر بينديشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *