هراز نیوز :رئیس اتاق اصناف آمل گفت: شهرداری و رسانه‌ها جلوی تبلیغات اصناف متخلف را بگیرد.

غلامرضا حمیدی در نامه‌ای به شهرداری و شورای اسلامی شهر آمل که رونوشت آن به خبرنگاران شهرستان ارسال شده است نسبت به تبلیغات اصناف و واحدهای متخلف کسبی در سطح شهر هشدار داده است.

حمیدی اشاره کرد: به منظور ساماندهی، حفظ و حراست و امنیتی شغلی صاحبان حرف و مشاغل در زمینه انتشارات و رعایت قوانین و مقررات و تامین کسب و کار و پذیرش و قبول سفارشات و آگهی‌های تبلیغاتی در رسانه‌های گروهی، موسسات تولید محصولات چند رسانه‌ای و یکنواخت اینگونه فعالیت‌ها نیازمند همت و تلاش دست اندرکاران در شهرهای استان مازندران است.

وی افزود: این امر موجب به بار نشستن قانون و کارآمدی آن مشهود است و بنابراین قبول و پذیرش هر گونه تبلیغات در تمامی زمینه‌ها صنوف داشتن پروانه کسب و در زمینه سایر مشاغل غیرصنفی داشتن ضوابط بازدارنده بوده که موجب جلوگیری از فعالیت عده‌ای که تبلیغات خلاف واقع و تاموزون را می‌کنند خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف آمل با تاکید بر اینکه اجابت دستگاه‌های دولتی و خصوصی و بهره‌گیری از قوانین موضوعه در جامعه صنفی حاکم می‌شود و قانونگذار در نظام صنفی در تبصره سه ماده 17 انتشار هر گونه اگهی تبلیغاتی به هر طریق توسط فرد صنفی فاقد پروانه کسب معتبر، ممنوع و متخلف را جریمه نقدی از یک میلیون ریال  تا 250میلیون ریال می‌کند.

وی افزود:رسانه‌های گروهی، چاپ‌ها، موسسات تولیدی محصولات چندرسانه‌ای مکلف‌اند قبل از قبول سفارش تولید یا نشر هر گونه آگهی تبلیغاتی یک نسخه پروانه کسب متقاضی را مطالبه کنند و در غیر اینصورت به جریمه نقدی موضوع این تبصره محکوم می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *