رييس انجمن پزشكي ورزشي ايران با بيان اينكه حدود 40 درصد صدمات ورزشي به ناحيه صورت وارد مي‌شود، عنوان كرد: شايع‌ترين عضو آسيب‌ديده در صورت بيني است.

دكتر داوود رضا شفاعت در مراسم افتتاحيه دومين كنگره‌ سراسري پزشكي ورزشي ايران اظهاركرد: اندام بيني به علت نقش محافظتي كه دارد و از وارد آمدن ضربه به چشم جلوگيري مي‌كند، به طور معمول آسيب بيشتري مي‌بيند.

وي اضافه كرد: بسياري از آسيب‌هاي ورزشي در ناحيه‌ صورت، سر و گردن اتفاق مي‌افتد كه از اين ميان بيشترين آسيب در ناحيه سر مربوط به آسيب‌هاي داخل جمجمه، آسيب‌هاي خارج از جمجمه‌اي و گوش است. از آسيب‌هاي ورزشي در گوش اصطلاح گوش گل‌كلمي يا همان شكستن غضروف لاله گوش در ميان كشتي‌گيران شايع است و به علت ضربه و كشش زياد ايجاد شده و ناشي از خونريزي زير غضروف گوشت است.

شفاعت در ادامه آسيب‌هاي ورزشي در گوش داخلي را بسيار نادر و خطرناك خواند و اظهاركرد: اين آسيب‌ها اغلب به علت اختلاف فشار در ورزش‌هاي آبي يا كوهنوردي مشاهده مي‌شود.

رييس انجمن پزشكي ورزشي ايران آموزش مناسب و علمي را ركن اصلي اقدامات پزشكي دانست و گفت: برخورداري از توان علمي مطلوب پزشكان ورزشي موجب كاهش صدمات ورزشي است ضمن آن كه پيشگيري از آسيب‌ها را نبايد فراموش كرد. استفاده از وسائل و تجهيزات استاندارد مي‌تواند در جلوگيري از بروز حوادث و صدمات ناشي از ورزش مفيد و فايده واقع شود.

3 thoughts on “بيشترين صدمات ورزشي به كدام ناحيه بدن وارد مي شود؟”
  1. به نظر من به خاطر همینه که جراحی بینی بالاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *