هرازنیوز: رئیس اداره نظارت راه و ترابری مازندران از تامین 5.5 میلیارد تومان اعتبار برای محور نور ـ چمستان ـ آمل در سال جاری خبر داد.
سید محمد نظری بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت و مشکلات تاخیر پروژه محور نور ـ چمستان ـ آمل اظهار داشت: تعریض و چهاربانده کردن این محور از سال 86 استارت خورد و باید تا 89 به اتمام برسد ولی توسعه زمانی با اختصاص اعتبارات همخوانی نداشت.
وی خاطرنشان کرد: مبلغ قرارداد حدود 14 میلیارد تومان بوده که تا پایان سال گذشته فقط 5 میلیارد و 800 میلیون تومان تخصیص داده شد.
رئیس اداره نظارت راه و ترابری مازندران تصریح کرد: با توجه به تعداد ابنیه موجود در این محور، هزینه برآورد شده راهسازی با مناطق مشابه دیده شد که تعدد ابنیه این هزینه‌ها را بسیار بالا برد.
نظری با بیان اینکه با همه مشکلات موجود این پروژه به این مقطع رسید افزود: امسال این پروژه 5 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار دارد که تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون تومان اختصاص یافت و پیمانکاران باید تسریع داشته تا اعتبارات جذب شود.

* پیمانکاران با توانمندی بالا نیاز پروژه‌ها است
رئیس اداره نظارت راه و ترابری مازندران با اشاره به اینکه پیمانکاران با ظرفیت موجود پاسخگوی نیاز ما نیست، تصریح کرد: بنابراین به مشاور توصیه شد هزینه باقیمانده پروژه با ابنیه برآورد و یک جا به یک پیمانکار مقتدر واگذار شود.
وی از اعلام آمادگی پنج پیمانکار با توانمندی تا 15 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در حال بررسی وضعیت و صحت توانمندی آنها هستیم و تا هفته آینده پیمانکار جدید ورود پیدا می‌کند.
نظری تصریح کرد: همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، گاز، برق و مخابرات در تسریع پروژه ضروری است، همچنین منابع طبیعی و اوقاف نیز باید مساعدت لازم را کنند.
رئیس اداره نظارت راه و ترابری مازندران یکی از دلایل تاخیر پروژه‌ها در غرب مازندران را تامین مصالح دانست و گفت: در تامین مصالح در غرب مازندران با مشکل اساسی مواجه هستیم و دستگاه‌ها نیز همکاری لازم را ندارند.
وی در ادامه از فرصت محدود پیمانکاران در تسریع کار خبر داد و افزود: پایان مهر آخرین فرصت پیمانکاران فعلی است اگر چنانچه اقدام عاجل نکنند پیمانکاران جدید وارد کار می‌شوند.
نظری متذکر شد: اگر پیمانکاری صورت وضعیت تائید شده را زودتر بیاورد تا 50 درصد از کار انجام نشده را پیش‌پرداخت می‌کنیم تا تشویقی باشد در تسریع پروژه و یک مسابقه و رقابت برای پایان کار پروژه صورت گیرد.
رئیس اداره نظارت راه و ترابری مازندران درپایان از بازدید دو بار در هفته توسط ناظران از این محور خبر داد.
منبع فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *