فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از جرائم سازمان‌یافته در فضای مجازی و در قالب فناوری‌های روز دنیا اتفاق می‌افتد گفت: در فضای مجازی هم باید گشت امنیت داشته باشیم.

خبرگزاری فارس: لزوم گشت امنیت در فضای مجازی

هراز ، مسعود جعفری‌نسب پیش‌ازظهر امروز در همایش تخصصی پلیس فتا با حضور فعالان فضای مجازی در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی هر روز موفقیت‌های بسیاری را کسب می‌کند.

وی با بیان اینکه در مقابل موفقیت‌هایی که به دست آوردیم، هزینه‌های سنگین هم پرداخت کردیم، متذکر شد: انسان برای برطرف کردن نیازمندی‌ها در زندگی اجتماعی می‌کوشد.

این مسئول با اشاره به اینکه دنیای امروز با دنیای 100 سال قبل، تفاوت دارد، گفت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که عصر ارتباطات است.

جعفری‌نسب با بیان اینکه در دنیای امروز، هیچ نقطه‌ای وجود ندارد که پوشش داشته باشد، افزود: هیچ نقطه‌ای نمی‌تواند از چشم فناوری و ارتباطات مدرن دنیای امروز، پنهان باشد.

وی با اشاره به اینکه مانند گشت امنیت در شهرها، در فضای مجازی هم باید گشت امنیت داشته باشیم، ادامه داد: بسیاری از جرائم سازمان‌یافته در فضای مجازی و در قالب فناوری‌های روز دنیا اتفاق می‌افتد.

جعفری‌نسب با بیان اینکه در گذشته تمام این فضا در دست دشمن بود و بهره می‌برد و مردم و نظام را از طریق اینترنت، به چالش می‌کشاند، اظهار داشت: فضا در کشور به گونه دیگری بود اما دشمن در اینترنت به گونه دیگری نشان می‌داد.

وی با اشاره به اینکه بسیار زود توانستیم فضای مجازی را از فضای تهدید به فرصت تبدیل کنیم، گفت: اینترنت هم فرصت و هم تهدید است.

این مسئول با بیان اینکه یک روز دشمن از اینترنت علیه ما استفاده می‌کرد و مشکلات اجتماعی برای کشور درست می‌کرد، اظهار داشت: اکنون ماهواره‌های ما را خاموش می‌کنند و شبکه العالم را به تعطیلی می‌کشانند تا ما نتوانیم صدای خود را به دنیا برسانیم.

وی با اشاره به اینکه جزو کشورهایی هستیم که تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امروز می‌توانیم در فضا حضور یابیم و موشک‌های قاره‌پیما طراحی کنیم.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه پرونده‌های سنگینی در فضای مجازی اتفاق می‌افتد که گاهی یک‌هزار و 300 خانواده را درگیر می‌کند، اظهار داشت: ما دشمن را در فضای مجازی منکوب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وبلاگ‌نویسان جوان در مقابل وبلاگ‌نویسان خارجی ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: روزی با اسلحه در مقابل دشمن می‌ایستادیم و امروز در فضای مجازی با دشمن مقابله می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه دفاع از این مملکت مختص نیروی انتظامی نیست، گفت: کشور متعلق به آحاد ملت است و همه باید در برقراری نظم و امنیت تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امروز وبلاگ‌نویس جوان ما توانسته است سامانه دشمن را به هم بریزد، افزود: فعالان فضای مجازی را به عنوان سربازان افتخاری نیروی انتظامی قلمداد می‌کنیم.

جعفری‌نسب با اشاره به اینکه اگر قلم‌ به‌دستان نبودند پلیس تا این اندازه موفقیت به دست نمی‌آورد، اظهار داشت: خبرنگاران با انتشار اخبار و گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های نیروی انتظامی، کمک زیادی به ما کردند.

وی با بیان اینکه همان‌گونه که در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنیم با معارضان داخلی هم برخورد صورت می‌گیرد، گفت: در دل امیدواران به نظام باید شعف و شادی ایجاد کنیم.فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *