با آغاز سال تحصيلي جديد، دوستان انگليسي اسرائيل که از رژيم تل‌آويو و سياست‌هاي توسعه‌طلبانه آن حمايت مي‌کنند اقدامات تبليغاتي براي حمايت از اسرائيل را در دانشگاه‌هاي انگليس رواج مي‌دهند.
به گزارش گروه فرهنگی مشرق، جام  به نقل از سایت پرس تی وی نوشت: با آغاز سال تحصيلي جديد، دوستان انگليسي اسرائيل که از رژيم تل‌آويو و سياست‌هاي توسعه‌طلبانه آن حمايت مي‌کنند اقدامات تبليغاتي براي حمايت از اسرائيل را در دانشگاه‌هاي انگليس رواج مي‌دهند.

اتحاديه دانشجويان يهودي، در تلاشي براي تضعيف کمپين‌هاي وحدت فلسطينيان در انگليس، يک کانادايي به نام بکا بوک‌من که زمينه اصلي تخصصش کار با رژيم آپارتايد اسرائيل است را به استخدام خود درآورده‌ است. بوکمن در حال حاضر جايزه‌ي «ديپلماسي عمومي» را از موسسه مناخم بگين به سبب فعاليت‌هاي ضد فلسطيني خود دريافت کرده است.

اين فرد کانادايي به عنوان يک «افسر اسرائيلي» در انگليس مشغول به کار خواهد شد؛ گفتني است که اين فرد از سوي سازمان «يوجيا» و نهاد يهوديان براي اسرائيل و سازمان خيريه‌‎اي موسوم به سي اس تي، که در زمينه «ضد يهودي‌گر‌ي» در انگليس فعاليت مي‌کند، حمايت مالي مي‌شود.

«نهاد يهوديان براي اسرائيل» همچنين «سفيري» را براي اعزام به انگليس و کار با بوکمن براي ترويج ابتکار موسوم به «ديپلماسي عمومي» در دانشگاه‌هاي انگليس برگزيده است.

اين توطئه جديد با همکاري دنيل تاوب، سفير رژيم صهيونيستي در انگليس صورت گرفته است. سازمان «يهوديان براي اسرائيل» همچنين جلساتي آموزشي برگزار کرده است که در آن سخنگوياني از سفارت اسرائيل در لندن، گروه بيکامِ لابي اسرائيل و گروه موسوم به «دوستان اسرائيل در حزب کارگر» درباره راه‌هاي مقابله با افزايش حس همدردي با فلسطينيان در سراسر انگليس سخن گفته‌اند.

نمايندگان گروه وکالت شرکتِ صهيونيستي ياچاد، پروژه‌ي بيکام «ما به اسرائيل باور داريم» و گروه موسوم به «درکنار ما بايستيد» نيز مذاکراتي را در اين باره برگزار کرده‌اند، هدف آنان ترويج سياست‌هاي رژيم اسرائيل در ميان دانشجويان انگليسي و انتخاب دانشجويان حامي اسرائيل از ميان آنهاست.

در انگليس، حمايت از سياست‌هاي تجاوزگرانه رژيم صهيونيستي و اقدامات ويرانگر آن در سرزمين‌هاي اشغالي به لطف جنبش‌هاي وحدت فلسطينيان و همچنين فعاليت‌هاي شبکه‌هاي تلويزيوني انگليسي زبان از جمله پرس تي‌وي که خواسته فلسطينيان را به گوش جهانيان مي‌رساند، بسيار کاهش يافته است.

در اين بين، جوانان يهودي انگليس به طور فزاينده‌اي با رويکردهاي غلطِ ديرينه اسرائيل مخالفت مي‌کنند. از اين رو گروه‌هاي حامي اسرائيل در تلاش هستند که خود را با اين تحولات تطبيق دهند.

روش‌هاي آنها براي فريب دادن جوانان انگليسي از اين قرار است: ابتدا حاميان فلسطين را افرادي تند رو جلوه مي‌دهند و سپس (مبارزه با) آپارتايد رژيم اسرائيل را به عنوان مسئله‌اي يهود ستيزانه به تصوير مي‌کشند که اين موضوعي کاملا متفاوت است. آنها بايد اين واقعيت را اذعان کنند که مبارزه با صهيونيسم و سياست‌هاي آپارتايد آن ربطي به يهوديان و مذهب آنها ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *