مانور اطفای حریق و امداد و نجات به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی  بصورت مشترک با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی در آمل برگزار شد .
شیرزاد محمدزاده گفت  آمادگی پرسنل آتش نشانی در مواجهه با حوادث احتمالی، همسویی با سازمان های مرتبط در هنگام بروز بحران ها و آموزش شهروندان از جمله اهداف مهم این مانور ارزیابی شده است که توجه مسئولان و شهروندان به این مسائل از بروز خسارت های جبران ناپذیری در هنگام وقوع بلایای طبیعی جلوگیری  خواهد کرد.سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل افزود : این مانور در طی 2 مرحله شامل اطفای حریق و امداد و نجات با حضور تعدادي نیروی عملیاتی برگزار شد .
شيرزاد محمدزاده افزود : با توجه به اینکه استان مازندران جزء پنج استان حادثه خیز کشور محسوب می شود و آمل اولین شهر ورودی به استان از محور هراز است ، بنابراین آمادگی بیشتر نیروهای آتش نشانی و امداد و نجات با برگزاری این مانورها امکان پذیر می شود.اضافه مي شود شيرزاد محمد زاد افزود : در سال گذشته نيرو هاي عمليات سازمان در شش ماه نخست 170مورد عمليات انجام دادند  و آمارها در شش ماه نخست سال 90 نشان از كاهش اين رقم به  121 مورد را نشان مي دهد.
وي اضافه كرد: از 121 مورد حوادث شش ماه سال 90 ، تعداد 104 مورد حريق و 17 مورد عمليات امداد و نجات بوده است.
به گفته وي : در شش ماه نخست سال گذشته(89)  ،  170مورد حریق و حادثه در شهرستان آمل بوقوع پیوست که 141 مورد آن ، آتش سوزی و  29مورد آن عمليات امداد و نجات بوده است .
سرپرست سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري آمل با اشاره به اينكه اين كاهش حوادث در شش ماه نخست سال نود در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته نتيجه انجام كار فرهنگي است ،  تصريح كرد: همواره آگاهي رساني عمومي در پيشگيري از بروز  حوادث موثر بوده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *